News

Hidroelectrica, anunț important pentru români. Se va întâmpla începând cu luna octombrie

Hidroelectrica anunță că luna octombrie va veni cu schimbări importante pentru clienți, care vor ajuta oamenii să plătească mai ușor facturile.
15.09.2023 | 07:07
Hidroelectrica anunt important pentru romani Se va intampla incepand cu luna octombrie
Hidroelectrica, anunț important pentru români. Foto: Facebook
ADVERTISEMENT

Românii s-au obișnuit încă de anul trecut cu modul de operare al furnizorilor de electricitate, care transmiteau facturile cu multe luni întârziere, însă Hidroelectrica vrea să schimbe acest lucru. Așadar, compania anunță că de la începutul lunii octombrie 2023 va lansa o ”aplicație”, special pentru clienți.

Hidroelectrica, anunț important pentru români

Cu ajutorul acestei aplicații oamenii vor avea acces mul mai ușor la facturi și vor putea face plăți mult mai rapid. Hidroelectrica a întârziat până anul trecut facturile cu lunile, din două mari motive. În primul rând criza din iarna trecută, cauzată de războiul din Ucraina, care a crescut foarte mult prețurile la curentul electric și gaze.

ADVERTISEMENT

În acest sens, guvernele Europei, printre care cel al României, au plafonat prețurile și au aplicat diverse subvenții, însă companiile nu au mai înțeles nimic, cum e și cazul Hidroelectrica. Așadar, a durat multe luni până când aceste plafonări și subvenții au fost aplicate în facturile românilor, drept urmare întârzieri de luni de zile la emiterea acestor facturi.

Al doilea motiv a fost faptul că foarte mulți români au migrat la Hidroelectrica din cauza prețurilor mici, raportate la concurență. Astfel, compania nu a făcut față numărului mare de clienți și, depășită de situație, i-a lăsat pe oameni să aștepte foarte multe luni până când au intrat în posesia facturilor restante.

ADVERTISEMENT

Acum, Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie de la noi spune că va lansa această aplicație tocmai pentru a reveni la o oarecare normalitate. ”Aplicația destinată clienților se află în stadiu de testare, urmând ca, ulterior lansării să i se adauge modulul de procesare a plăților (odată cu finalizarea procedurii de achiziție publică). Data estimată pentru lansarea aplicației este începutul lunii octombrie 2023”, au transmis reprezentanții Hidroelectrica.

Așadar, 500.000 de clienți ai Hidroelectrica vor avea acces la această aplicație. ”Aplicațiile destinate clienților noștri vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android. Acestea sunt în curs de dezvoltare și momentan lucrăm la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să parcurgem pe rând etapele de testare și lansare efectivă. Sincronizarea aplicațiilor cu sistemul informatic se va va realiza după probarea funcționării conforme a noilor softuri”, se mai arată în anunțul oficial al Hidroelectrica.

ADVERTISEMENT

Compania anunțase în vară că are de recuperat 2 miliarde de lei din facturi restante, în momentul în care Hidroelectrica s-a listat la bursă și toată lumea a început să cumpere acțiuni ca și cum ar fi pâine caldă. Hidroelectrica se laudă momentan cu 16% dintre gospodăriile din România drept ”clienți” și cu 84% dintre clienții non-casnici, în condițiile în care în 2015 existau contracte de furnizare pentru două locuri de consum.

Totuși, din cauza softului de facturare și a lipsei de personal această companie a rămas în urmă, așadar un risc pentru cei ce vor să investească în acțiuni Hidroelectrica. Potrivit Economedia, Hidroelectrica a avut cazuri când a întârziat facturile ani de zile, nu doar luni, în condițiile în care legislația privind facturarea și plafonarea a fost schimbată de 15 ori în ultimele 18 luni.

ADVERTISEMENT

În momentul în care clienții se trezesc cu 3 facturi emise într-o săptămână aceștia trebuie să știe că au dreptul legal să plătească în rate această factură, pentru a face față presiunii. ANRE amendase deja Hidroelectrica din cauza acestor întârzieri, în total sancțiunile depășind 3 milioane de lei. Cât despre aplicația ce urmează a fi lansată, Economedia punctează că ”există riscuri asociate acestor proiecte IT, cum ar fi cele rezultate din configurarea și structurarea inadecvată, coruperea datelor în timpul migrării, calitatea slabă a datelor în sistemul existent și absența unei curățări corecte a datelor, precum și cele rezultate din absența instruirii personalului”.

ADVERTISEMENT
Tags: