Un hipermarket din România a ales să mizeze totul pe producătorii locali, clienții având posibiltatea să găsească pe rafturile magazinelor sale foarte multe produse românești. Acum, retailerul caută și alți furnizori.
Este vorba despre hipermarketul Auchan, care are peste 80 de filiere de produse românești, la ora actuală. Printre acestea se numără categorii alimentare precum legume și fructe, carmangerie, băcănie, ouă, lactate, dar și pește.
Programul de filiere proprii a fost dezvoltat începând din anul 2019. În februarie 2024, retailerul a organizat prima ediție a Convenției Filierelor Auchan, la care au participat zeci de producători din țară.
Auchan își dorește ca până la finalul lui 2024 să aibă 100 de filiere de produse din România. Scopul este acela de a aduce clienților alimente românești, „responsabile și de o calitate excepțională”. Au fost dezvoltate 86 de filiere proprii, până în prezent.
Fructele și legumele sunt cultivate de agricultori și fermieri, iar animalele sunt crescute pe teritoriul României, producătorii locali având colaborări pe termen lung cu Auchan. Sunt produse cu trasabilitate controlată „de la sămânță până la raft”.
„Filierele sunt colaborări pe termen lung cu producătorii locali, prin care Auchan pune la dispoziția clienților produse cu trasabilitate controlată, de la sămânță până la raft.
Aceasta face parte din misiunea Auchan de a ajuta oamenii să trăiască mai bine, să mănânce mai sănătos, protejând planeta, un proiect în parteneriat cu producătorii români, în continuă dezvoltare”, a transmis Tiberiu Dănețiu, director Marketing Retail, în cadrul evenimentului, potrivit Agrointel.
Reprezentanții Auchan au vorbit, în cadrul evenimentului, despre ceea ce au reușit să facă prin acest program. Ei spun că există beneficii atât pentru furnizori, cât și pentru consumatori. De altfel, producătorii au împărtășit celor prezenți despre experiența privind colaborarea cu retailerul.
Furnizorii spun că Auchan le oferă siguranță, pentru unii fiind principalii clienți. „Consider că Auchan este locul de întâlnire al celor care gândesc la fel, atât producători de alimente sănătoase, ecologice, așa cum suntem și noi, cât și clienți care caută aceste alimente sănătoase pentru familiile lor”, a transmis Daniel Badea, de la Fermele Ecologice Silvania, conform sursei citate.