News

Intersecțiile din București sunt din ce în ce mai periculoase, dar nu sunt bani pentru semafoare. Cum explică autoritățile situația

Conducătorii auto din București conduc după propriile reguli, iar traficul din zona intersecțiilor nesemaforizate este deosebit de periculos.
21.10.2021 | 18:15
Intersectiile din Bucuresti sunt din ce in ce mai periculoase dar nu sunt bani pentru semafoare Cum explica autoritatile situatia
Traficul din București, din ce în ce mai periculos. În intersecțiile nesemaforizate, șoferii conduc după propriile reguli. Cum explică autoritățile situația. Sursa foto: colaj Fanatik.
ADVERTISEMENT

Nu mai este o surpriză pentru nimeni că traficul din București este dominat mai degrabă de legile junglei.

Pentru mulți, a conduce în Capitală este o adevărată provocare, deoarece o bună parte dintre șoferi conduc după bunul plac, inventându-și propriile reguli de circulație.

ADVERTISEMENT

Chiar și în cazul în care vrei să respecți regulile de circulație, mai devreme sau mai târziu te vei găsi în situații dificile, tocmai din cauza celor care nu o fac.

Că mulți conduc de parcă sunt pe circuit nu surprinde pe nimeni. Problema și mai mare este că nici orașul în sine nu contribuie în vreun fel la sporirea siguranței conducătorilor auto și a pietonilor.

ADVERTISEMENT

Bucureștiul este deficitar în multe privințe: benzile pentru autobuze sunt folosite discreționar și abuziv de șoferii care cred că au descoperit o bandă liberă pe care alții n-o folosesc. Marcajele rutiere de pe șosele lipsesc în unele locuri, astfel că încadrarea pe o bandă sau pe alta se face mai degrabă la ghici, din ochi. Unele semne de circulație sunt acoperite de copaci, sunt deteriorate sau, pe alocuri, lipsesc cu desăvârșire. Pe altele, participanții la trafic le ignoră cu desăvârșire, semnele de ”oprirea interzisă” fiind nimic altceva decât elemente decorative.

După cum vei vedea, totuși, în rândurile de mai jos, chiar și marcaje mai importante, cum ar fi interzicerea virajului la stânga într-o intersecție, sunt ignorate complet. Semaforizarea inteligentă pe care Nicușor Dan a promis-o la începutul mandatului se lasă, în continuare, așteptată.

ADVERTISEMENT

Astfel, în București există numeroase intersecții nesemaforizate și periculoase, în care șoferii circulă fiecare după cum crede că e mai bine, chiar dacă se expun riscului de accidente.

Acesta este cazul unei intersecții din Sectorul 3, pe care FANATIK a identificat-o ca fiind una deosebit de problematică, atât pentru conducători auto, cât și pentru pietoni.

ADVERTISEMENT

Este vorba despre intersecția bulevardului Theodor Pallady cu străzile Jean Steriadi și Mizil.

intersecția bulevardului Theodor Pallady cu străzile Jean Steriadi și Mizil. Sursa foto: Google Maps.
intersecția bulevardului Theodor Pallady cu străzile Jean Steriadi și Mizil. Sursa foto: Google Maps.

Configurația intersecției și indicatoarele de pe străzile Jean Steriadi și Mizil obligă șoferii să efectueze viraje exclusiv la dreapta în bulevard.

Strada Mizil, vedere spre bulevardul Theodor Pallady. Sursa foto: Google Maps.
Strada Mizil, vedere spre bulevardul Theodor Pallady. Sursa foto: Google Maps.
Strada Jean Steriadi, vedere spre bulevardul Theodor Pallady. Sursa foto: Google Maps.
Strada Jean Steriadi, vedere spre bulevardul Theodor Pallady. Sursa foto: Google Maps.

Cu toate acestea, nimeni nu ține cont de acest indicator auto, astfel că intersecția este blocată constant, din cauza conducătorilor auto care virează la stânga pe bulevard, blocând astfel traficul. În videoclipul de mai jos poate fi observată situația în care ajung conducătorii auto din intersecție.

Dacă această ”regulă nescrisă” nu poate fi desființată și nici urmărită și sancționată de către polițiști (cu toate că ocazional aceștia supraveghează traficul de la doar câteva zeci de metri distanță, din dreptul benzinăriei de pe bulevard, pe sensul de mers către ieșirea din București), semaforizarea intersecției ar putea fi o altă variantă.

Siguranța rutieră din București, ignorată. Banii de investiți au fost tăiați de PMB

Având în vedere asta, FANATIK a luat legătura cu autoritățile competente, pentru a afla care sunt șansele ca acolo să fie instalate semafoare, pentru fluidizarea traficului.

Pentru a evita situații în care instituțiile își pasează responsabilitatea de la una la alta, am decis să scriem tuturor celor care ar fi putut avea o legătură cu acest subiect. Astfel, același mesaj a fost trimis către Brigada Rutieră a Poliției Române, către Primăria Generală a Capitalei, către Primăria Sectorului 3, dar și către Administrația Străzilor și către Compania Municipală Managementul Traficului București (CMMTB).

FANATIK a luat legătura cu instituțiile susmenționate în data de 10 septembrie 2021, iar prima care a răspuns a fost CMMTB, ce a oferit un punct de vedere în data de 23 septembrie. Redăm răspunsul instituției mai jos:

”Compania Municipală Managementul Traficului București S.A. a obținut în anul 2020 autorizația de construire și a întocmit proiectul tehnic pentru semaforizarea intersecției bd. Theodor Pallady x str. Jean Steriadi x. str. Mizil, însă un urma adresei primite din partea Administrației Străzilor București, nr. 13644/24.03.2021 înregistrată în cadrul Companiei Municipale managementul Traficului București S.A. cu nr. 1076/24.03.2021, execuția lucrărilor a fost sistată din cauza fondurilor insuficiente alocate de Consiliul General al Primăriei Municipiului București către ASB.”

Pe această cale, CMMTB ne invită să luăm legătura mai departe cu Primăria Municipiului București și cu Administrația Străzilor.

Până la momentul publicării acestui material, nici PMB și nici Administrația Străzilor nu au răspuns solicitării FANATIK, cu toate că termenul de 30 de zile de soluționare a petițiilor a fost depășit deja.

Cea de-a doua instituție care a răspuns solicitării noastre este Brigada Rutieră, iar mai jos redăm răspunsul instituției, care arată că:

”În conformitate cu prevederile art.33. din (1) Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ”Semnalizarea și amenajările rutiere necesare pe drumurile publice se asigură de către administratorul drumului respectiv și se efectuează numai cu avizul poliției rutiere.”

În acest sens, în urma verificărilor efectuate, s-a constatat faptul că Brigada Rutieră a emis deja avizul cu nr. 3428.710/04.12.2019 cu privire la semaforizarea intersecției sus-menționate, aviz în baza căruia Administrația Străzilor București (în calitate de administrator al drumului public) a obținut inclusiv Autorizația de Construire necesară executării lucrărilor.

Astfel, întrucât procedurile legale cu privire la aprobarea semaforizării au fost realizate, sarcina implementării proiectului autorizat revine Administrației Străzilor.”

Așadar, Brigada Rutieră este conștientă de specificul intersecției și și-a dat acordul în urmă cu aproape doi ani pentru ca aceasta să fie semaforizată.

Mai departe, CMMTB a pregătit proiectul pentru semaforizarea acestei intersecții, însă Administrația Străzilor a informat Compania de Managementul Traficului că nu mai poate avea loc lucrarea, deoarece Consiliul General al PMB a tăiat fondurile direcționate către ASB.

Siguranța rutieră în București rămâne într-un plan nici măcar secund, având în vedere că autoritatea centrală nu a găsit bani pentru îmbunătățirea calității traficului din Capitală.

ADVERTISEMENT
Tags: