La mijlocul săptămânii a apărut informația potrivit căreia trei posturi de televiziune importante, între care Pro TV și Antena 3, ar fi dispărut din grila DIGI Online. DIGI Online este serviciul de televiziune online al operatorului de servicii de telecomunicații. Oferă acces la 95 de canale tv și 18 posturi de radio.
În realitate, grila Digi Online, una structurată pe mai multe categorii, filme, tematice, copii, lifestyle, știri, muzică, sport, general, externe nu a avut însă niciodată în cuprinsul ei cele două mari canale.
Lucrul acesta a fost sesizat și de utilizatorii Digi Online care au trimis mai multe sesizări. Vă readucem aminte că, Antena 1 și Pro TV dețin la rândul lor servicii online, cu mii de abonați, Antena Play și, respectiv, Voyo. Antena Play a fost lansată în 2013 ca platformă online a trustului Antena Group și funcționează pe baza unui abonament lunar. Voyo a fost înființată în 2011 și funcționează ca platformă cu conținut video tot pe bază de abonament.
Pe de altă parte, din ce în ce mai multe posturi de televiziune se orientează și își diversifică oferta de conținut către mediul online. Trendul este ascendent și în România, unde posturile „clasice” de televiziune încep să piardă clienți în favoarea conținutului video de pe internet (mai ales în cazul tinerilor).
Dar, în ciuda tuturor așteptărilor, atunci când vine vorba de consumul de conținut video, bătrânul televizor ocupă încă un loc privilegiat. Dar nu orice televizor: pentru telespectatori, televizorul conectat la internet a devenit o necesitate. Mai mult de jumătate dintre europeni (55%) au cumpărat un televizor conectat în ultimii trei ani, potrivit unui studiu realizat de RTL AdConnect și Smartclip. Acest lucru duce rata de echipare la 71%, adică mai mult de două din trei gospodării de pe Bătrânul Continent conectate la World Wide Web.
Pe o piață a conținutului segmentată între televiziunea tradițională, catch-up TV (reluarea canalelor), VoD (video la cerere) și streamingul plătit, precum Netflix sau Disney+, această trecere la televiziunea conectată a adus în prim-plan serviciile AVoD (advertising video on demand), adică streamingul gratuit finanțat prin publicitate.