News

Metroul care intră într-un bloc. Cum este posibil și unde poate fi văzută minunea

În China, un metrou traversează un bloc. Construcția a devenit atracție turistică și face parte din patrimoniul istoric al țării
08.10.2023 | 21:17
Metroul care intra intrun bloc Cum este posibil si unde poate fi vazuta minunea
Stația metroului a devenit atracție turistică a metropolei Chongqing din China / Foto: captură, Blick
ADVERTISEMENT

În metropola Chongqing din China, un metrou a devenit, pe bună dreptate atracție turistică. Trenul urmează un traseu desprins parcă din filmele SF, intrând într-o clădire cu 19 etaje. Stația Liziba se află la etajele 6-8 ale acestei clădiri rezidențiale.

Linia trece direct printr-un imobil cu 19 etaje

În metropola chineză Chongqing din China, un oraș cu peste 31 milioane de locuitori, linia 2 de metrou trece direct printr-o clădire de 19 etaje. Metroul oprește la stația Liziba.

ADVERTISEMENT

Linia 2 a metroului din Chongqing are o lungime de 19,2 km, șerpuind prin cartierele de zgârie-nori și trecând astfel prin unul dintre ele. Această scenă suprarealistă nu este desprinsă direct dintr-un film: linia de metrou există de aproape 20 de ani în metropola Chongqing.

Atracție turistică neoficială

De fapt, clădirea este mai mult decât un simplu fundal pe traseul trenului. Ea găzduiește, de asemenea, stația Liziba, care a devenit o atracție turistică neoficială a orașului, de când existența sa a făcut vâlvă pe internet între 2012 și 2013.

ADVERTISEMENT

Ye Tianyi, inginerul din spatele proiectului, a declarat în 2022 pentru postul de presă chinez CGTN că linia 2 a monorailului din Chongqing este situată într-o parte foarte specială a orașului, pe malul râului Jialing.

Terenul fusese achiziționat în anii 1990 de un dezvoltator imobiliar care intenționa să construiască acolo un complex rezidențial.

ADVERTISEMENT

Cu toate acestea, planurile de dezvoltare urbană indicau că aceasta era și cea mai bună locație pentru o gară, deoarece la aproximativ 20-30 de metri în spatele amplasamentului exista o pantă abruptă care împiedica mutarea căilor ferate.

Două proiecte construite împreună

Astfel, dezvoltatorul imobiliar și Chongqing Rail Transit Group au început negocierile pentru a găsi o soluție: construirea celor două proiecte în același loc.

ADVERTISEMENT

La sfârșitul anului 1998, Ye Tianyi s-a ocupat de proiectarea stației Liziba, care a durat doi ani. Metroul nu trece literalmente printr-un imobil – stația și restul construcției au fost proiectate și construite împreună.

Prin urmare, clădirea a fost dotată cu mult mai multe grinzi la etajul unde se află platforma liniei, deoarece acestea susțin etajele superioare ale imobilului.

De asemenea, inginerul a precizat că imobilul a beneficiat de ample lucrări de izolare fonică, astfel încât zgomotul produs de trenurile care intră și ies să nu-i deranjeze pe locuitori.

Doar 60 de decibeli

Aceștia nu ar auzi mai mult de 60 de decibeli – zgomotul unei mașini de spălat – în momentul în care pasagerii urcă și coboară, potrivit Linternaute.

Întreaga stație, care a intrat în funcțiune în 2006, ocupă etajele 6-8 din clădirea de 19 etaje, cu distribuitoare de alimente, case de bilete, toalete și, bineînțeles, cele două platforme de călătorie.

Astăzi, complexul este recunoscut ca fiind un patrimoniu istoric al Chinei. Pentru a găzdui numărul mare de turiști care au început să viziteze stați în ultimul deceniu, Liziba a fost dotată cu o platformă de observare în față, în 2018, potrivit autorităților din domeniul turismului din Chongqing.

ADVERTISEMENT
Tags: