Date fiind pierderile importante din perioada de vârf a pandemiei de Covid-19, Ministerul Educației nu susține nicio măsură care ar reduce din timpul de învățare al elevilor.
Marți, 1 noiembrie, Ministerul Educaţiei a trimis Inspectoratelor şcolare din țară o adresă prin care a solicitat ca unităţile învăţământ să fie susţinute să-şi păstreze orarul normal.
Instituția condusă de Ligi Deca precizează că dezaprobă trecerea la ”programul de iarnă” care presupune reducerea duratei orelor şi a pauzelor, deoarece ”orice minut contează având în vedere pierderile în învăţare generate de perioada pandemiei”.
Ministerul a vorbit, într-un comunicat, și despre unitățile educaționale din țară care au decis să meargă pe acest program de iarnă.
Aceste școli ar invoca art.11, alin. (8) din ROFUIP (n.r. Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar):
”În situații speciale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs și a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii consiliului de administrație al unității de învățământ, cu informarea inspectoratului școlar.”
Ministerul Educației oferă o replică la acest demers și spune că: ”în condiţiile meteorologice pe care le putem observa cu toţii, o astfel de interpretare a cadrului legal este discreţionară şi inadecvată.
Date fiind pierderile în învăţare generate de perioada pandemiei, orice minut de şcoală contează. De aceea, am trimis Inspectoratelor şcolare o adresă prin care am solicitat ca şcolile să fie susţinute să-ţi păstreze orarul normal, manifestându-ne dezaprobarea faţă de obiceiul trecerii la ‘programul de iarnă’.
Rugăm, pe această cale, directorii, profesorii, elevii şi părinţii să susţină apelul pe care l-am lansat şi să depună toate eforturile, astfel încât să nu mai existe practici şi acţiuni ce pot conduce la pierderi de învăţare”, se mai arată în comunicat.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar al Municipiului Bucureşti (ISMB), Larisa Gojnete, a spus că solicitarea Ministerului Educaţiei ca unităţile învățământ să fie susținute să-şi păstreze orarul normal este justificată.
”Recomandarea este justificată din motivele care sunt precizate în adresa respectivă, pentru că venim după o perioadă în care s-au înregistrat nişte pierderi din punct de vedere educaţional şi atunci este foarte bine să valorificăm fiecare moment care poate fi unul de învăţare pentru elevi”, a afirmat inspectorul, conform Agerpres.
În același timp, reprezentanta ISMB a adăugat că, în situații punctuale, dacă este cazul, școlile trebuie să ia deciziile cele mai bune pentru copii.
”Dacă se va impune, în situaţii punctuale, sunt convinsă că se va face ce este mai bine pentru copii în situaţia respectivă. Recomandarea a venit în contextul în care se ştia că există această măsură care se ia la nivelul unităţilor de învăţământ.
Este bine ca aceste decizii să fie luate, în primul rând, particularizat şi apoi să fie bine fundamentate”, a mai explicat Larisa Gojnete.