Abonații Netflix au primit o veste neplăcută în aceste zile din partea reprezentanților companiei. Conturile lor pe platforma unde pot viziona cele mai noi filme sunt afectate. Mulți s-au trezit puși în situația în care trebuie să aleagă un tip de abonament.
Netflix continuă să elimine cel mai utilizat abonament fără reclame, pentru a câștiga mai mulți bani. După ce zilele trecute a implementat o astfel de măsură în Canada, zilele acestea a extins-o. Concret, clienții trebuie să decidă dacă vor să beneficieze de abonamentul cu reclame de 5,99 dolari sau cel fără, standard, de 16, 49 dolari, informează Reuters.
Utilizatorii din Statele Unite ale Americii și din Regatul Unit sunt nevoiți de câteva zile să se hotărască în privința tipului de abonament. Nu este ușor, căci diferențele sunt destul de mari, iar abonamentul mai accesibil, fără reclame, cel basic, de 6, 99 lire sterline, s-a anulat.
Netflix acționează astfel după ce în urmă cu câteva luni a mai venit cu o altfel de regulă care a stârnit controverse în rândul clienților. Mai exact, în prezent, angajații platformei solicită o taxă suplimentară celor care vor să folosească contul altei persoane.
”Un cont Netflix este destinat folosirii de către o singură locuință. Toate persoanele care locuiesc acolo pot folosi Netflix oriunde s-ar afla (acasă, în deplasare, în vacanță) și pot beneficia de funcțiile noi, cum ar fi Transfer de profil și Gestionarea accesului și a dispozitivelor”, a transmis Netflix într-un comunicat.
În luna mai, reprezentanții platformei informau că nivelul de câștig din reclame a ajuns la aproape 5 milioane de dolari pe lună. Observând că fac profit mare din astfel de resurse, unii consideră că Netflix profită de situație, chiar dacă ar putea pierde din clienți.
Momentan, în România nu s-a aflat nimic despre o modificare a abonamentelor de către Netflix. Totuși, având în vedere că demersul se extinde în tot mai multe țări, nu este exclus să se aplice și abonaților de la noi. Peste 1.160.000 de români sunt abonați la Netflix.
Românii se uită în număr mare pe Netflix. La nivel național, este cea mai folosită platformă de streaming, după ce a fost lansată în 2016. De altfel, puține persoane știu că Netflix este o companie americană, fondată în anul 1997, în Los Gatos, în California.
Inițial, Netflix era o firmă care vindea DVD-uri sau le închiria prin e-mail. În 2007 compania a decis să modifice strategia de promovare prin crearea unei platforme streaming. La nivel internațional s-a extins din 2010. Prima oară în Canada, după care în America Latină și în Caraibe.