News

Noi acuzații aduse de Dan Air. Compania are pierderi de 2,6 milioane de euro din cauza programului de 12 ore al Aeroportului din Brașov

Probleme pentru compania Dan Air din cauza programului redus al Aeroportului din Brașov. Operatorul solicită „cooperarea autorităților”.
25.09.2023 | 16:45
Noi acuzatii aduse de Dan Air Compania are pierderi de 26 milioane de euro din cauza programului de 12 ore al Aeroportului din Brasov
Noi acuzații aduse de Dan Air. Compania are pierderi de 2,6 milioane. Foto: Facebook
ADVERTISEMENT

Noi acuzații aduse de compania Dan Air care susține că are pierderi de 2,6 milioane de euro din cauza programului de 12 ore al Aeroportului din Brașov. Astfel, operatorul a transmis o scrisoare autorităților, solicitând extinderea programului de lucru.

Noi acuzații aduse de Dan Air. Compania are pierderi de 2,6 milioane

Dan Air spune că programul redus este nefezabil și neprofitabil. Situația are loc din cauza lipsei controlorilor de trafic aerian ROMATSA. Din acest motiv, aeroportul din Brașov nu poate funcționa non-stop. În plus, compania atrage atenția că situația s-ar putea înrăutăți.

ADVERTISEMENT

Mai exact, problemele vor fi mai mari odată cu sosirea sezonului rece, din cauza fenomenelor meteo nefavorabile. Reprezentanții Dan Air susțin că până acum nu au fost luate măsuri pentru „a asigura operaționalizarea aeroportului din Ghimbav”.

„Sistemul automat de aterizare (ILS) al pistei din Braşov este la momentul de faţă aprobat pentru CAT I. Este necesară o vizibilitate minimă de 550 m pentru ca apropierile în vederea aterizării să poată fi iniţiate.

ADVERTISEMENT

Această vizibilitate este rar întâlnită în perioada de iarnă în zona de depresiune a Braşovului, mai ales la orele dimineţii. Totuşi aeroportul Braşov are cele mai noi echipamente ceea ce au capabilitatea de a permite aterizări de categorii mult mai permisive, însă acestea nu au fost încă autorizate fiind astfel un real pericol în a restrânge şi mai mult programul de funcţionare al aeroportului”, transmite operatorul aerian, într-un comunicat de presă, potrivit Agerpres.

„Este garantat că acest obiectiv se va închide”

Compania mai spune că au fost făcute greșeli în etapa de management de proiect și potențialul noului aeroport nu a fost văzut. Este dat exemplul aeroportului din Arad, care deși are în medie 20 de pasageri lunar, este deschis permanent. În schimb, aeroportul din Brașov care are peste 10.000 de pasageri este deschis 12 ore pe zi.

ADVERTISEMENT

În comunicat, Dan Air a punctat faptul că dacă situația nu se va schimba și nu vor fi luate măsurile necesare, aeroportul se va închide. „Este garantat că acest obiectiv se va închide. Investiţia de peste 140.000.000 euro cât şi investiţiile operatorilor privaţi vor fi trecute în lunga listă de proiecte eşuate pe care România le are la activ”, specifică Dan Air.

Operatorul aerian propune anumite măsuri pe care autoritățile le-ar putea implementa. „Dan Air a publicat programul de iarnă. Sunt evidenţiate zboruri în afara orelor de program actuale ale aeroportului. Întrucât programul propus este singura variantă prin care Aeroportul Braşov se poate autofinanţa.

ADVERTISEMENT

De aceea am alocat şi a doua aeronava pentru operarea de pe Aeroportul Braşov, pentru a ne asigura că acest aeroport va rămâne viabil. Fără cooperarea autorităţilor şi fără implementarea unor soluţii simple care sunt propuse de către Dan Air se conturează un viitor sumbru pentru cel mai nou aeroport din România”, adaugă compania.

ADVERTISEMENT