O decizie luată în pripă şi o semnătură ar putea schimba iremediabil viaţa a peste 1.000 de oameni dintr-una din cele mai verzi arii ale Ilfovului, Corbeanca, iar oaza de linişte specifică zonei să se transforme în zgomot, pericol şi miros de benzină. Execuţia lotului 2 din sectorul Nord al Autostrăzii A0 (Centura Capitalei) riscă să impacteze în mod inutil comunitatea din Corbeanca, de dragul unor interese cu substrat politic.
Lucrările pe acest sector ce ar urma să lege, în regim de autostradă, localităţile Corbeanca şi Afumaţi impactează deja puternic viaţa rezidenţilor. Traficul este preluat deja de Strada Cantonului, din Corbeanca, dar autorităţile iau în calcul să redeschidă o nouă arteră pe care să se reverse fluxul de mașini, strada Codrului. Prin conectarea acesteia la DN1 va avea de suferit întreaga zonă rezidențială, fiind vorba în realitate de mai multe străzi adiacente, precum strada Ogorului.
Pe cât de inutilă pentru decongestionare este o astfel de decizie pe atât ridică aspecte de legalitate și siguranță a vieții. Strada are doar patru metri lăţime, nu are marcaje şi nici trotuare, transformând în potenţială victimă a vitezomanilor orice pieton care s-ar deplasa pe marginea drumului. De alfel, un “caz 2 Mai” s-a petrecut aici nu mai departe de luna trecută, când un bărbat a fost lovit de un şofer care a părăsit imediat locul accidentului.
În plus, pericolul este cu atât mai mare cu cât în zonă, pe strada Ogorului, se află şi o grădiniţă cu capacitate de până la 700 de copii, care ar urma să fie expuşi zilnic riscurilor. În plus, pe aceeași stradă se află și cel mai mare parc din Corbeanca, acesta generând în zilele calde un aflux de sute de oameni pe zi.
Acest coşmar al părinţilor s-ar perpetua pe durata următorilor 3-5 ani, cât este estimată să dureze proiectarea şi construcţia. Asta după ce locuitorii din strada Ogorului au acceptat deja ca în ultimii trei ani, până în luna septembrie a acestui an, ca această arteră îngustă să preia fluxul de maşini ai căror şoferi gonesc pe aici de multe ori fără discernământ.
Părinţilor le-a ajuns cuţitul la os, sunt îngroziţi de faptul că panica va pune din nou stăpânire pe ei, iar în loc să se joace şi să râdă copiii lor vor trebui să privescă speriaţi peste umăr. De asemenea, pe lângă factorul uman, poluarea şi factorii de mediu generaţi de emisii şi zgomot reprezintă un motiv real de îngrijorare.
Oportunitatea deschiderii acestei străzi se discută în şedinţa de miercuri a Consiliului Local Corbeanca. Locuitorii sunt speriaţi că ar urma să fie expuşi din nou ameninţărilor traficului, fiindcă bănuiesc că în spatele deciziei se află o iniţiativă cu substrat politic.
Practic, ar fi vorba de o iniţiativă a USR intitulată “Deblocaţi Corbeanca”. Oamenii acuză că demersul este pur electoral şi nu are nicio bază reală pentru că în momentul de faţă există suficiente căi de ieşire din localitate. Una dintre ele este pe stradăzile Cantonului şi Sportului, cu două puncte de ieşire în DN1, unul în Baloteşti, iar celălalt în zona Aeroportului Otopeni.
Un experiment făcut pe teren arată că şoferii nu ar avea practic nimic de câştigat dacă ar fi adoptată această iniţiativă care le-ar da localnicilor vieţile peste cap. Diferenţa de timp cu care ar ajunge mai repede în DN1 dacă strada Codrului ar fi din nou deeschisă și, implicit, aglomerată, ar fi de doar două minute. Două minute pentru care unii sunt dispuşi însă să facă un calvar viaţa a peste 1.000 de oameni şi să pună în pericol sute de copii.