Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat duminică, într-o postare pe pagina sa de Facebook că aproape o mie de stații STB vor fi dotate cu panouri digitale, astfel încât cetățenii să poată afla în timp real programul de circulație al mijloacelor de transport în comun, dar și alte variante de transport.
Nicușor Dan a subliniat că prin această investiție călătorii vor putea avea acces în timp real la programul de circulație al mijloacelor de transport în comun. „Aproape o mie de stații STB vor fi dotate cu panouri digitale. Călătorii vor afla în timp real programul de circulație a vehiculelor și ce variante de traseu au la dispoziție. Informarea se va face atât vizual, cât și audio”, a scris acesta.
Edilul a precizat că este vorba despre un proiect în valoare de peste cinci milioane de euro, finanțat în totalitate prin PNRR. Totuși acesta a precizat că în acest moment Primăria se află în etapa de evaluare a ofertelor depuse pentru realizarea studiului de fezabilitate. Doar studiul de fezabilitate va costa peste 750.000 lei.
„Suntem în etapa de evaluare a ofertei depuse ca urmare a lansării licitației în SEAP pentru achiziția studiului de fezabilitate. Valoarea totală estimată a studiului de fezabilitate este 756.408 lei fără TVA. Costul total al proiectului este de peste 28 de milioane de lei (5,68 milioane de euro) fără TVA.
Proiectul “Sistem ITS integrat Smart & Green Mobility pentru regiunea București – Ilfov – Informarea călătorilor în stațiile de transport public” este realizat cu fonduri PNRR”, a mai scris primarul Capitalei.
Câteva sute de persoane au comentat, în doar câteva ore, sub anunțul făcut de Nicușor Dan. În contextul în care au lipsit investițiile majore, care să schimbe paradigma transportului în comun de tipul benzilor unice, unii oameni s-au întrebat cât de utilă este o astfel de investiție. Asta pentru că aceste informații sunt la dispoziția oricui prin intermediul aplicațiilor de tipul Google sau MoovIt.
„O aplicație era suficientă pentru asta în 2023. Și un QR code lipit în stație ca să ți-o descarci. Plus că ai putea sa vezi autobuzele în timp real unde sunt”, a scris un tânăr. Acestuia i-au răspuns alții că nu toată lumea este „atât de digitalizată”, că sunt pensionari sau alte categorii de oameni, ce nu au cunoștințele necesare pentru o astfel de aplicație.
Alți internauți s-au limitat în a indica că mare parte a parcului auto al STB este încă unul vechi, că în Capitală se circulă în autobuze și tramvaie fără aer condiționat. „Bine că avem stații ca în Japonia dar tramvaiele tot pe liniile lui Ceașcă circula din 80”, a scris un alt tânăr.
Trebuie amintit că în luna aprilie a acestui an, Primăria Capitalei, care deține 99,9% din acțiunile STB, a majorat capitalul social al companiei cu peste 300 de milioane lei, bani ce ar urma să fie investiți în creșterea calității și atractivității transportului public. Potrivit unei declarații recente a directorului STB, compania are un parc auto compus din circa 1000 de autobuze pe traseu, 160 de troleibuze și 270 de tramvaie.