Un tânăr șofer român de doar 37 de ani a murit, în weekend, pe o stradă din Spania. Conaționalul nostru a fost ucis de o piesă din mașină care, teoretic, trebuia să-l protejeze.
Acest grav accident s-a produs duminică, 11 februarie, pe o stradă din Palma de Mallorca. Șoferul român a fost ucis după ce o piesă metalică defectă din airbag-ul mașinii sale l-a lovit în gât. Impactul a fost atât de puternic, încât vena jugulară i-a fost secționată.
Presa iberică informează că accidentul mortal s-a produs la kilometrul 6 al străzii Via de Cintura, în direcția aeroportului. La baza sa a stat o coliziune minoră între două vehicule, care nu s-a soldat cu răniți.
Cele două autoturisme au oprit pe carosabil. La un moment dat, un al treilea vehicul a intrat în scenă. E vorba de un Citroen C3 condus de român, care a intrat în coliziune cu ele.
În ciuda faptului că impactul nu a fost puternic, el a fost suficient pentru a declanșa airbag-ul mașinii. În acel moment, o piesă metalică din airbag s-a rupt și l-a lovit pe șofer în gât, provocându-i o tăietură fatală. Alți doi pasageri din mașina lui au suferit răni ușoare, notează Știri Diaspora.
Reprezentanții de la Garda Civilă Rutieră din Spania au spus că accidentul nu ar fi trebuit să aibă consecințe atât de grave. ”Este evident o consecință a unei defecțiuni a dispozitivului. Este ceva total neobișnuit, nu suntem conștienți că așa ceva sa întâmplat înainte”, au declarat polițiștii, potrivit sursei citate.
În următoarele zile, Garda Civilă așteaptă o inspecție tehnică pentru a determina exact ce s-a defectat la airbag. De asemenea, se investighează dacă airbag-ul era vechi sau a fost reparat anterior.
În 2021, UE a avertizat cu privire la defecțiunile airbag-urilor care ar putea provoca răni pasagerilor din mașini. Organizația Consumatorilor și Utilizatorilor (OCU) spunea în octombrie 2021, prin sistemul său de avertizare pentru produsele nealimentare, că a fost detectată o defecțiune la dispozitivul de activare a airbag-ului mai multor mașini, în special la Citroen C3 și C4.
Alerta a vizat sute de mii de vehicule vândute în întreaga lume. Producătorii trebuiau să contacteze cumpărătorii vehiculelor pentru a efectua reparația. Cu toate acestea, măsura nu a fost posibilă în toate cazurile, mai ales dacă a avut loc o schimbare a proprietarului. OCU le-a cerut proprietarilor acestor modele să contacteze serviciul pentru clienți și să verifice dacă vehiculul lor este unul dintre cele care trebuiau reparate.