News

România, prima în Europa la capitolul copii uciși în accidente rutiere. Cum s-a ajuns aici

România, lideră într-un clasament horror. Țara europeană cu cei mai mulți copii uciși în accidente rutiere. Cum s-a ajuns în această situație
14.09.2022 | 09:31
Romania prima in Europa la capitolul copii ucisi in accidente rutiere Cum sa ajuns aici
România, pe prima poziție la victime minore în accidente. Sursa foto - hepta.ro
ADVERTISEMENT

România a ajuns pe primul loc într-un top înfiorător. Suntem prima țară din Europa la capitolul copii care sunt uciși în accidente rutiere. Concret, peste 100 își pierd viața în fiecare an, în timp ce 450 sunt răniți grav.

România, pe primul loc într-un clasament al groazei

De altfel, dacă ne raportăm la primele opt luni ale acestui an, cifrele sunt dezastruoase. Numai în Capitală au avut loc 32 de accidente grave în care au fost implicați și minori.

ADVERTISEMENT

Printre cauzele incidentelor se află traversarea neregulamentară și, în mod evident, viteza. Două săptămâni a stat în spital Daiana după un accident. I-a fost rupt femurul, dar partea grea a însemnat, de fapt, recuperarea psihică.

„E terifiant să nu știi dacă vei supraviețui sau nu accidentului respectiv. E atât de terifiant, încât te schimbă pe plan psihic. Deși au trecut 4 ani și jumătate, nu pot să spun că sunt ca înainte. Au fost vreo 2 ani în care am fost foarte temătoare”, și-a povestit pățania Daiana Voinea, victima unui accident rutier și absolventă de Psihologie.

ADVERTISEMENT

Mai multe instituții vor acum să predea Educația Rutieră. „6 din 10 șoferi care sunt băuți și fac accident au sub 35 de ani. E foarte important să educăm tineretul”, a explicat László Borbély, coordonator al Departamentului de Dezvoltare Durabilă.

„Am acreditat și lansat primul program de formare pentru cadre didactice, Educație Rutieră și Prim-ajutor. În 3 serii am reușit să formăm peste 380 cadre didactice”, a punctat și Liviu Zorilă, președintele Asociației EDIT.

ADVERTISEMENT

„În cursurile de prim-ajutor trebuie să dăm noțiuni copiilor despre ce înseamnă să folosești un astfel de aparat, așa cum se întâmplă peste tot în lume”, a zis și Raed Arafat, șeful DSU.

Specialiștii spun că există trei mari categorii de șoferi care produc asemenea accidente grave. În primul rând, începătorii, apoi cei cu experiență, dar care ar mai fi avut nevoie de instruire și, în final, teribiliștii, adică cei care se urcă la volan drogați, băuți sau care circulă cu viteză.

ADVERTISEMENT

„Sunt de părere că în continuare examenul auto este jos ca standard, ar trebui găsite variante ca el să fie mai serios și mai drastic și mult mai serios”, a încercat să explice pilotul Adrian Grigore

„Educația aduce o mică contribuție, dar trebuie măsuri de coerciție puternice, adică nu doar amendă, nu doar o suspendare a permisului, ci să se treacă la confiscarea vehiculului respectiv, că-i mașină, că-i motocicletă, la anularea permisului de conducere, la ani de închisoare, fără să produci victime”, a punctat și Titi Aur, expert conducere defensivă.

ADVERTISEMENT