News

S-a semnat contractul pentru metroul spre Popești-Leordeni. Când vin vagoanele pentru Drumul Taberei

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat, miercuri, că s-a semnat contractul pentru metroul spre Popești-Leordeni. Iată când ar putea sosi vagoanele pentru Drumul Taberei
10.11.2021 | 15:21
Sa semnat contractul pentru metroul spre PopestiLeordeni Cand vin vagoanele pentru Drumul Taberei
Primarul Sectorului 4 a anunțat extinderea Magistralei M2. Sursa foto: Facebook Daniel Băluță
ADVERTISEMENT

Daniel Băluță s-a referit la Magistrala de metrou M2 care se va prelungi cu trei staţii, acestea construindu-se dincolo de Șoseaua de Centură. Toată investiția ajunge până la 400 milioane euro.

Durata de execuție va fi de 9 luni. Urmează a se stabili cum va fi traversată centura Bucureştiului. Cei 400 de milioane de euro sunt obținuți din fonduri europene, a mai precizat edilul Sectorului 4.

ADVERTISEMENT

Daniel Băluță: ”Vom avea 3 stații de metrou, vom avea aferente și trei parcări tip park & ride”

”Împreună cu Consiliu Județean Ilfov am pus bazele dezvoltării municipiului București și a județului Ilfov către această zonă de sud, o zonă care de-a lungul anilor a fost complet neglijată. Astăzi am semnat studiul de fezabilitate și prezafibilitate pentru realizarea extinderii stației de metrou pe Magistrala M2, astfel încât comuna Berceni va deveni prima comună din România care va beneficia de metrou. 

Cel mai probabil vom avea 3 stații de metrou, vom avea aferente și trei parcări tip park & ride, astfel încât investiția pe care deja o derulează Sectorul 4 prin programul național pentru infrastructură mare va fi continuată.

ADVERTISEMENT

Durata de execuție a acestor demersuri va fi de 9 luni conform contractului, astfel încât în cursul anului 2022 ne vom afla în situația în care vom putea să scoatem la licitație, aceste lucrări de construcție, pentru extinderea magistralei M2”, a anunțat Daniel Băluță în cadrul unei conferințe de presă.

Daniel Băluță a reamintit că proiectul prevede și construirea unor parcări tip park & ride, dar și linii care să nu-i pună pe călători în situația de a aștepta prea mult în stațiile de metrou. Totodată, contractul pentru studiul de prefezabilitate şi fezabilitate a fost semnat cu Metroul SA pentru 5 milioane de lei.

ADVERTISEMENT

”De data aceasta includem și garniturile de metrou aferente, astfel încât timpii de așteptare pentru călătorii din sudul Bucureștiului și din județul Ilfov să nu depășească 2 minute, 2 minute și jumătate. Costul pe care-l presupune acest proitect, studiul de fezabilitate și prezafibilitate este cifra de la 5 milioane de lei.

Dezvoltarea magistralei M2 în acest program guvernamental de care Sectorul 4 suntem convinși că va negocia și anume realizarea inelului median cu cele două piese care se regăesc în Secgtorul 4 și mă raportez aici la cele două pasaje rutiere: pasajul de pe șoseaua Turnu-Măgurele peste Bulevardul Metalurgiei și al doilea pasaj, care traversează Șoseaua Berceni, ajutând pe cei care se deplasează dinspre București spre Ilfov sau dinspre Ilfov spre București să nu mai piardă zeci de minute la nivelul intersecției cu șoseaua Berceni”, a mai completat primarul Sectorului 4 al Capitalei.

ADVERTISEMENT

Cum se dorește a arăta noul proiect

De altfel, urmează a se stabili dacă linia de metrou va fi amenajată în subteran sau la suprafaţă. Dacă va fi la suprafață, atunci va fi alcătuită din: spații pentru persoanele cu dizabilități, metroul ar putea fi dotat cu grupuri sanitare pe sexe, spațiu pentru mamă și copil, inclusiv casă automată de bilete. Mai multe detalii găsiți în video următor:

”Se va pune accent pe încurajarea folosirii spațiilor comune (circulații, așteptare, acces facil la stație, conectivitate cu reteaua urbană de transport actuală și viitoare, etc.).

Se amenjează în fața clădirii un spațiu de acces facil pe perioadă scurtă (bretea auto) pentru debarcarea pietonilor din autoturismul propriu, la intrarea în municipiul București.

Se propune construirea unui imobil cu regim de înălțime de S+P+2E, cu funcțiunea de clădire civilă destinată transportului în comun de mare capacitate – stație de metrou supraterană (etajele sunt niveluri tehnice determinate de asigurarea spațiilor tehnice necesare. Contractul este unul de tip proiectare și execuție”, conform caietului de sarcini, anunțat în luna aprilie 2020.

ADVERTISEMENT
Tags: