News

Schimbarea numelui Facebook, prilej de glume savuroase pe Internet. Utilizatorii, nemiloşi cu Mark Zuckerberg

Ironiile au curs în valuri după ce Mark Zuckerberg a anunțat că își redenumește compania-mamă care devine Meta.
29.10.2021 | 14:26
Schimbarea numelui Facebook prilej de glume savuroase pe Internet Utilizatorii nemilosi cu Mark Zuckerberg
ADVERTISEMENT

Fondatorul rețelei de socializare a anunțat joi, într-o conferință pe platforma de realitate virtuală și augmentată Facebook Connect, că redenumirea este un efort de a distanța Facebook de scandalurile tot mai mari, după ce un denunțător a făcut publice documente care susțin că platforma valorează profitul în dauna utilizatorilor.

Schimbarea numelui Facebook, subiect de glume pe internet

Utilizatorii de pe Twitter s-au grăbit sugereze că numele sugerează că, de fapt, compania caută să fure metadatele utilizatorilor săi, în timp ce un altul a scos la lumină un viitor sumbru în care societatea este și mai dependentă de dispozitive și rețele sociale datorită „metavers” adictiv.

ADVERTISEMENT
Foto: twitter via Daily Mail

 

Foto: twitter via Daily Mail

Chiar și contul echipei de siguranță al Twitter a postat că singurul Meta pe care îl va recunoaște este echipa sa META – Machine Learning, Ethics, Transparency and Accountability.

Cu toate acestea, Meta se referă la „metavers” – viziunea lui Mark Zuckerberg pentru tranziția companiei către o realitate augmentată partajată, unde se folosește munca și joacă în medii ale lumii virtuale.

ADVERTISEMENT

Miliardarul în vârstă de 37 de ani consideră că metaversul este viitorul internetului și, prin urmare, mișcarea este de a consolida, probabil, poziția de top a lui Zuckerberg în această transformare.

În loc să fie felicitat pentru rebranding, Zuckerberg a fost personajul principal al unei mulțimi de meme care au făcut mișto de schimbarea numelui.

ADVERTISEMENT

„Feta pare un nume ciudat”, a scris un utilizator pe Twitter alături de o captură de ecran a CEO-ului care anunță schimbarea numelui la conferința virtuală.

Datorită gesturilor cu mâinile lui Zuckerberg, utilizatorul a putut, de asemenea, să photoshopeze un recipient cu brânză în mâinile sale.

ADVERTISEMENT

Într-un altul, literele lui Meta au fost rearanjate pentru a citi cuvântul carne (Meat), iar Zuckerberg părea să țină în mâini o friptură crudă.

Un alt meme face aluzie la suplimentul de fibre Metamucil.

Un alt creator de meme a adăugat un „L” noului nume al companiei și a suprapus o perucă cu păr lung și un logo pe cămașa lui Zuckerberg pentru a-l transforma într-un personaj heavy metal.

Nu toate memele îl au în centru pe mogul rețelelor sociale. Utilizatorii au folosit imagini din animațiile Scooby Doo, The Simpsons sau o imagine a fostului președinte Barack Obama.

Ce este metaversul?

Schimbarea numelui companiei vine împreună cu un nou logo care înfățișează un simbol albastru infinit care se referă la „metaversul” – noul obiectiv al lui Zuckerberg de a extinde compania dincolo de aplicațiile de social media.

„Metaversul” este un set de spații virtuale în care poți să (te) joci, să lucrezi și să comunici cu alți oameni care nu se află în același spațiu fizic ca tine.

Facebook a explicat: „Veți putea petrece timp cu prietenii, să lucrați, să vă jucați, să învățați, să faceți cumpărături, să creați și multe altele. Nu este neapărat despre a petrece mai mult timp online, ci este despre a face timpul pe care îl petreci online mai semnificativ”, relatează Daily Mail.

În timp ce Facebook conduce trecerea către metavers, compania a explicat că nu este vorba despre un singur produs pe care o companie îl poate construi singură.

„La fel ca internetul, metaversul există indiferent dacă Facebook există sau nu. Și nu va fi construit peste noapte. Multe dintre aceste produse vor fi realizate pe deplin abia în următorii 10-15 ani.”

Termenul „metavers” se poate referi la spații digitale, care sunt făcute mai realiste prin utilizarea realității virtuale sau a realității augmentate.

„Misiunea noastră rămâne aceeași, este încă să aducem oamenii împreună”, a mai spus Zuckerberg.

El a remarcat că cuvântul înseamnă, de asemenea, „dincolo de” în greacă și simbolizează că există „întotdeauna mai mult de construit” și „întotdeauna un capitol următor în poveste”.

Conceptul – inventat pentru prima dată într-un roman distopic cu trei decenii mai devreme – a devenit popular și în Silicon Valley, unde Facebook, devenit Meta, are sediul central și a fost menționat de alte firme de tehnologie, cum ar fi Microsoft.

„Cred că metaversul este următorul capitol al internetului și este și următorul capitol al companiei noastre. În timp ce majoritatea companiilor de tech se concentrează pe modul în care oamenii s-ar putea conecta la tehnologie, noi ne concentrăm pe construirea tehnologiei, astfel încât oamenii să se poată conecta unii cu alții”, a mai declarat Zuckerberg.

Compania a investit masiv în realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR), dezvoltând hardware cum ar fi căștile sale Oculus VR și lucrând la tehnologii de ochelari și brățări AR.

Pe lângă schimbarea numelui, Meta a anunțat și o viitoare cască de realitate virtuală numită Project Cambria, un produs de ultimă generație disponibil pentru a fi lansat anul viitor la un preț mai mare decât setul cu cască Quest 2 de 299 USD.

Meta a dezvăluit, de asemenea, numele de cod al primilor săi ochelari inteligenți complet capabili de AR: Project Nazare.

Trecerea la numele Meta amintește de când Google și-a redenumit brusc Alphabet în 2015, făcând din Google o subsidiară și permițându-i să devină un conglomerat tehnologic.

ADVERTISEMENT
Tags: