News

Schimbări majore în Europa. O țară vrea sa aibă doar mașini electrice până în 2025, alta studiază trecerea la moneda digitală

17.01.2021 | 07:00
Schimbari majore in Europa O tara vrea sa aiba doar masini electrice pana in 2025 alta studiaza trecerea la moneda digitala
ADVERTISEMENT

Situațiile disperate cer măsuri disperate, iar Europa se gândește la schimbări majore precum trecerea cât mai rapidă la mașini electrice și chiar tranziția la o monedă digitală. FANATIK îți prezintă cum două țări nordice vor să-și redeseneze viitorul. Acest trend se poate extinde rapid pe tot continentul.

În primul rând vorbim despre o poluare îngrozitoare care nu mai poate fi suportată. Plămânii pâmântului cedează, iar efectele pot fi catastrofale. Schimbările climatice sunt vizibile și nu le poate ignora nimeni. Cât despre plămânii oamenilor care sunt nevoiți să respire în orașe îmbâcsite nu mai este nimic de zis. Cu toții o așteptăm o schimbare din acest punct de vedere.

ADVERTISEMENT

Evident, sunt multe lucruri care trebuiesc modificate și reorganizate, când facem referire la stilul de viață din prezent. Oraşele sunt responsabile pentru aproape 70% din emisiile globale de dioxid de carbon şi consumă 78% din energia planetei, se arată într-un raport al experților UE.

O țară din Europa testează moneda digitală. Norvegia trece la mașini electrice. Când ar urma să se întâmple acest lucru

Se dorește o schimbare în bine a modului în care ”agresăm” planeta asta minunată. Au existat tot felul de discuții și acorduri prin care țările ar urma să reducă din poluarea masivă care schimbă echilibrul pământului. Ei bine, norvegienii nu mai stau pe gânduri și s-au pus pe treabă.

ADVERTISEMENT

Vânzările de vehicule electrice din această țară au explodat. Mai mult, se pare că le-au depăşit anul trecut chiar și pe cele de vehicule hibride. Grupul german Volkswagen a înlocuit compania lui Elon Musk, Tesla, în topul producătorilor de maşini pe baterii, conform Reuters.

Norvegia vrea să interzică vânzarea mașinilor bazate pe combustibili fosili până în 2025. Pentru a convinge populația să urmeze aceată direcție, autoritățile au oferit scutiri de taxe pentru automobilele electrice, taxe de drum reduse, parcare gratuită şi încărcare gratuită în anumite locuri.

ADVERTISEMENT

Norvegia renunță în 2025 la toate mașinile care folosesc combustibili fosili

Planul ambițios constituie o provocare uriașă. În primul rând, o mare problemă o reprezintă numărul redus de staţii de încărcare rapidă care nu reușesc să țină pasul cu creşterea flotei de autovehicule electrice, conform ProTV.

Anul trecut, 54,3% dintre maşinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice. Este un nou record pe plan mondial și o creștere cu 12 procente în această țară. În decembrie 2020, maşinile electrice au reprezentat 66,7% din totalul înmatriculărilor noi, cel mai ridicat nivel înregistrat într-o singură lună.

ADVERTISEMENT

În urmă cu un deceniu, doar 1% din mașinile cumpărate de norvegieni erau electrice. Creșterile sunt evidente, iar marii producători au așteptări imense de la 2021.

Schimbări evidente în Europa. Mașinile electrice au invadat piața

“Suntem încrezători că vehiculele electrice vor reprezenta 90% din vânzările Volkswagen în Norvegia anul viitor”, a afirmat recent Harald A. Moeller, importator norvegian de mașini.

Mai mult de jumătate dintre maşinile hibride şi electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea din 2020 au fost cumpărate de europeni. Au urmat chinezi cu 30% și SUA – 16%, conform raportului “E-Mobility Sales Q4”, realizat de departamentul de strategie al PwC.

Statistica oficială arată că în Europa au fost vândute peste 700.000 de vehicule electrice şi hibride, în trimestrul 3 din 2020, cu 128% mai multe decât în aceeaşi perioadă din anul precedent, potrivit știrileprotv.ro.

Bătrânul continent visează să aibă, peste 10 ani, orașe care nu mai poluează.

Mașinile sunt o sursă importantă de poluare în marile metropole

Oraşele sunt responsabile în prezent pentru aproape 70% din emisiile globale de dioxid de carbon şi consumă 78% din energia planetei. Se dorește tranziţia către un nivel net al emisiilor de carbon egal cu zero în 100 de oraşe, până în 2030.

“Criza COVID-19 a accentuat importanţa parteneriatelor globale pe măsură ce ne străduim să facem oraşele şi societăţile mai sustenabile, incluzive şi mai rezistente.

Reducerea emisiilor din oraşele din întreaga lume necesită acţiuni urgente şi reprezintă un obiectiv ce necesită alinierea tuturor părţilor interesate – actori publici şi privaţi, companii şi cetăţeni. Acest raport prezintă modalităţile prin care eficienţa sistemică poate fi atinsă în mod real şi practic şi rolul pe care fiecare dintre noi îl poate juca”, a declarat Jean-Pascal Tricoire, preşedinte şi CEO Schneider Electric.

Uniunea Europeană vrea ca până în 2030 pe şoselele sale să circule cel puţin 30 de milioane de vehicule cu emisii zero. Bineînțeles, problema este mult mai complicată, iar mașinile reprezintă doar un număr din întreaga ecuație. Există mulți factori care poluează, iar România cade pradă unui sistem învechit, corupt și cu tentacule întinse prea mult.

400.000 de mii de oameni mor anual din cauza poluarii în Europa.

Potrivit unui raport al Agenției Europene de Mediu (AEM), fiecare al optulea deces în Uniunea Europeană (UE) ar avea legătură cu poluarea mediului înconjurător. Din păcate, și la această statistică, țara noastră este pe ultimul loc.

În țara noastră fiecare al cincilea deces ar putea fi pus pe seama factorilor de mediu. Cel mai bine stau în clasament țările nordice, în special Suedia și Danemarca.

Schimbări majore în Europa. Suedia studiază trecerea la moneda digitală

O altă schimbare importantă se poate produce în viitorul apropiat. Autoritățile suedeze analizează fezabilitatea unei treceri la o monedă digitală. Vorbim totuși despre țara care utilizează cel mai puțin numerarul, conform Bloomberg.

O societate fără bani în formă fizică părea o utopie acum mai bine de un deceniu. Dezvoltarea accelarată a tehnologiei ne apropie de o lume pe care nu ne-am fi imaginat-o vreodată. Elveția a studiat și ea de curând o astfel de abordare privind un sistem monetar digital.

Suedia ar vrea să facă trecerea în 2022. Cei care preferă monedele sau bancnotele sunt din ce în ce mai puțini în această țară. Ministrul suedez al Finanțelor, Per Bolund, a anunţat că un proces de evaluare privind introducerea unei  monede naționale digitale a fost lansat, dar concluziile clare se vor trage spre finalul anului următor. Evaluarea va fi condusă de Anna Kinberg Batra, un fost preşedinte al Comisiei de finanţe din Parlamentul Suediei.

Suedezii au inventat primele bancnote „oficiale”. Vor să dea startul și la moneda digitală

Primele bancnote în adevăratul sens al cuvântului, accesibile tuturor și reprezentând o sumă fixă, au fost fabricate și puse în circulaţie de banca Suediei în anul 1657. Johan Palmstruch a gândit atunci un sistem similar cu cel istoric al chinezilor, banca schimbând monedele de aur și argint în bancnote.

Erau tipărite pe hârtie groasă, de culoare albă, cu filigran şi purtau sigiliul băncii. Erau validate de opt semnături, în frunte cu cea a lui Palmstruch, fondatorul băncii.

ADVERTISEMENT