Schimbări importante în conducerea Blue Air, după scandalul uriaș declanșat în urma deciziei de a suspenda pe termen nedeterminat zborurile operate de compania aeriană low-cost.
Oana Petrescu, cea care conducea Blue Air din luna martie, a depus o cerere de renunțare la mandatul de membru și președinte al Consiliului de Administrație al societății, retragere care a fost acceptată de acționarii companiei, potrivit unor informații obținute de FANATIK.
Oana Petrescu și-a depus mandatul pe data de 14 septembrie 2022, la doar câteva zile după ce Blue Air a anunțat suspendarea zborurilor iar aceasta a intrat în vigoare de a doua zi.
Oana Petrescu, fost vicepreședinte al Băncii Comerciale Române și partener de audit risc advisory și consultanță la Arthur Andersen, Ernst& Young și Deloitte, fusese numită președinte al Consiliului de Administrație Blue Air în data de 28 februarie, venind din poziția de director general al companiei.
Locul ei fusese luat de neo-zeelandezul Steven Francis Greenway, care a rezistat în această poziție doar până în august 2022, când a fost înlocuit de Teodor Cristian Rada, unul dintre proprietarii societății.
Aceasta nu este singura modificare de la fruntea Blue Air. Ministerul Finanțelor l-a retras, începând cu 10 octombrie pe reprezentantul statului român în Consiliul de Administrație, Iulian Ardeleanu ,și l-a numit în loc pe orădeanul Ioan-Cristian Purice. El va avea drept de veto în ședințele CA.
Celălalt reprezentant al statului român în conducerea Blue Air este Felix-Corneliu Ardelean, de la Ministerul Transporturilor.
Ioan-Cristian Purice a lucrat, până la începutul acestui an, la ANAF Bihor, ca inspector clasa I, grad profesional asistent. În martie, el a fost detașat pentru șase luni la Ministerul Finanțelor Publice, direct pe poziția de secretar general adjunct, rămasă vacantă la acea dată.
Ordinul de detașare a fost semnat de premierul Nicolae Ciucă la data de 30 martie 2022, noua sa funcție fiind una publică, din categoria înalților funcționari publici.
Statul român are doi reprezentanți în Consiliul de Administrație Blue Air din anul 2020, de la momentul în care compania a accesat un ajutor în valoare de 300 de milioane de lei, garanatat de guvernul României. Conform înțelegerii dintre cele două părți, aceștia vor rămâne în Consiliul de Administrație până la plata integrală a împrumutului.
Blue Air România este o companie aeriană românească, avându-i acționari pe Cristian și Mihai Rada (24%) și Airline Invest (76%). Frații Rada își împart și acțiunile Airline Invest, societate la care, în rolul de administrator, a fost desemnată aceeași Oana Petrescu.
Compania Blue Air se află într-o situație extrem de dificilă, după ce a acumulat datorii uriașe, atât către statul român cât și către clienți sau parteneri comerciali.
Aceasta a recunoscut că plata datoriilor depind, în mare măsură, de reluarea operațiunilor de zbor. Pe de altă parte, ANAF a început să pună sechestru pe aeronavele Blue Air.
Potrivit informațiilor din presă, Blue Air mai are la dispoziție doar două avioane, care să mai poată fi folosite pentru zbor. Într-un răspuns pentru FANATIK, reprezentanții Blue Air au anunțat că ”acționariatul Blue Air a acceptat absolut toate condițiile impuse de investitori” și așteaptă ”răspunsul final al autorităților române” în legătură cu reluarea operațiunilor.