News

Secretul ”murdar” al companiilor aeriene, care te lasă fără loc în avion. La ce trebuie să fii atent atunci când pleci în vacanță

Fenomenul ”overbooking” este din ce în ce mai des întâlnit, cu precădere la zborurile internaționale. Iată ce trebuie să faceți dacă vă treziți într-o astfel de situație.
10.12.2023 | 21:28
Secretul murdar al companiilor aeriene care te lasa fara loc in avion La ce trebuie sa fii atent atunci cand pleci in vacanta
Companiile de transport aerian se așteaptă la un număr mare de turiști, în perioada sărbătorilor de iarnă / Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Se apropie sărbătorile de iarnă, iar aeroporturile devin neîncăpătoare de turiști care pleacă în vacanță. Companiile aeriene se pregătesc pentru un adevărat aflux de oameni, care se așteaptă să călătorească în condiții bune și să ajungă la timp, la destinație.

Ce înseamnă fenomenul ”overbooking”

Există, însă, și detalii care pot da peste cap vacanța turiștilor. Unul dintre acestea, tot mai des întâlnit, este fenomenul ”overbooking”, care se traduce prin vânzarea unui număr mai mare de bilete în comparație cu locurile disponibile în avion.

ADVERTISEMENT

În primul rând, trebuie menționat că sistemul de rezervare al companiilor aeriene este unul foarte bine pus la punct și rareori dă ”rateuri”, în sensul unor accidente de acest tip.

În realitate, lucrurile stau puțin diferit. Pentru a se asigura că nu ies în pierdere și că nu trebuie să suporte din buzunarul propriu costul unui transport aerian, mulți operatori se folosesc de acest truc.

ADVERTISEMENT

Ei comercializează mai multe bilete decât locuri pe scaun. Acest lucru se întâmplă în detrimentul clienților, chiar dacă aceștia au plătit prețuri piperate pentru respectivul zbor.

Într-o astfel de situație, posesorul biletului vândut ”în plus” nu are altă variantă decât să ajungă la o înțelegere cu compania aeriană, în cazul în care mai dorește să ajungă în vacanța pe care și-a propus-o.

ADVERTISEMENT

Cum se pot asigura pasagerii că nu rămân păgubiți

Există, totuși, și câteva măsuri de protecție pe care călătorii trebuie să le ia în considerare, atunci când cumpără un bilet de avion. Cea mai sigură este achiziția unei polițe de asigurare care acoperă atât prețul biletului, cât și cheltuieli suplimentare legate de respectiva călătorie.

Chiar și în lipsa unei astfel de asigurări, companiile aeriene sunt obligate să ramburseze costul biletului către pasager, în cazul unei anulări sau a unei întârzieri prea mari. În legislația europeană se specifică faptul că pasagerii au dreptul la despăgubiri, în cazul unei întârzieri de cel puțin trei ore, arată Antena 3.

ADVERTISEMENT

De asemenea, este recomandat ca pasagerii să se prezinte la avion cu câteva ore înainte, să înregistreze bagajul cât mai devreme și să fie atenți la toate informațiile comunicate înainte de urcarea în avion.

ADVERTISEMENT