Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a prezentat o listă cu toate detaliile necesare în cazul anulării unei curse aeriene. Acesta a subliniat că avem dreptul la o despăgubire de până la 600 de euro.
Despăgubirea s-ar face în baza Reglementărilor UE EC 261. De altfel, Paul Anghel reamintește oamenilor că pot lua legătura cu ANPC, atunci când află că li s-a anulat un zbor.
”Știați că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteți avea dreptul să solicitati până la 600 € despăgubire pentru un zbor anulat?
Acest lucru este valabil chiar în condițiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.
Dacă nu rezolvați amiabil problema cu operatorii de la care ați cumpărat biletele, puteți face o sesizare la #ANPC , dar și la #eccromania”, a scris Paul Anghel, pe facebook.
Tot liderul ANPC spune că un consumator trebuie să solicite toate informațiile legate de zbor, din parte unei agenții de turism.
”La achiziția unui pachet de servicii turistice: Consumatorii trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă precum și de modalitățile de plată”, iar compania la rândul ei trebuie să țină cont de: ”Informarea turiștilor cu informații privind ofertă turistică, în vederea încheierii contractului”.
De asemenea, Paul Anghel amintește și de faptul că organizatorul cursei aeriene are datoria de a oferi cât mai multe explicații despre contractul încheiat, sănătate, regimul pașapoartelor și toate formalitățile despre călătorie și ședere.
”Organizatorul și/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.
Furnizarea în scris turiștilor a informațiilor privind călătoria, înainte de data plecării. Organizatorul și/sau detailistul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării”, a mai informat liderul ANPC.
Și tot despre agențiile de turism, Paul Anghel a punctat faptul că trebuie să încheie clienților polițe de asigurare.
”Agențiile de turism au obligația să încheie polițe de asigurare cu societăți de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agențiile de turism și turiști, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției de turism, precum și condițiile și termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor”, a mai transmis reprezentantul ANPC.
Zilele acestea, mii de români s-au plâns că Blue Air le-a anulat zborul și fără a li se restitui banii pe biletul cumpărat.