News

Șeful ANPC, sfaturi pentru românii cărora li s-au anulat zborurile: ”Aveți dreptul la despăgubire de 600 €”

Paul Anghel, directorul general al ANPC, vine cu sfaturi pentru românii cărora li s-au anulat zborurile. Acesta a detaliat cum trebuie să acționăm într-o astfel de situație neplăcută.
18.06.2022 | 23:05
Seful ANPC sfaturi pentru romanii carora li sau anulat zborurile Aveti dreptul la despagubire de 600 E
Șeful ANPC îi îndrumă pe români cum să acționeze dacă li se anulează o cursă aeriană. Sursa foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a prezentat o listă cu toate detaliile necesare în cazul anulării unei curse aeriene. Acesta a subliniat că avem dreptul la o despăgubire de până la 600 de euro.

Putem fi despăgubiți atunci când ni se anulează o cursă aeriană, spune șeful ANPC

Despăgubirea s-ar face în baza Reglementărilor UE EC 261. De altfel, Paul Anghel reamintește oamenilor că pot lua legătura cu ANPC, atunci când află că li s-a anulat un zbor.

ADVERTISEMENT

”Știați că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteți avea dreptul să solicitati până la 600 € despăgubire pentru un zbor anulat?
Acest lucru este valabil chiar în condițiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Dacă nu rezolvați amiabil problema cu operatorii de la care ați cumpărat biletele, puteți face o sesizare la #ANPC , dar și la #eccromania”, a scris Paul Anghel, pe facebook.

ADVERTISEMENT

Tot liderul ANPC spune că un consumator trebuie să solicite toate informațiile legate de zbor, din parte unei agenții de turism.

”La achiziția unui pachet de servicii turistice: Consumatorii trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă precum și de modalitățile de plată”, iar compania la rândul ei trebuie să țină cont de: ”Informarea turiștilor cu informații privind ofertă turistică, în vederea încheierii contractului”.

ADVERTISEMENT

De asemenea, Paul Anghel amintește și de faptul că organizatorul cursei aeriene are datoria de a oferi cât mai multe explicații despre contractul încheiat, sănătate, regimul pașapoartelor și toate formalitățile despre călătorie și ședere.

”Organizatorul și/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.

ADVERTISEMENT

Furnizarea în scris turiștilor a informațiilor privind călătoria, înainte de data plecării. Organizatorul și/sau detailistul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării”, a mai informat liderul ANPC.

ADVERTISEMENT

Și tot despre agențiile de turism, Paul Anghel a punctat faptul că trebuie să încheie clienților polițe de asigurare.

”Agențiile de turism au obligația să încheie polițe de asigurare cu societăți de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agențiile de turism și turiști, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției de turism, precum și condițiile și termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor”, a mai transmis reprezentantul ANPC.

Mii de zboruri anulate de către Blue Air. Compania nu a restitui banii oamenilor

Zilele acestea, mii de români s-au plâns că Blue Air le-a anulat zborul și fără a li se restitui banii pe biletul cumpărat.

Tags: