Sport

Semnal de alarmă pentru suporteri și Red & White. Lumina lui Dinamo se stinge încet, dar constant

Editorialistul Fanatik, Daniel Șendre, demonstrează cu cifre o realitate îngrijorătoare pentru clubul din Ștefan cel Mare.
18.09.2023 | 21:58
Semnal de alarma pentru suporteri si Red  White Lumina lui Dinamo se stinge incet dar constant
Semnal de alarmă pentru suporteri și Red & White. Lumina lui Dinamo se stinge încet, dar constant. FOTO: sportpictures.eu
ADVERTISEMENT

Modul în care arată lucrurile la Dinamo, astăzi, îi amenință existența printre granzi. Faptul că acționarul majoritar nu înțelege clubul în esența sa este absolut devastator pentru brand. Lipsa expertizei în administratie este evidentă la toate nivelurile. Sper ca Red & White să lase autosuficiența și să încerce să înțeleagă cu ce se confruntă.

Daniel Șendre, Semnal de alarmă pentru suporterii lui Dinamo și Red & White

Intri pe pagina oficială de Facebook a clubului și primul lucru pe care îl vezi este așa numita “cover photo”. În dreapta e scris pe ea palmaresul de echipă mare: “18 titluri, 13 Cupe, două Supercupe și o Cupă a Ligii”, după care îți fuge privirea în stânga, de unde se uită la tine Cătălin Țîră, rezervă neutilizabilă, imaginea eșecului în fotbal și mediocritatea în care se scaldă Dinamo.

ADVERTISEMENT

Deși acționarii susțin contrariul, este evident că Dinamo nu are o strategie, dimpotrivă, clubul se mișcă în interiorul unui haos mascat. Managementul confundă branding-ul cu marketing-ul. Comunicarea este extrem de deficitară. Identitatea este gestionată falimentar.

Deciziile care se iau afectează constant reputația clubului. Organigrama suferă atât numeric, cât și din punct de vedere al expertizei. Se promite mult și se face strâmb. Acționarii le vorbesc suporterilor de la microfoane obscure ale unor redacții la fel. Antrenorul deschide subiecte de natură sexuală în fața unor jurnaliști perplecși. Imaginea lui Dinamo este dinamitată chiar din interior.

ADVERTISEMENT

Toate acestea fac imposibil succesul în atragerea unor bani serioși de la sponsori sau de la suporteri. Altfel spus, branding-ul nu crează valoarea pe care marketingul ar trebui s-o exploateze.

Mesajele transmise de Red & White sunt total greșite. Tendința lui Nicolescu și Voicu este aceea de a poza în salvatori, în condițiile în care opinia publică știe că salvatorii clubului sunt suporterii. Managementul încearcă să speculeze in zadar atașamentul acestora, în loc să le speculeze eficient orgoliul de “câini”. Tribunele mai mult goale ale Arenei Naționale vineri, cu FCU, sper că au transmis ceva administrației.

ADVERTISEMENT

Nici sportiv lucrurile la Dinamo nu sunt roz. Toate acestea se suprapun peste doi ani extrem de tulburi în istoria clubului, care i-au stors de energie pe fani, precum și peste 16 ani de secetă la nivel de trofee. Ultimul titlu a fost câștigat în sezonul 2006-2007.

Asta înseamnă că suporterii tineri de astăzi, cei între 16-25 de ani, sunt mai degrabă suporteri ai suporterilor, nu ai clubului. Ei de spectacolul peluzelor au fost atrași, nu de performanțele lipsă. Rezultatul acestor lucruri este un mare semnal de alarmă.

ADVERTISEMENT

LUMINA LUI DINAMO SE STINGE ÎNCET, DAR CONSTANT

“Revoluția” despre care vorbesc acționarii înseamnă, de fapt, un drum înspre groapă. Vestea bună pentru câini este că există soluții, ele nu trebuie decât aplicate cu celeritate, pentru că timpul este cel mai mare dușman al lui Dinamo în momentul de față, după incompetență.

Cei din Red & White trebuie sa înțeleagă motivația din spatele luptei suporterilor și totodată gândul care a stat la baza sacrificiilor din ultimii ani. “Câinii” nu vor accepta mediocritatea de la actualii acționari, cum nu au acceptat pașii falși nici de la alții. Dinamoviștii sunt suporteri de centru, să le fie clar, nu de rezultat!

CIFRELE CARE DAU FIORI

Sondajele efectuate de companii de profil arată un trend devastator. La întrebarea: “Cu ce echipă simpatizați”, datele sunt următoarele:

  • Anul 2009. Sondaj IRES: Dinamo 16%. 
  • Anul 2019. Sondaj GFK: Dinamo 13.7%
  • Anul 2023. Sondaj AVANGARDE: Dinamo 11%. 

Toate cele 3 sondaje de opinie au fost realizate la nivel național, marja de eroare fiind de +/- 3%. Concluzia evidentă: Dinamo își pierde bazinul de suporteri constant.

EXERCIȚIU DE IMAGINAȚIE SUMBRU

Atât acționarii, cât și Ovidiu Burcă, au lansat zilele acestea, pe căi de comunicare diferite, mesajul că Dinamo se va bate la titlu în 3-5 ani. De altfel, exact așa se și numeșt proiectul Red & White pentru club: “Proiectul Dinamo2028”.

Conform sondajelor, 5 ani de expertiză îndoielnică și lipsa unui trofeu ar însemna cel puțin 2 procente gaură în bazinul de fani. Cu doar 9% procente rămase, Dinamo s-ar situa sub Rapid și Universitatea Craiova, locurile 3 și 4 astăzi, în ultimul sondaj, cel Avangarde, efectuat în prezent. (septembie 2023)

E timpul ca acționarii să înțeleagă gravitatea situației și să acționeze în consecință. Alunecarea pe tobogan trebuie stopată înainte de intrarea în lupta pentru titlul despre care vorbesc oficialii, stârnind zâmbete amare. “Creșterea organică” și “pașii mărunți” fac ravagii în bazinul de fani ai acestui club uriaș.

CE RISCĂ RED & WHITE

Mai mult decât infuzie de capital, Dinamo are nevoie acută de competență, la toate nivelurile.

Red & White deține în momentul de față 80% din acțiuni la Dinamo. Pe lângă datorii de numai 2 mil de Euro, din 8 mil, câte erau înainte de aprobarea noului plan, procentul include istorie, brand, lot de jucători și baza de la Săftica, care numai aceasta valorează vreo €4-5 mil, cel mai probabil.

Ce nu deține Red & White sunt suporterii. Aceștia aparțin strict lui Dinamo, în spirit. Cu alte cuvinte, Nicolescu și Voicu nu au încrederea fanilor necondiționat. Dacă acționarul majoritar pierde în totalitate încrederea suporterilor, nu va mai deține in realitate nimic, pentru că drepturile de imagine ale brandului sunt la Nicolae Badea.

Mai mult decât atât, există 3 cluburi de fotbal Dinamo, dintre care unul este chiar al CS, clubul mamă. Un FC Dinamo 1948 slab ar fi spulberat în orice moment de o campanie susținută în forță dinspre minister. Dacă acest lucru nu a fost luat în calcul de Red & White, având exemplele Steaua – FCSB și FCU – CSU, înseamnă că băieții ăstia chiar sunt niște floricele în România în care trăiesc.

Ce vor mai patrona Red & White!? Cum își vor recupera investitorii în proiect banii și în ce condiții vor mai face Nicolescu și Voicu celebrul “exit”!?

Realitatea pentru Red & White este una singură: Dinamo sunt într-adevăr suporterii lui, iar aceștia vor respect pentru club!

Respectul include înțelegerea identității, protejarea ei, transmiterea unor mesaje corecte, onestitate, competență, viziune, transparență și bani.

Toate acestea astăzi, nu “mâine”, că mâine riscă să ducă Dinamo la nivelul Red & White, ca număr de fani.

ADVERTISEMENT