News

Sorin Grindeanu dă start modernizării transonului feroviar Caransebeș-Timișoara-Arad. Care este valoarea contractului

Sorin Grindeanu anuță modernizarea Lotului 4 pe linia feroviară Caransebeș-Timișoara-Arad. Ministrul Transporturilor precizează lucrările
12.04.2024 | 15:36
Sorin Grindeanu da start modernizarii transonului feroviar CaransebesTimisoaraArad Care este valoarea contractului
Lucrările de modernizare se fac cu fonduri accesate via PNRR / Foto: Facebook, Sorin Grindeanu
ADVERTISEMENT

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat, vineri, demararea lucrărilor de modernizare pe tronsonul de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad.

Modernizarea Lotului 4- Caransebeș-Timișoara-Arad

Sorin Grindeanu, ministrul Trasnporturilor, a anunțat, vineri, începerea lucrărilor de modernizare a Lotului 4, în lungime de 54,25 kilometri, pe linia de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad.

ADVERTISEMENT

„Start modernizării Lotului 4 (54,25 km) al liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad”, a anunțat Grindeanu pe pagina sa Facebook.

Ministrul Trasporturilor a precizat că a fost emisă autorizația pentru lucrări de modernizare pe tronsonul de 48,08 kilometri  ce leagă gara Ronaț Triaj (Timișoara) și Arad. O altă autorizație a fost emisă pentru modernizarea tronsonului feroviar între Aradu Nou și Glogovăț.

ADVERTISEMENT

„Am emis astăzi Autorizația de Construire pentru lucrările pe cei 48,08 km, între Ronaț Triaj și Arad, dar și pe cei 6,17 km de cale ferată dintre Aradu Nou și Glogovăț”, a scris Sorin Grindeanu.

Un contract de 2,18 miliarde de lei, via PNRR

Ministrul Transporturilor a făcut și precizări despre lucrările pe lungimea acestui tronson feroviar. „Pe traseul acestui tronson de cale ferată, care tranzitează județele Timiș și Arad, se va lucra inclusiv la: suprastructură și terasamente, 3 poduri, 53 podețe și 7 pasaje, consolidări, arhitectură și rezistență, relocarea și protejarea utilităților”, se arată în postarea lui Grindeanu.

ADVERTISEMENT

Ministrul mai arată că acest contract pentru lucrări de modernizare a căii ferate este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Contractul are o valoare de 2,18 miliarde de lei, fără TVA, și execuția lucrărilor este prevăzută pe o durată de 36 de luni.

„Contractul (finanțat prin PNNR) are o valoare de 2,18 miliarde de lei (fără TVA) şi prevede o perioadă de execuție a lucrărilor de 36 de luni”.

ADVERTISEMENT