Impresionant, în istorie va rămâne și numele Anei Bogdan, pentru deja celebrul set trei din partida cu Lesia Tsurenko, câștigat de ucraineancă cu 20-18. A fost un turneu impresionant pe teren, dar și în afara lui. Potrivit datelor oficiale, nu mai puțin de 532,651 de oameni au intrat pe poarta All England Club, o creștere cu 17.000 în raport cu 2022.
În condițiile în care prețul mediu al unui bilet a fost de 27 de lire sterline, organizatorii s-au bucurat de venituri record, în condițiile în care 54.3 milioane au urmărit turneul doar pe BBC, dar și pe streamuri de tipul BBC iPlayer și BBC Sport Online.
Recordul de audiență a fost duminică, 16 iulie, atunci când spaniolul Carlos Alcaraz a trecut în finală de sârbul Novak Djokovic: 11.3 milioane de oameni au urmărit partida. Inclusiv în SUA oamenii s-au înghesuit în fața televizoarelor, cu nu mai puțin de 3.2 milioane de urmăritori ai acestui meci, în timp ce finala feminină a fost văzută de 1.3 milioane de americani.
Dacă toate canalele oficiale pe social media ale turneului de la Wimbledon au însumat peste 1.9 miliarde de reacții, nu mai puțin de 180.000 de oameni au cheltuit bani pe materiale promoționale, pentru a avea o amintire de la acest turneu. De remarcat că britanicii au decis în acest an să doneze câte o liră sterlină pentru fiecare spectator prezent la Wimbledon, donația fiind redirecționată spre Crucea Roșie pentru Ucraina.
Organizatorii de la Wimbledon au acordat atenție sporită în acest an ajutorului dat Ucrainei, în mai multe moduri diferite. Mai exact, peste 1.000 de refugiați ucraineni au fost ajutați cu bilete, mâncare și băutură, pentru a asista la acest turneu. Totodată, organizatorii au donat câte o liră sterlină pentru cauza Ucrainei, fiind vorba așadar de 532,651 de lire sterline.
De remarcat că toți jucătorii de tenis din Ucraina au avut asigurată cazarea în Londra pe durata întregului turneu, precum și șansa de a se antrena aici pentru Roland Garros. Așa cum era menționat mai sus, turneul de la Wimbledon a făcut senzație pe rețelele sociale, unde aproximativ 82.3 milioane de oameni au urmărit cu atenție tot ce se întâmpla. Acestora li se adaugă cei 2.6 milioane de unici care au accesat site-ul wimbledon.com.
Pentru amatorii de statistici, organizatorii au anunțat că la Wimbledon au participat 589 de jucători de tenis, care au jucat nu mai puțin de 89,928 de minute cumulate. A fost festival de ași, nu mai puțin de 7.287, în timp ce Venus Williams a participat în al 24-lea turneu din carieră la Wimbledon, record deținut anterior de Martina Navratilova.
A intrat în Cartea Recordurilor și Ana Bogdan, pentru meciul ei contra ucrainencei Lesia Tsurenko din ziua 5 a turneului. Mai exact, meciul Anei Bogdan a bătut recordul pentru cele mai multe puncte de tie-break jucate, nu mai puțin de 38, în condițiile în care recordul premergător era de 26 de puncte în tie break. Așadar, un tie break pierdut de Ana Bogdan cu 18-20 în setul decisiv, care o trece însă în istoria turneului de la Wimbledon.
Novak Djokovic a rămas și el în istorie pentru cele 250 de ore jucate la Wimbledon, în timp ce Chris Eubanks a reușit un număr record de lovituri câștigătoare, 321, cu 5 mai multe ca Andre Agassi, deținătorul recordului precedent. De remarcat și forța Arynei Sabalenka, jucătoare care a lovit mingea în medie cu 125.31 kilometri pe oră, cu mult peste Matteo Berrettini sau Novak Djokovic.
Nu se putea să lipsească din acest clasament meciul dintre Carlos Alcaraz și Novak Djokovic. Această finală a bifat cel mai lung ghem, cu nu mai puțin de 32 de puncte jucate, mai exact al 5-lea ghem din setul trei al finalei. Recordul precedent era de 26 de puncte, din finala din 2012 dintre Roger Federer și Andy Murray.
Pentru amatorii de statistici din marketing, Wimbledon transmite că în cadrul acestui turneu au fost vândute 558,375 de obiecte, dintre care 54,039 prosoape, 74,526 șepci, 13,371 umbrele și 23,691 mingi folosite de tenis. Alte statistici extrem de interesante, de care se leagă numele lui Carlos Alcaraz, Novak Djokovic sau Elina Svitolina sunt următoarele: