News

Străzile și trotuarele din București, lăsate de izbeliște. Ce se întâmplă cu contractul de peste 325 de milioane de euro pentru repararea acestora

Ce se întâmplă cu contractul pentru repararea străzilor și trotuarelor din București. ASB are în plan un proiect complex care a demarat în urmă cu un an și jumătate
17.04.2023 | 09:33
Strazile si trotuarele din Bucuresti lasate de izbeliste Ce se intampla cu contractul de peste 325 de milioane de euro pentru repararea acestora
Străzile și trotuarele din toate sectoarele Bucureștiului vor fi reparate și renovate Colaj: FANATIK, Sursa foto: Facebook ASB
ADVERTISEMENT

Administrația Străzilor din București (ASB), instituție subordonată Primăriei Capitalei, are în plan un proiect complex care a demarat acum aproape un an și jumătate. Pe 13 octombrie 2021, ASB a postat un anunț de participare la o licitație deschisă în urma căreia se va atribui contractul “Servicii de proiectare și execuție, lucrări de reparații străzi, parte carosabilă și trotuare în Municipiul București”.

Achiziția pentru repararea străzilor din București este împărțită în 6 loturi, aferente fiecărui sector

Valoarea totală estimată a contractului, conform datelor consultate de FANATIK, este de 1.613.931.142,61 lei, adică aproximativ 328 milioane euro. „Străzile și trotuarele aflate în administrarea autorității contractante prezintă degradări, fisuri, îmbătrâniri ale asfaltului, gropi, rupturi de borduri și alte erodări specifice, motive pentru care se impune atribuirea acordurilor cadru pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reparații necesare pentru a asigura un trafic în condiții optime, precum și pentru a spori siguranța pietonilor și a conducătorilor auto”, se arată în caietul de sarcini.

ADVERTISEMENT

Achiziția este împărțită în 6 loturi, aferente fiecărui sector al Capitalei. Astfel, lotul 1 a fost evauat la 355,21 milioane lei, lotul 2 – la 163,04 milioane lei, lotul 3 – la 355,21 milioane lei, lotul 4 – la 129,17 milioane lei, lotul 5 – la 355,21 milioane lei și lotul 6 – la 256,09 milioane lei. Termenul limită pentru depunerea ofertelor era de 12 noiembrie 2021, iar evaluarea lor trebuia realizată până pe 11 februarie 2022.

De atunci, s-au publicat trei notificări și mai multe clarificări din oficiu, prin care se anunța ori extinderea termenelor de procedură, ori se trimiteau lămuriri pentru ofertanții ce doresc să participe la licitație. Ultima notificare pe care ASB a publicat-o pe portalul achizițiilor publice, e-licitatie.ro, este datată 10 martie 2023 și este numită “Notă privind prelungirea perioadei de evaluare”.

ADVERTISEMENT

“Având în vedere prevederile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu completările ulterioare și luând în considerare că: prevederile Art. 214 alin. (7) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare „Pentru procedurile cu mai multe loturi, prin excepție de la prevederile alin. (3), în cazuri temeinic justificate cu aprobarea conducătorului autorității contractante, termenul de întocmire a raportului procedurii se poate prelungi o singură dată, cu un termen ce nu poate depăși 50 de zile lucrătoare”, se arată în document.

Perioada de evaluare a ofertelor a fost prelungită până pe 18 aprilie

Procesul de verificare și evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de atribuire reprezintă o etapă esențială pentru autoritatea contractantă, în vederea identificării ofertei care să corespundă cel mai bine necesităților acesteia, atât din punct de vedere tehnic cât și economic”, se mai menționează în notificatea publicată de ASB.

ADVERTISEMENT

“Specificul, volumul și complexitatea lucrărilor ce urmează a fi achiziționate impun ca ofertantul cu care se va încheia contractul de lucrări să dețină capacitatea necesară derulării unui asemenea contract și, ca atare, se impune o analiză amănunțită și obiectivă a ofertelor de către comisia de evaluare, autoritatea contractantă consideră că pentru procesul de analiză și verificare a ofertelor este necesară o perioadă de analiză și verificare suplimentară față de cea prevăzută inițial în documentația de atribuire și anunțul de participare”, a mai argumentat ASB.

“Întrucât comisia de evaluare trebuie să dispună de timpul necesar pentru exercitarea obligației legale de a stabili care sunt clarificările și completările necesare pentru finalizarea evaluării ofertelor, precum și să primească răspunsurile aferente din partea ofertanților, astfel încât să poată fi îndeplinite în mod regulementar atribuțiile acesteia, în conformitate cu prevederile legale incidente, solicităm aprobarea privind prelungirea perioadei de evaluare a ofertelor cu 25 zile lucrătoare, respectiv până la data de 18.04.2023”, se arată în documentul consultat de FANATIK.

ADVERTISEMENT

Sistemul rutier din București va fi refăcut

Sunt mai multe condiții ce trebuiesc îndeplinite pentru ca o firmă să participe la o licitație: capacitatea de exercitare a activității profesionale, inclusiv cerințele pentru înscrierea în registrele profesionale sau comerciale, situația economică și financiară (se calculează media cifrei de afaceri pe ultimii 5 ani), capacitatea tehnică și profesională (experiență în derularea unor contracte similare).

În caietul de sarcini se menționează lucrările ce vor fi efectuate la sistemul rutier: refacerea structurii existente – asfalt, beton, pavele autoblocante din beton vibropresat, pavaje din piatră naturală; desfacerea ancadramentelor existente – borduri din beton de ciment sau din piatră naturală; săpături mecanice și manuale pentru îndepărtartea straturilor existente și/sau pentru asigurarea cotei de fundare; ancadramentele se vor realiza din borduri de beton din ciment sau din piatră naturală (de regulă granit) ; aducerea la cotă a rețelelor edilitare (capace de cămine, guri de scurgere, răsuflători de gaze).

De asemenea se vor mai realiza: amenajarea patului de drum și realizarea infrastructurii sistemului rutier, optându-se pentru structuri elastice (balast, piatră spartă); atunci când situația o impune se vor folosi structuri rigide (balast, balast stabilizat cu ciment, beton de ciment) ; realizarea suprastructurii sistemului rutier alcătuită din două straturi de asfalt (strat de legătură și strat de uzură) ; atunci când situația o impune suprastructura va fi alcătuită din beton de ciment rutier, pavele autoblocante din beton vibropresat, pavele ecologice, pavaje din piatră naturală (bazalt, andezit, granit).

 

ADVERTISEMENT