News

Țara din Europa care a interzis temele pentru acasă. Care a fost motivul deciziei

Schimbări în educația dintr-o țară europeană. Temele pentru acasă devin opționale pentru elevi, însă părerile sunt împărțite
11.04.2024 | 22:47
Tara din Europa care a interzis temele pentru acasa Care a fost motivul deciziei
Fără teme pentru acasă în Polonia. Care a fost motivul pentru care s-a ajuns la această situație. Sursa foto: Hepta.ro
ADVERTISEMENT

Țara din Uniunea Europeană care a interzis temele pentru acasă. Elevii privesc cu bucurie această decizie, dar părinții sunt divizați în privința beneficiilor acestei măsuri pentru copiii lor.

Fără teme pentru acasă

În Polonia, elevii trăiesc o schimbare mult dorită de copiii din toată lumea. Temele pentru acasă nu se vor mai face la nivelul claselor primare și au devenit opționale pentru gimnaziu.

ADVERTISEMENT

Guvernul polonez vrea să modernizeze sistemul educațional, promovând gândirea critică și creativitatea în locul învățării mecanice. O elevă din clasa a cincea se bucură că va avea timp liber pentru a picta sau desena, în loc să facă teme pentru acasă.

„Mă bucur că nu mai avem teme. Nu-mi plăcea să le fac și nici nu aveau prea mare importanță fiindcă, dimineața, elevii le copiau de la unul la altul sau de pe internet”, a precizat Ola Kozak, elevă în clasa a cincea, potrivit newsweek.ro.

ADVERTISEMENT

„Îmi plăcea să-mi fac temele repede fiindcă știam că, după ce le termin, voi avea timp pentru alte lucruri la fel de importante”, a spus Julian Kozak, elev în clasa a treia.

Părinții au păreri diferite despre decizia Ministerului Educației de a interzice temele pentru clasele primare. În învățământul gimnazial, ele sunt opționale și nu vor fi evaluate.

ADVERTISEMENT

„Nu sunt foarte încântată, fiindcă temele îi ajută pe copii să rețină lecția predată. Prin intermediul temelor, părinții monitorizează parcursul școlar al copilului și nivelul lui de pregătire”.”, a arătat Magda Kozak, mama copiilor.

Profesorii critică decizia Guvernului

Dascălii critică guvernul polonez pentru luarea unei decizii majore fără a-i consulta, și aceasta în mijlocul anului școlar: „Copilul își va spune: nu voi mai avea teme, prin urmare nu trebuie să mă mai tem că voi fi prins că nu știu un anumit lucru. În schimb, voi putea spune deschis că nu am înțeles și trebuie să mai exersez în clasă”, a zis Zuzanna Konieczna, învățătoare.

ADVERTISEMENT

Ministerul Învățământului își susține modificarea bazându-se pe ample cercetări privind sănătatea psihică a elevilor. În întreaga lume, se poartă dezbateri intense referitoare la cantitatea și importanța temelor în procesul de învățare. Unele cercetări sugerează că temele pentru acasă nu aduc beneficii semnificative elevilor mai mici.

„Una din cauzele depresiei, tensiunilor, stresului sau pierderii interesului pentru învățare – și cea care poate fi eliminată cel mai rapid – o reprezintă povara temelor. Vorbim de temele redundante, în exces, cele care duc la stigmatizare dacă nu sunt făcute corect”, a transmis Barbara Nowacka, ministerul polonez al educației.

ADVERTISEMENT