News

Tot ce trebuie să știe românii care merg în concediu în Grecia! O mulțime de lucruri interzise. Banii cash, strict în cazuri excepționale

10.06.2020 | 11:56
Tot ce trebuie sa stie romanii care merg in concediu in Grecia O multime de lucruri interzise Banii cash strict in cazuri exceptionale
ADVERTISEMENT

FANATIK îți spune în exclusivitate tot ce trebuie să știe românii care merg în concediu în Grecia! Conform unui document al Protecției Civile elene sunt mai multe detalii pe care aceștia le-au pus la punct și pe care le vor urmări cu atenție. Sunt amenzi uriașe atât pentru hotelieri, proprietari de taverne, cât și pentru turiști dacă regulile nu sunt respectate.

Tot ce trebuie să știe românii care merg în concediu în Grecia!

Concret, există un protocol de sănătate, care se aplică tuturor hotelurilor din Grecia pentru redeschiderea și funcționarea în condiții de siguranță, după pandemia COVID-19. Vă reamintim că unitățile All Season s-au deschis la 1 iunie, în timp ce toate celelalte hoteluri și stațiuni sezoniere se deschid pe 15 iunie.

ADVERTISEMENT

Astfel, în privința personalului hotelului, toți membrii trebuie să fie conștienți de modul în care se transmite virusul Covid-19. Aceștia au datoria să poată oferi informații invitaților, să fie instruiți cu privire la practicile de curățare și dezinfectare a punctelor identificate. În același timp, turiștii trebuie să respecte regulile de igienă pentru a evita transmiterea virusului (spălarea frecventă a mâinilor, evitarea strângerilor de mână, distanțarea fizică, evitarea contactului mâinilor cu ochii, nasul și gura și igiena respiratorie)

O mulțime de lucruri interzise

Fiecare angajat va avea echipament de protecție, însemnând măști și mănuși și i se va lua temperatura în fiecare dimineață. Atenție, nimic nu este lăsat la voia întâmplărilor de către greci. Mai exact, dacă un angajat vine în contact cu un caz Covid-19, acesta trebuie să-l raporteze imediat coordonatorului de sănătate al hotelului și să fie învoit de la serviciu.

ADVERTISEMENT

Pentru protecția sănătății publice, fiecare hotel trebuie să țină o evidență actualizată a membrilor personalului și a tuturor oaspeților care stau la hotel. Așadar, dacă vor exista români care pleacă la muncă în diferite hoteluri trebuie să știe că își vor da acordul obligatoriu ca angajatorul să le colecteze anumite date – numele, naționalitatea, data sosirii și plecării, date de contact (adresă, telefon, e-mail), astfel încât comunicarea să fie posibilă dacă un caz de Coronavirus este identificat ulterior.

Regulamentul general privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR) trebuie respectat și toți membrii personalului și oaspeții trebuie informați că informațiile lor vor fi păstrate la dosar din motive de protecție a sănătății publice. Este necesar să înregistrați și să actualizați toate evenimentele care pot apărea în jurnalul de jurnal.

ADVERTISEMENT

Banii cash, strict în cazuri excepționale

Adio coadă la check-in / check-out. Aceasta va fi evitată prin lege de acum încolo în Grecia. Se prelungește durata de check-out și check-in între sejururi (check out până la 11:00 și check-in de la 15:00), astfel încât camerele să poată fi curățate, dezinfectate și aerisite complet prin ventilație naturală. Se recomandă utilizarea alternativelor electronice pentru check-out (de exemplu, telefon mobil, tablete, care pot fi dezinfectate după fiecare utilizare).

Mai mult de atât, se recomandă plata cu cardurile de credit sau de debit pentru eventualele costuri la hotel (numerarul va fi acceptat doar în cazuri excepționale). Facturile și chitanțele vor fi trimise prin e-mail, așa că turiștii trebuie să știe că unele documente le vor avea doar cu ajutorul internetului

ADVERTISEMENT

Toate cartelele vor fi dezinfectate și un alt detaliu la care românii apelau în trecut dispare. Concret, este interzis oaspeților non-hotel să intre în hoteluri.

Membrii personalului sunt obligați să păstreze cel puțin un metru față de clienți Fiecare hotel va avea un kit medical disponibil pentru apariția unui incident. El va include mănuși și măști de unică folosință, antiseptice, șervețele de curățare, șorț, halat cu mâneci lungi, termometru cu laser.

Toate hotelurile sunt obligate să urmeze dezinfectarea și practicile de curățare profundă, acordând o atenție deosebită „punctelor de atingere de înaltă frecvență”, cum ar fi mânerele ușilor și butoanele liftului.

Un alt detaliu interesant este acela că în urma pandemiei COVID-19, se evită curățenia în camere pe perioada sejurului, pentru ca personalul de menaj să nu intre în contact cu posibilele cazuri și să transmită ulterior. Schimbarea zilnică a cearceafurilor, a pernelor și a șervețelelor se va efectua strict la cererea oaspeților.

Ușile și ferestrele tuturor camerelor trebuie deschise zilnic pentru ventilație naturală. Executivul de la Atena recomandă notificarea (pe ușile camerei sau în interiorul camerelor), astfel încât oaspeții să fie informați cu privire la momentul și modul în care au fost curățate camerele lor. De asemenea, se recomandă plasarea gelurilor antiseptice individuale în fiecare cameră.

Dacă vorbim despre distanțarea fizică din restaurante, atunci trebuie să știți că fiecare persoană trebuie să beneficieze de 2 metri pătrați de spațiu. Până la 6 persoane pe fiecare masă vor putea sta, dar familiile cu copii stau împreună, fără limită.

Distanța între mese 1,10 m dacă nu există scaun între ele, 1,70 m dacă există un scaun în partea aceea a mesei. Nici locurile de joacă nu au scăpat de atenția grecilor, mai ales că acestea s-ar putea transforma în adevărate focare. Aici trebuie evitată supraaglomerarea și se vor aplica reguli de distanțare socială.

În privinșa pachetelor cu servicii SPA și lor li se aplică reguli de distanțare socială (distanța de doi metri între membrii personalului). Oaspeții vor beneficia de ce au plătit numai la programare.

Săli de conferințe, săli de bal și spații de evenimente. Toate funcționează aplicându-se reguli pentru distanțarea socială prin distribuirea locurilor și stabilirea unui număr specific de oaspeți în funcție de dimensiunea spațiului. În zonele publice, se aplică reguli de distanțare socială. Dicutăm aici despre lobby, zonă de relaxare, terase, scaune în aer liber, etc.

Hotelurile permit oaspeților să își parcheze propriile vehicule, evitând oferirea serviciului de valet. Dacă acesta va rămâne, valetul trebuie să poarte mască și mănuși.

Piscinele și plajele au parte de reguli speciale așa cum era de așteptat. Vor funcționa doar bazinele în aer liber din hoteluri, evitându-se aglomerația. Se va permite un indice de 5 m2 de suprafață de apă de persoană.

Dispunerea scaunelor pe punțile piscinei (sezlonguri, scaune, șezlonguri etc.) trebuie să fie astfel încât distanța dintre capetele scaunelor a două persoane sub două umbrele diferite să fie de cel puțin 2 metri în fiecare direcție. Distanța minimă între șezlonguri va fi de 1,5 m. La 2 șezlonguri va exista o umbrela, fără limite pentru familii.

Se servește doar mâncare la pachet. Toate produsele alimentare trebuie să fie preambalate. Pregătirea alimentelor este interzisă, cu excepția sucurilor sau a cafelei. Personalul plajelor organizate este obligat să curețe și să dezinfecteze în mod regulat toate instalațiile de igienă (cabine W.C., dușuri) conform unui plan postat, disponibil autorităților pentru control. Companiile de închiriere a șezlongului sunt obligate să curețe și să dezinfecteze toate șezlongurile înainte de fiecare utilizare.

Feriboturile vor transporta până la 50% din capacitatea totală de pasageri sau 55% pentru navele cu cabine. Se va caza 1 persoană pe cabină sau până la 4 persoane într-o cabină, dacă acestea sunt rude. Pasagerii sunt obligați să respecte regulile și indicațiile personalului.

Dacă apelați la serviciu de transfer, trebuie să știți că pentru vehiculele de până la 5 locuri, șoferul are voie să transfere doar 1 pasager. Un al doilea pasager este permis numai dacă primul pasager are nevoie de asistență.

Pentru vehiculele de până la 6 sau 7 locuri, șoferul are voie să transfere 2 pasageri. Pentru vehiculele de până la 8 sau 9 locuri, șoferul are voie să transfere 3 pasageri. Limitele pasagerilor pot fi depășite, numai dacă oaspeții sunt părinți cu minori. Utilizarea obligatorie a unei măști nechirurgicale de către pasageri și șoferi. Este recomandat șoferilor să ofere antiseptic și să evite strângerile de mână. Șoferii trebuie să se asigure că vehiculul este ventilat natural.

Șoferii mașinilor de club trebuie să poarte măști și mănuși. Vehiculele trebuie dezinfectate după fiecare utilizare. Nu există restricții în ceea ce privește numărul de pasageri pentru vehiculele deschise (mașini de golf).

În zonele arheologice, se păstrează o distanță obligatorie de cel puțin 1,5 m între turiști și se poartă mască. Ghizii sunt obligați să poarte măști, se recomandă spălarea frecventă a mâinilor, biletele electronice și evitarea, pe cât posibilă, a contactul direct cu personalul.

Hotelurile vor avea un coordonator în domeniul sănătății, menit să supravegheze respectarea protocolului, iar persoane individuale să supravegheze fiecare secțiune hotelieră (de exemplu, F&B, menaj). Tuturor hotelurilor li se va cere să apeleze la un medic, care va acționa pe instrucțiunile EODY pentru testarea cazurilor suspecte de Covid-19. În același timp, prin telemedicină, medicii vor putea monitoriza cazurile suspectate.

 

 

ADVERTISEMENT
Tags: