News

Trafic paralizat pe DN1, până miercuri la miezul nopții. Lucrătorii demolează un pasaj de cale ferată

Au început lucrările de demolare ale pasajului feroviar de pe DN1 în Câmpina. Traficul este deviat în zonă până miercuri seară
19.03.2024 | 11:26
Trafic paralizat pe DN1 pana miercuri la miezul noptii Lucratorii demoleaza un pasaj de cale ferata
Lucrări de demolare la un pod feroviar din zona Câmpina. Mașinile nu mai pot circula pe DN1. Sursa foto: Facebook / Florin Severius Fratila
ADVERTISEMENT

Începând din noaptea de marți și până miercuri, sunt în desfășurare lucrările de demolare a pasajului feroviar de pe DN1, în apropierea localității Câmpina, conform informațiilor furnizate de CFR SA.

Trafic oprit pe DN1

Structura podului prezenta riscul de prăbușire, mai spune CFR SA, iar această intervenție este programată pentru a preveni un posibil incident major.

ADVERTISEMENT

Conform sursei menționate, operațiunile de demolare au debutat în noaptea de 19 martie și se vor încheia până la miezul nopții de miercuri, 20 martie.

În această perioadă, se vor efectua lucrări de amenajare a platformei de protecție pentru carosabilul de pe DN1 și zonele adiacente, precum și demolarea completă a tablierului aferent deschiderii 5.

ADVERTISEMENT

De ce era aproape de prăbușire podul

Riscul de prăbușire al podului a fost detectat din cauza deplasării banchetelor de pe pila 5, generată de rotirea fundației acesteia. Acest fenomen a afectat structura podului, determinând deformarea și ruperea elementelor de susținere, apariția fisurilor și crăpăturilor.

În consecință, podul a fost clasificat drept punct periculos și a fost inclus într-un program de monitorizare pentru a urmări evoluția fenomenului de deplasare/rotire a pilei.

ADVERTISEMENT

„Structura podului prezenta risc de prăbuşire din cauza deplasării spre amonte a banchetei cuzineţilor de pe pila 5 ca urmare a rotirii bazei (fundaţiei) acesteia. Prin deplasare au fost antrenate tablierele V şi VI, ceea ce a dus la deformarea aparatelor de reazem, ruperea elementelor de ghidare, fisuri şi crăpături în cuzineţi. Rotirea bazei pilei a fost posibilă din cauza fundării acesteia într-un strat de pietriş cu bolovăniş, sub care se găseşte un strat de sare compactă şi a existenţei unui curent de apă subteran ce trece oblic pe sub latura din amonte a pilei 5.

Podul a fost inclus la categoria punct periculos, iar în anul 2013 s-a luat măsura închiderii circulaţiei feroviare pe linia CF Câmpina – Câmpiniţa, din cauza agravării deficienţelor existente la pila nr. 5 aferentă podului de la km 0+609. Pentru urmărirea evoluţiei fenomenului de deplasare/rotire a pilei nr. 5 (aflată chiar pe mijlocul DN1) a fost instituit un program de supraveghere şi măsurare cu dispozitive optice. Din analiza datelor centralizate, s-au evidenţiat deplasări în plan vertical şi orizontal neliniare cu valori fluctuante, indicând un fenomen de “plutire” a pilei 5”, precizează CFR SA.

ADVERTISEMENT

Cât timp va fi oprit traficul pe DN1

De asemenea, operațiunile de demolare se desfășoară în conformitate cu hotărârea de guvern emisă în 2021 pentru casarea liniei și a podului de cale ferată și cu autorizația de desființare emisă de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în octombrie 2023.

Pe durata celor 48 de ore necesare desfășurării lucrărilor, traficul rutier pe DN1, în zona de intervenție, este deviat prin rute alternative, astfel că autoturismele sunt redirecționate prin Câmpina, Cornu și Bănești, iar traficul greu este îndrumat pe DN1A, pe ruta Blejoi – Vălenii de Munte – Cheia – Săcele.

ADVERTISEMENT