Surse care au legătură cu situația în cauză au declarat pentru Reuters că UE caută să implementeze metode mai aspre de măsurare a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor hibride de tip plug-in.
Totul se întâmplă după apariția unor critici potrivit cărora actualele teste nu sunt unele eficiente, deoarece dau rezultate chiar și de până la patru ori mai mici, decât adevăratele emisii de CO2.
Sursa citată mai transmite că ceea ce vrea UE prin noua metodă este, de fapt, ca unii constructori auto să vândă mai multe mașini electrice pe baterii care s-ar conforma țintelor stabilite de UE în privinața emisiilor de CO2.
UE se referă în acest sens la constructrii auto care anul trecut au vâdult, la nivel european, un număr identic de mașini hibride plug-in cu autovehicule electrice pe baterii.
Concret, UE și-ar dori să-și pună planul în aplicare în apropiere de anul 2025. De altdel, odată ce indicatorul de consum de combustibil va furniza toate datele, acestea vor fi incluse în noile autoturisme.
”Factorul de utilitate va fi modificat”, a declarat Petr Dolejsi, director de transport sustenabil în cadrul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). El face referire la distanța pe care o poate parcurge în modul electric o mașină hibridă.
”Începem să colectăm date de la vehicule…este un proces în derulare”, a mai completat Petr Dolejsi.
De cealaltă parte, un oficial ce aparține Comisiei Europene a precizat că se va depune și un amendament la aplicarea normelor Euro 6, prin care procedura de testare să se modifice la nivel global (WLTP).
Mai exact, amendamentul se va dezbate pe data de 9 februarie. Noul pas al UE pare a fi susținut și de apelurile ONG-urilor de mediu, din ultima vreme.
Mai multe ONG-uri au transmis că automobilele hibride de tip plug-in nu ar fi atât de ”eco” pe cât s-ar considera, dar și că nu ar trebuie privite la fel ca automobilele electrice pe baterii.
Dincolo de toate acestea, constructorii auto au grijă mereu să publice la început de an rezultatele testelor de poluare. Până în prezent, firme renumite din piața auto, precum: Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW sau Renault susţin că se încadrează în toate normele solicitate în 2021 de UE.