News

Un sfert de milion de euro pentru un sistem de pontaj al angajaților la STB! Nicușor Dan a cerut majorarea subvenției

Făcută companie comercială în loc de regie autonomă de Gabriela Firea și păstrată așa de Nicușor Dan, Societatea de Transport București se pregătește să plătească un sfert de milion de euro pentru sistemul de pontaj al angajaților și controlul accesului în unitățile companiei.
08.11.2021 | 16:52
Un sfert de milion de euro pentru un sistem de pontaj al angajatilor la STB Nicusor Dan a cerut majorarea subventiei
STB vrea să modifice sistemul de pontaj și acces al angajaților. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

La doar câteva zile după ce Metrorex a anunțat că vrea să schimbe sistemul de pontaj al angajaților și să treacă în regim digital, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat un alt anunț de licitație al unei companii de transport din București.

De data aceasta, discutăm despre STB, societate care vrea și ea să modifice sistemul de pontaj și control al accesului personalului în toate unitățile sale. A pregătit pentru această schimbare sumă de bani foarte mare, dar speră să obțină un cost cât mai bun.

ADVERTISEMENT

Câți bani plătește STB-ul pentru sistemul de pontaj

Mai exact, criteriul de atribuire este reprezentat de prețul cel mai scăzut. Interesant e că valoarea totală estimată a contractului pe care Societatea de Transport București vrea să-l încheie este de 1.222.500 de lei.

Vorbim despre echivalentul a aproape 250 de mii de euro, bani care ar putea pleca din bugetul companiei în cel al firmei câștigătoare.

ADVERTISEMENT

Culmea, în licitație s-a strecurat, cel mai probabil și o greșeală. Astfel, conform anunțului, durata contractului va fi de la data semnării și până pe 31.12.2021. Mai mult ca sigur, data unei noi renegocieri este una mult mai îndepărtată.

Ce solicitări are Societatea de Transport București

Sistemul are ca scop controlul automat al accesului persoanelor în unitățile și punctele de lucru STB precum și realizarea unui sistem automat pentru pontajul salariaților.

ADVERTISEMENT

De remarcat că, la ora actuală, în Societatea de Transport București își desfășoară activitatea un număr de aproximativ 11.500 de angajați. Sistemul va fi implementat inițial în 50 de locații, dar trebuie să permită extinderea și în alte unități.

Sistemul de pontaj și control acces se va baza numai pe validarea cu cardul angajatului sau cu aplicația de pe telefonul mobil al angajatului. Noile carduri vor fi de tip contactless, personalizate cel puțin cu numele, prenumele și numărul de serviciu al angajatului.

ADVERTISEMENT

Interesant este că o persoană nu va putea valida de mai multe ori la o singură trecere, în timp ce două sau mai multe persoane nu vor putea trece utilizând drepturile altei persoane.

Cum vor ponta controlorii pe tramvaie și autobuze

Sistemul va oferi informații privind datele de pontaj ale angajaților STB, va pune la dispoziție rapoarte ce vor fi definite de societate pe intervale diferite de timp, în scopul plății drepturilor salariale.

Cel care va câștiga licitația va fi nevoit să realizeze conectarea cu sistemele deja existente ale companiei. De asemenea, pentru fiecare locație în parte, sistemul trebuie să asigure funcția de memorare a tranzacției pentru cel puțin 7 zile pentru a păstra validările în cazul nefuncționării legăturii de date între sedii. 30 de minute trebuie să funcționeze sistemul în cazul unei pene de curent.

Datele necesare realizării pontajului șoferilor și al altor categorii profesionale specifice, de exemplu controlori sau casieri, se vor prelua din aplicațiile specifice existente deja în companie. Pentru echipele mobile ce își desfășoară activitatea pe teren va exista posibilitatea realizării pontajului prin aplicația instalată pe telefonul mobil al șefului de echipă.

Prin specificul muncii, casierii de bilete atât online, cât și offline vor face pontajul în incinta casieriilor la care sunt arondați, la preluarea gestiunii.

Cât costă pe piață un kit de pontaj și abonamentul lunar

FANATIK a luat legătura cu mai multe firme care asigură sisteme de pontaj în România. Prețurile estimative sunt în funcție de numărul angajaților. În mod evident, o companie atât de mare precum STB ar atrage orice client.

Cu toate acestea, nu există rabat de la calitate, ceea ce înseamnă și un cost destul de mare pentru oferta finală. Astfel, un kit de pontaj ar pleca de la 180 de euro, în timp ce un abonament lunar pentru fiecare angajat în parte s-ar duce și la 1.5 euro. Prețul scade în funcție de numărul salariaților.

Este nevoie și de cartele și cititoare, ceea ce ar ridica însă suma totală. „Pentru o asemenea ofertă avem nevoie de mai multe detalii, dar nu poate să fie ieftin. Nu pot să vă spun dacă ea s-ar ridica la 250 de mii de euro, sunt multe elemente pe care trebuie să le luăm în calcul, probabil că nu.

Câștigă cel care oferă cel mai ieftin preț pentru societatea contractantă, deci ideea ca să fie cheltuit cât mai puțin din banii oferiți”, a zis pentru FANATIK reprezentantul unei firme bucureștene care se laudă că oferă prețuri accesibile pentru orice companie.

Nicușor Dan a solicitat o majorare a subvenției companiei

Interesant este că în urmă cu doar câteva săptămâni, Nicușor Dan, primarul Capitalei a solicitat o majorare a subvenției de stat pe care o primește STB-ul. Edilul a spus că pentru a face un transport public eficient în oraș este nevoie de o stabilizare financiară a companiei.

Cu toate acestea, banii în plus pe care i-a primit Societatea de Transport în București au fost tăiați aproape la jumătate de membrii Consiliului General al Municipiului București.

Astfel, subvenţiile pentru transportul în comun au crescut cu 200 milioane de lei, deși propunerea inițială făcută de primarul general Nicușor Dan era de 388 milioane de lei.

ADVERTISEMENT