Edilul susține că, în curând, bucureștenii nu se vor mai plânge de traficul infernal din Capitală și spune că a constatat că din ce în ce mai mulți oameni încep să circule cu STB.
„Orașul ăsta s-a sufocat pentru ca s-a construit în neștire, fără normă, încălcându-se regulamentul votat în 2012, planul urbanistic general. Cu ajutorul instanței am reușit să-l oprim.
Am reușit să ducem discuția urbanistică pe un făgaș corect.
Bucureștiului i-a lipsit – tot din cauza subfinanțării (…) o viziune de ansamblu. Dacă vorbim despre problema traficului, nu poți să o rezolvi dacă azi pui un semafor aici sau dincolo, dar nu vezi dimensiunea de ansamblu.
Am încercat să mergem la fundament, cu studii de fezabilitate pentru a merge la acele soluții mari, care rezolvă problema mare”, a declarat Nicușor Dan, în cadrul unei emisiuni la Europa FM.
Nicușor Dan a mai explicată că PMB a demarat investiții ce au ca obiect semafoare și marcaje, investiții care vor ajuta la fluidizarea traficului.
„Din semaforizare vom vedea progrese, de la anul. E posibl să fie și criza economică – utilizarea transportului public e mai mare, deci e un plus pe ceea ce înseamnă vânzări abonamente, un plus de 20% față de aceeași lună a anului trecut.
E o diferență între a face niște lucruri de fațadă, ca să iasă niște știri, să pară că facem ceva și a face lucruri serioase, care țin de problemele serioase ale orașului.
Oamenii înțeleg că asta cere timp, că înainte de a face iepurași și paranghelii, trebuie să facem lucruri importante”, a mai spus edilul Capitalei.
Primarul general a mai spus că încep să se vadă rezultate în urma eforturilor depuse de PMB pentru termoficarea Capitalei și că în curând se vor vedea și în ceea ce privește traficul.
”(…) Bucureștiul are probleme mari, care nu sunt rezolvate. O parte începem să le rezolvăm, vedem rezultate.
Unele, mici, cum ar fi termoficarea. Avem indicatori clari. După 10 ani în care s-a pierdut tot mai mult de la an la an, până la 37%, vedem ca începem să pierdem mai puțin, facem lucrările necesare.
Pentru trafic, nu se vede. Suntem în fazele în care am făcut studii de fezabilitate, am găsit un oraș fără marcaje rutiere, suntem la 40% acum.
Din acest punct de vedere nu s-a investit. În semafoare, noi am investit, dar sunt lucruri care încă nu se simt”, a mai declarat Nicușor Dan.