News

Virgil Popescu reacționează după facturile uriașe din energie: ”S-au dat o groază de amenzi”. Unde trebuie reclamate abuzurile

Ministrul Virgil Popescu a reacționat după facturile uriașe din energie. Acesta anunță că s-au dat deja amenzi, iar abaterile distribuitorilor și furnizorilor vor continua să fie sancționate.
31.08.2021 | 15:55
Virgil Popescu reactioneaza dupa facturile uriase din energie Sau dat o groaza de amenzi Unde trebuie reclamate abuzurile
ADVERTISEMENT

Virgil Popescu, ministrul Energiei, a vorbit marți despre situația facturilor la energie și despre abuzurile de care sunt acuzați unii distribuitori și furnizori din țară.

Oficialul Guvernului a declarat, într-o conferință de presă, că ”abaterile repetate ale furnizorilor” de energie electrică vor fi sancționate la nivelul cifrei de afaceri.

ADVERTISEMENT

În plus, Popescu a precizat că Guvernul intenționează să compenseze facturile până la nivelul venitului mediu sau consumului mediu pentru întreaga iarnă, în cazul consumatorilor vulnerabili.

Virgil Popescu, după facturile uriașe din energie primite de români: ”S-au dat o groază de amenzi”

Virgil Popescu dezvăluie că numărul reclamaților pentru abuzurile în ceea ce privește facturile primite de cetățeni se ridică la totalul de 2.000. În consecință, ”s-au dat o groază de amenzi” pentru furnizori și distribuitorii de energie.

ADVERTISEMENT

”Eu am văzut că vorbim de 1.800-2.000, de foarte multe reclamații care au fost în ultimele perioade și au fost date o groază de amenzi, adică le-a soluționat.

Le-a soluționat, ideea este să existe voință să se facă acest lucru, iar eu cred că întâlnirile de acest tip dau încredere și autorităților statului că se dorește punerea odată în regulă”, a spus ministrul Energiei.

ADVERTISEMENT

De asemenea, ministrul Energiei anunță amenzi mai mari pentru furnizorii de energie electrică sau gaze naturale dacă aceștia comit abuzuri în mod repetat în legătură cu facturile primite de cetățeni. Amenzile ar urma să fie calculate de această dată în funcție de cifra de afaceri.

Abaterile repetate ale distribuitorilor, ale furnizorilor care încarcă facturile, pun prețuri estimate, ați văzut facturi de 27.000 de lei sau de 2000 de lei, toate aceste lucruri mărunte care deranjează clienții, să le sancționăm la nivelul cifrei de afaceri, pentru că o amendă, și ne-a prezentat ANRE-ul structura amenzilor care au fost date, o amendă de 10.000 de lei pe care o primește un furnizor, o plătește imediat și se face că nici nu au văzut, iar lucrurile se întâmplă în continuare, a spus ministrul.

ADVERTISEMENT

Unde trebuie reclamate abuzurile din energie. Recomandarea ministrului Energiei

Întrebat ce trebuie să facă un cetățean dacă sesizează un eventual abuz în factură, oficialul a explicat:

”O reclamație la ANRE dacă dorește să implice ANRE. Dacă dorește să o rezolve amiabil cu furnizorul, direct la furnizor.

Dacă observă că nu se rezolvă la furnizor, la ANRE, ANRE vine și face controlul. Dacă este prima reclamație la furnizorul respectiv, evident că nu se va întâmpla nimic, vorbim de abateri repetate, nimeni nu e absurd”.

Ce spune Virgil Popescu despre compensarea facturii la energie

În ceea ce privește data când o să avem primele facturi compensate, ministrul Energiei a răspuns: ”Eu am spus că vrem să compensăm – în afara (n.r. legii legii) consumatorului vulnerabil, care este în Parlament – până la nivelul venitului mediu sau consumului mediu și vrem să compensăm în totalitate iarna aceasta.

Vorbim de iarnă care începe la 1 noiembrie și se termină la 31 martie, deci avem tot timpu să rezolvăm această problemă. Un consum mediu, de exemplu, vorbim de 4,5 milioane de gospodării care consumă până în 1.000 de kW/an.

Vorbim de 4,5 milioane înmulțit cam cu o medie de 2,5, vorbim de peste 10 milioane și ceva de români, deci vorbim de foarte mulți români. La gaze naturale sunt mai puțini care sunt în prima grupă de consum, sunt 1,2 milioane, dar total populație legată la gaze este mult mai mică decât electricitatea”.

ADVERTISEMENT