În 2023 românii au făcut mai mult shopping online, iar cel mai cumpărat aliment a fost unul cu totul neașteptat. Produsul a fost vândut în peste 177.000 de bucăți, iar magazinele și-au dublat vânzările.
În anul care tocmai s-a încheiat, românii au dovedit că au dezvoltat o adevărată afinitate pentru cumpărăturile online. Conform datelor furnizate de specialiști în Marketing la finalul lui 2023.
De departe, cel mai cumpărat aliment, spre surprinderea multora, a fost pătrunjelul. S-au vândut mai bine de 177.000 de exemplare, ceea ce reprezintă o creștere dublă față de anul 2022 pentru magazine, inclusiv Lidl, Kaufland, Auchan și Mega Image.
Acest lucru subliniază faptul că românii prezintă un interes mai ridicat pentru alimentația sănătoasă și pentru produsele proaspete și bogate în vitamine. Iar pătrunjelul nu a fost singurul la mare căutare.
Imediat după acest aliment, pe listă se mai regăsesc: mărarul, salata verde și ceapa verde. Asta înseamnă că în una din nouă comenzi online se află o legătură de pătrunjel, după cum scrie playtech.ro.
De asemenea, verdețurile se află într-o treime din coșurile virtuale ale românilor. Schimbarea în bine are efecte pozitive și pentru producătorii locali, care au cerere mai mare pentru marfă.
Pătrunjelul este una dintre cele mai folosite mirodenii la mâncare de către români. Acesta oferă o aromă deosebită preparatelor, inclusiv salatelor, supelor și ciorbelor, dar are și mai multe beneficii pentru organism.
De exemplu, acesta susține sănătatea cardiacă. Pentru că are un conținut ridicat de vitamina C și antioxidanți, alimentul previne apariția afecțiunilor cardiovasculare și ajută la coagularea sângelui.
Cel mai cumpărat aliment din 2023 are și proprietăți diuretice, fiind de ajutor în curele de detoxifiere și la susținerea sănătății rinichilor. Are și compuși antiinflamatori, ceea ce înseamnă că reduce inflamațiile din corp. De altfel, există chiar și o salată făcută din pătrunjel, această poartă numele de Tabouleh și mai conține rodie, roșie și ceapă.