Life

Afacerea cu care poți să dai lovitura în România. Este estimată la miliarde de dolari și nu ai nevoie de experiență

Aceasta este afacerea cu care poți da lovitura în România, dar și în alte țări. Estimările arată că va ajunge la sute de miliarde de dolari.
04.09.2023 | 17:41
Afacerea cu care poti sa dai lovitura in Romania Este estimata la miliarde de dolari si nu ai nevoie de experienta
Afacerea cu care poți să dai lovitura în România. Sursă foto: Pinterest / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Aceasta este afacerea care a prins contur în ultima perioadă. Iar estimările arată că în doar câțiva ani ar putea ajunge la o valoare de sute de miliarde de dolari. Despre ce este vorba?

Afacerea cu care poți să dai lovitura în România

Dacă ești în căutarea unui business și vrei să crești repede, iată afacerea cu care poți da lovitura. Conform unui raport de specialitate publicat chiar astăzi, piața globală a hainelor second-hand se va dubla până anul 2027.

ADVERTISEMENT

Estimările arată că aceasta va ajunge la o valoare de 350 de miliarde de dolari. Și cifrele nu arată rău nici acum. ThredUp notează că anul trecut, valoarea pieţei de haine second-hand, la nivel global, a fost de 177 de miliarde de dolari, potrivit Agerpres.

Ce s-a schimbat în ultimii ani și de ce afacerea a devenit așa de profitabilă? Rodica Bulăceanu, reprezentantă a organizaţiei Humana People to People, a venit cu o serie de detalii interesante.

ADVERTISEMENT

Se pare că din ce în ce mai mulți oameni preferă hainele second-hand. Dacă până acum multe persoane căutau haine de calitate, dar mai ieftine, iată că acum, achiziția hainelor second-hand este văzută ca fiind o soluție ”sustenabilă”.

De ce preferă tinerii hainele second-hand

Cine cumpără cele mai multe haine second-hand? Tinerii. Mulți au devenit conștienți că fabricarea materialelor textile implică multe consumuri. De asemenea, dincolo de consumul de apă, se mai adaugă și poluarea mediului înconjurător.

ADVERTISEMENT

Astfel, afacerea cu haine second-hand poate fi un real succes pentru oricine. Iar acest lucru este valabil atât în România, cât și în alte țări unde astfel de magazine sunt extrem de apreciate.

“Raportul subliniază faptul că piaţa de haine second-hand nu mai este un segment de nişă al industriei modei, ci mai degrabă o tendinţă predominantă care se aşteaptă să continue să crească în următorii ani.

ADVERTISEMENT

Dacă în trecut principalul scop era de a avea haine de calitate mai accesibile ca preţ, în prezent, acest tip de shopping este perceput ca o soluţie sustenabilă, în special în rândul tinerilor.

Aceştia îşi doresc să reducă supra-consumul, ştiind că pentru fabricarea de materiale textile se consumă extrem de multă apă, iar procesul este foarte poluant pentru mediul înconjurător”, a explicat Rodica Bulăceanu, reprezentantă a organizaţiei Humana People to People.

ADVERTISEMENT