Cei care au un cont la Banca Transilvania trebuie să știe că sunt în pericol să își piardă banii, dacă nu acționează. Chiar banca a venit cu un anunț oficial în acest sens, dar și cu recomandări.
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România. O mulțime de persoane au un cont deschis aici. Acest lucru nu înseamnă însă că acestea sunt și ferite de anumite pericole.
Tocmai din acest motiv, la fel ca și alte bănci din România, Banca Transilvania vine constant cu recomandări și cu sfaturi utile. Cum tentativele de fraudă au devenit tot mai dese, uneori, pentru clienți poate fi dificil de gestionat o astfel de situație.
Cum pot fi în pericol anumite persoane și cum își pot pierde banii? Conform anunțului făcut de bancă, s-a ajuns în stadiul în care au fost dezvoltate aplicații false. Totodată, există și diferite website-uri care au același scop.
Modul de acțiune este diferit, în funcție de caz, însă se dorește același lucru. Cei rău intenționați vor face tot posibilul să aibă acces la datele personale ale clienților, dar și la datele bancare. Utilizatorii intră pe aplicații și cu greu își dau seama dacă este vorba despre o fraudă sau nu.
Un caz des întâlnit pe care trebuie să îl cunoști dacă ai cont la Banca Transilvania este cel în care achiziționezi anumite produse de pe un site nou. Poate nu ai mai auzit de el până acum, dar la prima vedere pare sigur.
În final plătești cu cardul, iar banii îți sunt luați din cont. De cealaltă parte, sunt șanse mari produsele pe care le-ai comandat să nu mai ajungă niciodată la tine. În același timp, datele de pe card ajung să fie vizibile pentru cei rău intenționați.
Pentru a fi evitat orice scenariu negativ, dacă ai cont la Banca Transilvania și ai pățit așa ceva, este bine să contactezi banca rapid și să mergi și la poliție. Reprezentanții instituției bancare spun că există șanse ca banii să fie recuperați, dacă se acționează la timp.
În același timp, banca le recomandă tuturor clienților săi să ofere aceste sfaturi utile mai departe. Anumite persoane poate nu au mai auzit de astfel de metode de fraudă, astfel că pot risca să cadă în plasă.
Menționăm că banca a publicat pe site-ul oficial și câteva tipuri de fraudă des întâlnite. Unele dintre ele au la bază diferite mesaje video false. În alte cazuri în schimb poate fi vorba despre un apel telefonic, ori despre un program.
„Programe Remote Access (precum Any Desk): persoanele sunt apelate telefonic de oameni rău intenționați, pentru a le convinge să își instaleze pe telefon aplicații precum Any Desk. Acestea oferă răufăcătorilor acces la toate datele din telefon.
Apelul telefonic (Spoofing): persoanele sunt sunate de pe numere de telefon care par a fi ale băncii/altor instituții, cu subiecte specifice (aprobarea unui credit, de exemplu) și solicită datele cardului, care, odată comunicate, deschid accesul răufăcătorilor la bani.
Deepfake: sunt mesaje video difuzate în social media, în care apar persoane – de obicei, cu notorietate – care recomandă anumite investiții, fără ca, în realitate, acestea să fie implicate în subiect”, sunt cele trei tipuri de fraudă evidențiate de Banca Transilvania.