O informație importantă vine din partea băncilor CEC Bank, ING Bank și Banca Transilvania. Dacă ești clientul acestor instituții trebuie să respecți în mod obligatoriu o regulă, chiar din această lună, februarie. Altfel, riști să nu-ți mai poți folosi cardul.
Din momentul în care îți deschizi un cont la băncile enumerate, și nu numai, semnezi un contract și îți dai datele personale, în mod cert ulterior vei avea responsabilitatea de a fi atent la tot ceea ce îți vor cere reprezentanții instituțiilor.
Orice mesaje sau mail-uri pe care le primești din partea băncilor trebuie deschise și citite, altfel riști să pierzi informații relevante și inclusiv accesul la cont. Cum este posibil așa ceva? Totul este legat de actualizarea datelor.
Drept urmare, dacă au apărut modificări în viața ta, în ultima vreme, precum schimbarea domiciliului, a numelui de familie, a numărului de telefon sau schimbarea e-mail-ului, trebuie să te adresezi unor operatori din bancă încât să-ți fie trecute noile date în documentele pe care le-ai semnat.
Măsura se aplică pentru ambele categorii de clienți. Sunt vizate atât persoanele fizice, cât și cele juridice. Este foarte important ca banca de care aparții să cunoască aproape totul despre tine, pentru a te putea ajuta în situații de critică, precum furtul unui card, de exemplu.
Totodată, aflați și că actualizarea datelor pentru un cont bancar, respectiv a unui card bancar, se poate face și online. În secțiunea ”Magazin Play” a telefonului vostru, accesați aplicațiile care aparțin de companiile unde aveți contracte încheiate.
”Aceste verificări periodice de date sunt obligatorii și sunt însoțite și de informații suplimentare de care avem nevoie pentru un parteneriat sigur. Informațiile ne permit să ne îndeplinim obligația legală de a avea date complete despre clienții noștri prin care putem detecta comportamente neobișnuite și raporta autorităților atunci când este nevoie.
E un proces riguros și continuu prin care ne dorim să-ți oferim încrederea că banca ta nu tolerează activități infracționale din sfera economico-financiară. Acesta este modul prin care putem să ne protejăm clienții de bună-credință și să menținem un mediu de afaceri sănătos.
În egală măsură este important și pentru tine să avem datele actualizate, să ne pui la dispoziție informațiile și documentele de care avem nevoie fie atunci când primești o notificare de la noi, fie atunci când știi că s-au schimbat informațiile pe care le avem deja despre tine. De exemplu, fie că ești persoană fizică sau juridică, când îți schimbi domiciliul sau adresa de email și nu ne comunici acest lucru, există riscul de a nu primi notificări sau informații importante legate de contul tău”, a explicat ING România, pe site-ul oficial.