Dacia ar putea fabrica o mașină fabuloasă, care va fi o bombă totală pe piața automobilelor. Este vorba despre un autoturism care poate fi condus fără permis, de la 16 ani.
Dacia ia în calcul construirea unei mașini electrice cu două locuri. Aceasta se poate conduce de la 16 ani, fără permis. Autoturismul ar fi fabricat după modelul Citroen Ami sau Renault Twizy.
Deși Dacia ar fi putut omologa drept cvadriciclu, ca autovehicul ce poate fi condus de la 16 ani, modelul Dacia Spring, care e mașină eletrică cu 45 de cai putere, compania nu a făcut-o pentru a nu-i limita piața.
În prezent, Dacia ia în considerare să-și lărgească gama cu noua mașină electrică de două locuri, pentru a intra mai ales în piața de “Car Sharing”, care se află în plină expansiune la nivel european, potrivit autocar.co.uk.
Compania românească se va extinde cu Dacia Bigster și cu alte două mașini din segmentul C, care vor apărea în anii următori. Dacia Spring, care face parte din segmentul A, este deja una dintre cele mai populare mașini electrice din Europa.
David Durand, directorul de design al companiei, a spus că Dacia vede, totodată, și potențialul de a ajunge în jos, pe mica piață urbană a vehiculelor electrice.
Acesta a mai spus că mașinile nu ar trebui să mai circule în cele mai aglomerate medii urbane. În același timp, oficialul Dacia este conștient că transportul public nu este o variantă pentru toată lumea. Nici bicicletele nu sunt potrivite pentru toți, în orice situație sau anotimp.
“Pe două roți, pentru mulți oameni, este periculos”, a mai spus Durand. Acesta a recunoscut că este fan Citroen Ami. Întrebat dacă se ia în calcul o astfel de mașină fabricată de Dacia, acesta a spus că “Luăm totul în considerare”.
Citroen Ami este unul dintre cele mai ușoare, dar și cele mai ieftine vehicule electrice din Europa. Este, de fapt, un cvadriciclu și nu are echipamente costisitoare și grele. Nu dispune, de exemplu, de aer condiționat sau de sisteme avansate de asistență pentru șofer și servodirecție.
Dacă ar intra pe piața cvadriciclurilor, Dacia ar putea lua exemplul Ami. În toamna anului trecut, compania a prezentat deja conceptul de buggy off-road Manifesto, oferind câteva indicii privind modul în care ar putea îmbina utilitatea cu accesibilitatea la modelele ce vor fi lansate în viitor.
Sistemul cel mai realist este cel de infotainment bazat pe telefon, precum și tapițeria lavabilă, panourile de caroserie care se pot înlocui cu ușurință și blocurile optice unice.