News

Bulgarii propun un “Schengen” balcanic. Transportatorii de la Sofia cer eliminarea controalelor de la frontierea cu România

Transportatorii bulgari cer eliminarea controalelor la graniţa cu România. Vecinii de la sud de Dunăre acuză măsurile protecţioniste introduse de UE
13.12.2022 | 18:32
Bulgarii propun un Schengen balcanic Transportatorii de la Sofia cer eliminarea controalelor de la frontierea cu Romania
Bulgarii propun eliminarea controalelor de graniţa cu România Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Transportatorii rutieri de la sud de Dunăre au cerut marţi în mod public eliminarea controalelor la frontiera dintre Bulgaria şi România, în contextul în care cele două ţări nu au fost acceptate să facă parte din Schengen.

Neacceptarea în Schengen costă fiecare transport 200 de euro în plus

Transportatorii bulgari consideră că respingerea aderării celor două ţări la spaţiul Schengen este o lovitură dată afacerilor, tuturor celor care călătoresc, dar şi şoferilor de vehicule de mare tonaj care sunt forţaţi să aştepte timp de mai multe ore şi chiar zile să treacă graniţa.

ADVERTISEMENT

“Dacă Bulgaria şi România nu pot fi acum în spaţiul Schengen, guvernele celor două ţări trebuie să elimine controalele la frontieră”, se arată într-un comunicat al Camerei Transportatorilor Rutieri din Bulgaria (CRCB), preluat de Agerpres.

“În ambele ţări, sectorul transportului este unul important pentru economiile lor. Industria transportului atât în Bulgaria cât şi în România a suferit considerabil din cauza măsurilor protecţioniste introduse de UE în numele pachetului Mobilitate I. Scopul este clar – să reducă competitivitatea nu doar a transportatorilor din cele două ţări dar şi a economiilor lor în ansamblu”, se mai arată în comunicatul transportatorilor bulgari.

ADVERTISEMENT

Transportatorii din cadrul Consiliului Naţional al IMM-urilor susţin că există un cost per fiecare transport de minim 200 de euro în plus, datorită neintrării sau neapartenenţei României la spaţiul Schengen.

“40% din costul mărfurilor la export – import este din logistică, din întârzierile în graniță, ceea ce se poate aplica sau extrapola la o graniță Schengen”, spune şi comisarul european Adinei Vălean.

ADVERTISEMENT

Imediat după veto-ul împotriva României exercitat joia trecută de Austria în Consiliul JAI, ministrul economiei, Florin Spătaru, a declarat că decizia este echivalentă cu pierderi anuale de de 10 miliarde de euro.

În luna octombrie, ministrul finanţelor, Adrian Câciu, spunea că aderarea la spațiul comunitar de liberă circulație ar putea însemna un beneficiu major pentru economia românească și ar putea aduce un plus de 0,5 puncte procentuale la creșterea economică.

ADVERTISEMENT