Asigurarea CASCO la o mașină electrică l-a costat o sumă importantă de bani pe un șofer român. Explicația pentru care aceste polițe de asigurare sunt mai scumpe în comparație cu cele ale mașinilor cu motor clasic.
Mașinile electrice, prezente tot mai mult și pe piața auto din România, vin cu avantaje multe. Ele sunt mai puțin poluante și aduc economii importante, dat fiind faptul că cetățenii nu mai au grija carburanților, tot mai scumpi.
Ca în orice domeniu, aceste vehicule prezintă, cel puțin la noi, și o serie de minusuri. Este cunoscut deja faptul că numărul stațiilor de încărcare este foarte redus în România.
Recent, proprietarii au mai dat de o surpriză neplăcută. Se pare că polițele de asigurare sunt mult mai scumpe la mașinile pe baterii în comparație cu cele la mașinile cu motor clasic.
Adrian, un român care și-a cumpărat în 2022 o mașină electrică și a asigurat-o pentru orice situație neprevăzută, a avut parte de un șoc financiar. Pentru un CASCO a achitat peste 1.000 de euro, mai exact 6.000 de lei. În comparație, pentru RCA, cu clasă B6, a plătit doar 600 de lei.
”Am plătit un pic mai mult de 6.000 de lei pentru Casco și în jur de 600 lei pentru RCA cu clasă B6 deja. De incendiu la baterii, nah, probabilitatea există. Nu aș zice că este probabilitatea mai mare decât la o mașină normală.
La benzinărie nu ai voie să fumezi, flacără deschisă, totul așa. La încărcare, nicio problemă”, dezvăluie, pentru Observator News, Adrian Prisăcariu, proprietarul unei mașini electrice.
Brokerii explică aceste diferențe între cele două tipuri de mașini. În general, polițele de asigurare la ”electrice” sunt mai scumpe cu aproape o treime față de cele ale mașinilor cu motor clasic. Asta pentru că bateriile nu pot fi reparate, ci doar înlocuite total. La rândul lor, asigurătorii se asigură prin mărirea prețurilor.
”Motivul principal îl constituie faptul că în cazul unei mașini electrice discutăm de niște recomandări ale producătorului. De cele mai multe ori solicită printr-o notă tehnică înlocuirea anumitor repere avariate cum ar fi o baterie. Aici, discutăm de condiții speciale de reciclare, de ecologizare, versus un autovehicul clasic implicat într-un eveniment rutier unde anumite piese se pot repara.
Exemplu concret: o lovitură în stâlp, în lateral, poate afecta și bateria și suportul bateriei la o mașină de tip electric, pe când la o mașină clasică nu înseamnă decât reparația elementelor de caroserie”, spune Marius Constantinescu, Broker asigurări, pentru sursa citată.