News

Ce sumă imensă dă Curtea de Conturi pentru curățarea birourilor. Instituția controlează folosirea resurselor financiare ale statului

Curtea de Conturi a parafat recent un contract cu o durată de patru ani pentru curățarea birourilor din sediile sale din București și din țară.
29.01.2023 | 10:30
Ce suma imensa da Curtea de Conturi pentru curatarea birourilor Institutia controleaza folosirea resurselor financiare ale statului
Pentru sediul central al Curții de Conturi s-a semnat un contract separat de servicii de curățenie Colaj foto FANATIK, Sursa foto: Hepta, Facebook Curatenie Birouri
ADVERTISEMENT

Curtea de Conturi este o instituție de stat al cărei obiectiv este reprezentat de exercitarea funcţiei de control asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public. Aceasta pune la dispoziţia Parlamentului, autorităţilor, instituţiilor publice şi contribuabililor rapoarte privind utilizarea şi administrarea performantă a acestora în condiţii de economicitate, eficienţă şi eficacitate.

Valoarea contractului semnat de Curtea de Conturi a crescut cu 10%

În aprilie 2022, Curtea de Conturi a parafat, conform datelor de pe platforma achizițiilor publice, e-licitatie.ro, consultată de FANATIK, un acord cadru de servicii de curățenie 2022-2025, în valoare de 11.663.720,16 lei, codul achiziției fiind încadrat la „Servicii de curățare a birourilor”. Este vorba despre două loturi, primul pentru „servicii de curățenie pentru sediul central al Curții de Conturi a României”, al doilea pentru “servicii de curățenie pentru sediile Camerelor de Conturi județene”

ADVERTISEMENT

Curtea de Conturi a României are în componența sa  42 de Camere de Conturi și Autoritatea de Audit, cu structurile regionale. “Având în vedere faptul că suprafața sediului unde își desfășoară activitatea Curtea de Conturi a României poate suferi modificări, în sensul alocării unor eventuale spații, altele decât cele existente la data curentă, autoritatea contractantă intenționează să încheie un acord cadru pentru prestarea serviciilor de curățenie, cu  durata de 48 luni de la semnare, luând în calcul modificările acestor suprafețe”, se menționează în caietul de sarcini pentru sediul central al Curții de Conturi.

Suprafața totală minimă estimată, ce face obiectul serviciilor de curățenie, a fost de 5.600 mp, în timp ce suprafața totală maximă estimată, în situația alocării unor spații, altele decât cele existente, este de 7.000 mp. Pentru lotul 1 s-a parafat un acord cadru pe 20 aprilie 2022, valoarea acestuia fiind de 1.676.209,92 lei. Pe 13 ianuarie 2023, contractul a fost modificat, valoarea sa crescând cu 10%, astfel că achiziția a ajuns la 1.881.631,82 lei.

ADVERTISEMENT

Pentru lotul 2, rezervat serviciilor de curățenie pentru sediile județene ale Curții de Conturi, suprafața minimă a fost de 21.800 metri pătrați, iar cea maximă de 25.000 metri pătrați, în cazul alocării unor spații suplimentare. Acordul cadru, în valoare de 9.987.510,24 lei, a fost semnat pe 6 aprilie 2022. Și în acest caz, valoarea contractului a fost suplimentată cu 10% pe 13 ianuarie 2023, astfel că valoarea lotului 2 a crescut la 11.067.765,84 lei.

Curtea de Conturi plătește peste 2,5 milioane de euro pentru servicii de curățenie

Cauza creșterii valorii contractului a fost „majorarea valorii acordului-cadru în baza prevederilor H.G. nr. 1447/2022 – majorarea salariului minim brut pe țară începând cu anul 2023”, după cum se scrie în document. Astfel, valoarea totală a serviciilor de curățenie pentru sediile Curții de Conturi a ajuns la 12.949.397,76 lei (aproximativ 2,6 milioane euro), sumă care poate crește dacă instituției i se vor mai aloca birouri suplimentare în perioada derulării contractului.

ADVERTISEMENT

Pe lângă serviciile de curățenie pentru birouri, Curtea de Conturi a mai parafat un acord cadru, pe 14 septembrie 2022, cu o durată de doi ani, pentru furnizare produse de curățenie, în valoare de 737.770 lei (aproximativ 150.000 euro). Și alte instituții au parafat contracte asemănătoare. De exemplu, Banca Națională a României a semnat în noiembrie și decembrie 2022 mai multe acorduri cadru pentru servicii de curățenie specializată.

Valoarea contractului a fost de 7.772.102,16 lei și a inclus servicii de curățenie în spațiile imobilelor BNR din București și Snagov și pentru agențiile din Suceava, Argeș și Gorj. Lotul cel mai scump a fost cel al sediului central al BNR și al vilei de protocol de la Snagov, care are o valoare de 7.658.182,32 lei (aproximativ 1,6 milioane euro) și o durată de doi ani. Între timp, valoarea totală a achiziției a ajuns la 8.523.761,6 lei, adică aproximativ 1,75 milioane euro.

ADVERTISEMENT

O instituție din Ministerul Justiției a plătit pe curățenie peste 5 milioane de lei

Direcția Națională de Probațiune, din cadrul Ministerului Justiției, a semnat, pe 28 decembrie 2022, conform platformei achizițiilor publice, consultată de FANATIK, un contract pentru “Servicii de curățenie la sediul Direcției Naționale de Probațiune și la sediile serviciilor de probațiune locale”, în valoare de 5.184.000 lei. “Durata totală estimată a acordului- cadru este 32 luni, începând cu data finalizării acordului-cadru în derulare, estimat ianuarie 2023. Cantitatea/suprafața estimată maximă a acordului cadru este 576.000 mp (metri pătrați)/32 luni. Cantitatea/suprafața minimă estimată a acordului cadru 58.431.36mp”, se menționează în contract.

Oficiul Național al Registrului Comerțului a semnat, în decembrie 2021, un contract cu o durată de 16 luni pentru “Servicii de curățare a birourilor pentru ONRC, oficiile registrului comerțului de pe lângă tribunalele teritoriale și birourile teritoriale”, valoarea acestuia fiind de 3.130.112.96 lei. În aceeași perioadă, Ministerul Culturii a semnat un “Acord-cadru Servicii de curățenie” în valoare de 1.301.672,83 lei, cu o durată de 48 luni.

Cel mai recent contract de acest gen a fost parafat pe 9 ianuarie 2023 de Compania Națională „Imprimeria Națională” SA, care a plătit 3.465.360 lei pentru “servicii de întreținere și curățenie”, durata acordului fiind de 4 ani. „Obiectul îl constituie achiziționarea serviciilor de întreţinere şi curăţenie prin asigurarea curăţeniei, păstrarea igienei şi salubrizarea birourilor, a holurilor, a scărilor, sălilor de ședine/conferințe, săli de mese, grupurilor sanitare, spațiilor de producţie, depozitelor, anexelor, precum şi a perimetrului exterior imobilelor, căi de acces în curtea interioară, parcările exterioare”, se scrie în contract.

ADVERTISEMENT