Al doilea accident feroviar produs în România în mai puţin de trei săptămâni a dus la decesul unei persoane, şefa de tren Gina Basoc, motiv pentru care poliţiştii au deschis şi un dosar penal pentru ucidere din culpă. Colegii femeii sunt pe de o parte îndureraţi, pe de alta îngroziţi că ei ar fi putut fi în tren, în locul acesteia.
La Galaţi, toată lumea este în stare de şoc. Accidentul de sâmbătă seara este încă o enigmă pentru mulţi, în ciuda faptului că au fost date publicităţii mai multe detalii tehnice, care explică modul în care s-a produs tragedia în urma căreia şi-a pierdut viaţa o femeie de 53 de ani.
Colegii Ginei sunt împietriţi de durere şi în groziţi. “Dacă eram de serviciu puteam să fiu eu în locul ei”, spune unul dintre ei, cu lacrimi în ochi, în timp ce aprinde o lumânare pe peronul gării. Cunoscuţi şi necunoscuţi cer acum să afle ce s-a întâmplat mai exact în acele secunde fatidice.
Ce se ştie cu certitudine este că sâmbătă seara, la ora 19.19, un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Staţia CF Galaţi în aşteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galaţi – Mărăşeşti, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârstă de 49 ani, din Tecuci.
În urma coliziunii puternice, vagonul a fost deformat în partea de impact şi s-a deplasat aproximativ 80 metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi.
Ca urmare a coliziunii, atât mecanicul de locomotivă, cât şi cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni, călătorul a rămas încarcerat, cu fracturi la picioare, iar femeia a intrat în stop cardio-respirator, ea decedând ulterior la Spitalul Judeţean din Galaţi.
Verificările făcute de poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi arată că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat.
Rodrigo Maxim, președintele Federației Transportatorilor Feroviari, îl absolvă total de vină pe mecanic şi spune că acesta nu a avut ce să facă. “E ca o mașină mică, veche, multe probleme, o verifici, la verificare îți corespunde, când pleci cu ea, te lasă în drum. După atâția ani de la Revoluție și până acum, pentru calea ferată nu s-a făcut nimic”, a declarat acesta pentru Pro TV. Şi lucrătorii din gara Galaţi confirmă că locomotiva era mai veche de 30 de ani.
În cauză a fost deschis dosar penal pentru infracţiunile de “distrugere sau semnalizare falsă”, “ucidere din culpă” şi “vătămare corporală din culpă”, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar.