News

Coșmarul unei familii din SUA. Forțați să retrăiască moartea bebelușului din cauza războiului dintre spital şi asigurator. “A însemnat multe lacrimi”

Deși avea o asigurare medicală bună, o familie din New York s-a trezit cu facturi de 257.000 de dolari pentru spitalizarea fiicei lor.
26.09.2021 | 15:30
Coșmarul unei familii din SUA. Forțați să retrăiască moartea bebelușului din cauza războiului dintre spital şi asigurator.
Coșmarul unei familii din SUA. Forțați să retrăiască moartea bebelușului din cauza războiului spital-asigurator Foto: Colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Brittany Giroux Lane și soțul ei, Clayton, sunt încă prinși în disputa legată de facturare dintre spital și asigurător după moartea fiicei lor în 2019.

Forțați să retrăiască moartea bebelușului din cauza războiului spital-asigurator

Brittany Giroux Lane a născut-o pe fiica ei, Alexandra, cu câteva zile înainte de Crăciun în 2018. Bebelușul sosise cu aproximativ 13 săptămâni mai devreme și cântărea doar două kilograme.

Alexandra a prosperat inițial în unitatea de terapie intensivă neonatală de la Mount Sinai West. Brittany Giroux Lane, în vârstă de 35 de ani, își amintește că asistentele medicale o descriau pe fiica ei ca pe o „vedetă rock”, deoarece a crescut atât de repede.

ADVERTISEMENT

Dar starea ei s-a înrăutățit rapid după o infecție, iar Alexandra a murit devreme în dimineața zilei de 15 ianuarie la vârsta de 25 de zile.

A urmat rapid o mulțime de facturi medicale de la neonatologi și pediatri. Vara trecută însă, soții Lane au început să primească notificări de colectare a datoriilor.

ADVERTISEMENT

Scrisorile, trimise de asiguratorul de sănătate Cigna, spuneau că familia datorează asigurătorului peste 257.000 de dolari pentru facturile pe care Cigna le-a acoperit accidental pentru îngrijirea Alexandrei după ce doamna Lane a schimbat asigurătorii de sănătate.

Brittany Lane a fost șocată: Cigna primise factura inițială pentru îngrijire și plătise spitalului. Acum, asiguratorul vroia să-și recupereze banii pe care îi plătise în plus spitalului punând presiune pe pacient.

ADVERTISEMENT

„Pentru ei este doar o afacere, dar pentru noi înseamnă a trece în mod constant prin trauma retrăirii morții fiicei noastre”, a spus Clayton Lane, tatăl Alexandrei. „Înseamnă să ne confruntăm cu amenințarea ruinei financiare. Este atât de nedrept și revoltător”, relatează The New York Times.

Americanii, afectați de lipsa de predictibilitate în facturarea medicală

Experții în facturare medicală care au analizat cazul l-au descris drept o dispută între un spital mare și un asigurător mare, cu pacientul prins la mijloc.

ADVERTISEMENT

Experții spun că astfel de cazuri nu sunt frecvente, dar vorbesc despre lipsa mai largă de predictibilitate în facturarea medicală americană, pacienții având adesea puține informații despre cât va costa îngrijirea lor până când nu va apărea o factură prin poștă luni mai târziu.

Congresul a interzis anul trecut facturile medicale surpriză, dispoziții care vor intra în vigoare în 2022. Acestea interzic un anumit tip de factură surpriză: cele pe care pacienții le primesc de la un furnizor din afara rețelei implicat în mod neașteptat în îngrijirea lor.

ADVERTISEMENT

Există o mulțime de alte tipuri de facturi care surprind pacienții, cum ar fi cele primite de familia Lane, care probabil vor persista.

Soții Lane descriu procesul de combatere a facturii surpriză ca fiind frustrant și kafkian. Au petrecut ore întregi la telefon, au trimis zeci de e-mailuri și au depus plângeri la agențiile de reglementare din două state.

„Scrisorile înseamnă că retrăiesc ziua aceea în mod constant, iar acesta este un lucru atât de greu de suportat”, a spus doamna Lane. „Mă simt atât de frustrată pentru că spitalul ia decizii cu privire la propriile rezultate financiare care influențează viitorul nostru potențial și memoria copilului nostru”.

„Această pacientă nu a avut niciun control asupra sumei care a fost plătită și nu are control asupra a ceea ce și dacă va fi rambursat”, a spus Susan Null, expert în facturare medicală citat de publicația americană. „Uneori, lucruri de acest gen ar putea fi făcute pentru a motiva pacientul să contacteze spitalul, pentru a-i determina să elibereze fondurile.”

18% dintre americani au datorii medicale

Americanii sunt familiarizați cu datoriile medicale: aproximativ 18% dintre aceștia au o factură restantă de la un spital, medic sau alt tip de furnizor din sistemul de sănătate.

Dar majoritatea nu se așteaptă să primească notificări de colectare pentru facturile care au fost deja plătite prin planul lor de sănătate.

Courtney Jones, senior manager de caz la Patient Advocate Foundation, a descris lucrul la cazurile în care pacienții au primit notificări de colectare similare pentru facturile pe care asigurătorul, nu pacientul, trebuie să le suporte.

De obicei, se întâmplă cu facturile medicale mari, ca și în cazul familiei Lane, în care asigurătorul și spitalul au mai mult în joc.

„Îi folosesc (pe pacienți n.r.) ca pe o tactică pentru a pune o oarecare presiune asupra instituției medicale pentru a restitui banii”, a explicat Jones.

Într-un răspuns la întrebările New York Times, Cigna a spus că „regretă” scrisorile și, în lumina experienței familiei Lane, revizuie acum modul în care comunică cu pacienții în astfel de cazuri.

După ce soții Lane au depus o plângere la o autoritate de reglementare de stat, Cigna le-a trimis o scrisoare prin care preciza că nu vor mai primi scrisori similare. „Suntem empatici cu durerea și confuzia pe care această experiență le-a provocat domnului și doamnei Lane”, se spune într-un comunicat. „Lucrăm cu furnizorul nostru pentru a ne asigura că acest lucru nu se va întâmpla din nou în cazul familiei Lane sau oricărui alt client.”

Factura, plătită de doi asiguratori diferiți

Brittany Lane a primit prima notificare de colectare la aproximativ 18 luni de la moartea fiicei sale. Familia ei schimbase planurile de sănătate în mijlocul sejurului în spital al Alexandrei din cauza unei schimbări a locului de muncă.

Ziua în care doamna Lane a intrat în travaliu cu Alexandra trebuia să fie ultima ei zi la primul loc de muncă, înainte de a începe o nouă funcție câteva săptămâni mai târziu.

„Eram îngrozită să nu primesc o factură masivă, așa că, chiar în timpul travaliului, îmi actualizam asigurarea la Mount Sinai West”, își amintește doamna Lane.

Spitalul părea să aibă ambele planuri de asigurare la dosar – Cigna pentru acoperirea 2018 și UnitedHealthcare pentru 2019. Dar Cigna a acoperit accidental întreaga factură, plătind în exces 257.000 USD pentru îngrijirea bebelușului în ianuarie, care ar fi trebuit să fie plătită de UnitedHealthcare.

Un reprezentant al Mount Sinai West a declarat Lanes că UnitedHealthcare a plătit de fapt factura – ceea ce înseamnă că factura a fost plătită de două ori – dar acest lucru nu a rezolvat ceea ce pare a fi o problemă mai largă pe care Mount Sinai West o are cu Cigna.

Când Brittany Lane a primit prima notificare de colectare, a contactat spitalul. Un reprezentant al serviciilor pentru pacienți și-a cerut scuze și, prin e-mail, a scris că „Cigna va primi înapoi” plata în plus. Contractorul terț care a trimis scrisoarea, în numele Cigna, i-a spus, de asemenea, că problema va fi soluționată în câteva zile.

„Trebuia să primesc o confirmare. Nu am făcut-o, dar eram epuizată și nu am urmărit dosarul”, a explicat Brittany Lane.

Și-a dat seama că rambursarea nu s-a întâmplat niciodată când a venit o altă notificare de colectare în această vară, la începutul lunii iulie. Când a ajuns din nou la spital, un executiv de vârf a spus că nu știe când va fi efectuată rambursarea.

„Nu vă pot oferi un răspuns cu privire la rambursarea datorată Cigna, deoarece aceasta este discutată ca parte a unui acord mai mare de soluționare care este în curs de desfășurare”, a scris Gail Spiro, vicepreședinte asistent pentru serviciile financiare pentru Mount Sinai într-un e-mail din 10 august. „Îmi cer din nou scuze pentru cât timp a fost nevoie pentru a vă oferi ceea ce aveți nevoie.”

Într-o declarație, Mount Sinai West a precizat: „Este o practică normală de afaceri să reconciliez conturile cu asigurătorii în acest mod. Nu este obișnuit ca un asigurător să urmărească un pacient în acest fel”.

Familia Lane a efectuat, de asemenea, mai multe apeluri telefonice la Cigna și în cele din urmă a depus o plângere la departamentul de asigurări din California, unde a fost înregistrat planul lor de sănătate Cigna.

“Primirea unei alte scrisori a fost complet perturbatoare pentru viața noastră și vindecarea noastră”, a spus domnul Lane. „A însemnat multe lacrimi”.

Notificări trimise “din greșeală”

Într-un răspuns la acea plângere, Cigna a trimis soților Lane o scrisoare în care preciza că notificările au fost trimise din greșeală de către un furnizor terț numit HMS, pe care asigurătorul îl folosește pentru a monitoriza plățile în plus către spitale.

Scrisorile erau menite doar să „informeze” familia despre disputa continuă cu Muntele Sinai, se spunea în scrisoarea Cigna.

Notificările pe care le-au primit soții Lane îi informau despre datorie și le cereau să „plătească integral” în termen de 30 de zile, folosind un borderou în partea de jos a scrisorii menit să fie trimis înapoi cu dovada plății.

HMS a refuzat să comenteze, citând practicile sale de confidențialitate ale pacienților. Soții Lane au cerut ca Mount Sinai West și Cigna să furnizeze declarații conform cărora familia nu are această datorie.

Nu a fost furnizată încă o astfel de scrisoare, deși spitalul spune că va emite una în săptămânile următoare.

Familia Lane a spus că este dificil să împace îngrijirea amabilă și iubitoare pe care fiica lor a primit-o în unitatea de terapie intensivă neonatală cu experiența de facturare care a urmat.

„A murit înconjurată de oameni care au avut grijă de ea cu atâta dragoste”, a spus ea. „Continuăm să sprijinim direct UCIN, astfel încât să putem ajuta familiile care sunt acolo.”

De la moartea Alexandrei, soții Lane au donat provizii pentru unitatea neonatală de la Mount Sinai West, inclusiv balansoare pentru sugari, cărți despre îngrijirea copiilor prematuri și o cameră cu o imprimantă foto.

Familia primește, de asemenea, acum o nouă adăugire: adoptă un băiețel.

„Acum are șase săptămâni și cu siguranță ne îndrăgostim”, a spus doamna Lane. „Există totuși o mulțime de premiere, care nu ar trebui să fie premiere pentru noi – prima dată când a zâmbit a fost o premieră pentru el, dar ar fi trebuit să fie o a doua astfel de experiență pentru noi. Există multă bucurie, dar și un mare sentiment de pierdere și multe gânduri îndreptate către Alexandra. ”

Cum funcționează asistența medicală în Statele Unite

Asigurarea de sănătate este costisitoare și complicată în SUA. Spre deosebire de Canada, cea mai mare parte a Europei și multe alte țări în care asistența medicală universală oferă un nivel de acoperire de bază tuturor cetățenilor, SUA au un amestec de programe private și două tipuri de programe guvernamentale.

Acoperirea de bază în California și Florida poate costa 450 USD pe lună, în timp ce planurile similare din New York pot costa peste 600 USD pe lună.

Programele publice, cunoscute sub numele de Medicare și Medicaid, sunt concepute special pentru persoanele în vârstă, persoanele cu dizabilități și familiile și persoanele cu venituri mici. Toți ceilalți trebuie să obțină planuri private, fie prin angajatorul lor, fie pe cont propriu.

Fără unul, o persoană poate primi în continuare tratament în caz de urgență, dar este responsabilă pentru toate cheltuielile medicale, iar facturile pot fi astronomice.

Chiar și atunci când o persoană are un plan de asigurare, este posibil să primească facturi surpriză. Majoritatea planurilor de asigurare necesită plata unei coplăți la fiecare medic, iar coasigurarea – procentul plătit alături de asigurător – poate fi o surpriză.

Asistența medicală este foarte scumpă. Potrivit unui site web al guvernului SUA, dacă un picior rupt poate duce la o factură de 7.500 de dolari. O spitalizare de trei zile, probabil ar costa aproximativ 30.000 de dolari.

Majoritatea oamenilor din SUA au asigurări de sănătate. Pentru a obține asigurări de sănătate, trebuie efectuate plăți regulate (numite „prime”) către o companie de asigurări de sănătate. În schimb, compania este de acord să plătească o parte sau toate facturile medicale.

Cea mai mare parte a îngrijirii este primită de la de la „furnizorul de asistență medicală primară” (PCP). După achiziționarea unei asigurări de sănătate, se poate alege un PCP care face parte din rețeaua companiei de asigurări.

Noul PCP ar putea fi asistent medical sau medic. O persoană ajunge la PCP atunci când are nevoie de un examen fizic sau de un test de laborator, când este bolnavă sau dacă are nevoie de îngrijire pentru o afecțiune cronică, cum ar fi diabetul sau hipertensiunea arterială.

De obicei, este nevoie de o programare pentru a primi îngrijiri medicale. Dacă asiguratul este bolnav sau rănit, primește o programare foarte curând. Dacă are nevoie doar de un examen fizic de rutină, poate fi necesar să aștepte câteva săptămâni sau chiar o lună.

Dacă aveți o urgență medicală sau o nevoie urgentă, asiguratul poate primi îngrijire imediat.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoria NEWS
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 853. 32 pagini + CD Armin Nicoară. Doar 10 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri