News

Dacia Spring, lider incontestabil pe piața mașinilor electrice din România. Cât de bine s-a vândut modelul în doar șase luni de la apariție

Dacia Spring a reușit să se impună ca lider pe piața mașinilor electrice vândute în România, înregistrând o cotă de popularitate extrem de ridicată în scurta existență.
27.01.2022 | 16:48
Dacia Spring lider incontestabil pe piata masinilor electrice din Romania Cat de bine sa vandut modelul in doar sase luni de la aparitie
Dacia Spring este cea mai populară mașină electrică din România. Sursa foto: dacia.ro.
ADVERTISEMENT

Dacia Spring s-a dovedit a fi un ”hit” încă de la momentul anunțului oficial făcut de companie. Ulterior, au fost deschise precomenzile și lumea a dat năvală să-și cumpere un astfel de automobil cu propulsie electrică, iar în prezent, Spring a reușit să se impună drept cea mai populară mașină electrică din România.

Cifrele vorbesc de la sine și arată că românii aleg încă odată brandul românesc, pentru că e aproape imposibil să găsești ceva mai ieftin în piața actuală. Prețurile vehiculelor electrice sunt încă prohibitive pentru majoritatea cumpărătorilor, având în vedere costurile foarte ridicate ale bateriilor. De aceea, când poți să îți iei o Dacia Spring cu mai puțin de 10.000 de euro, alegerea devine evidentă.

ADVERTISEMENT

Astfel s-a impus mașina electrică românească pe această piață încă incipientă de la noi din țară. În prezent, România a ajuns la 12.883 de vehicule electrice înmatriculate în țară. Deși numărul este mic în sine, acesta crește din ce în ce mai repede și arată o dorință a publicului de a se orienta către segmentul electric.

În 2021 vorbim de o adevărată explozie a numărului de înmatriculări de vehicule electrice în țară, mare parte a meritului fiind atribuit modelului Spring. Doar în 2021 au fost înmatriculate cu 13% mai multe vehicule de acest fel decât în cei 10 ani anteriori cumulați. În 2011 era înmatriculată prima mașină electrică în România, dar numerele au rămas foarte modice până în 2019.

ADVERTISEMENT

Piața mașinilor electrice a decolat în 2021

Poți vedea mai clar situația în graficul de mai jos, pregătit de către lektri.co în analiza lor asupra pieței EV-urilor (n.r. – prescurtarea din limba engleză pentru mașini electrice, Electric Vehicles).

inmatriculari masini electrice romania
Situația înmatriculărilor de mașini electrice în România – 2011 – 2021. Sursa foto: lektri.co.

Cu doar o jumătate de an de existență atunci când s-a tras linie asupra statisticilor, Dacia Spring a reușit să se impună ca preferată de români în cea ce privește achiziția unui vehicul electric.

ADVERTISEMENT

În 2021 au fost vândute 3.066 de astfel de automobile, reprezentând nu mai puțin de 44,9% di totalul vehiculelor electrice vândute în România. Pe locul doi, însă la o distanță enormă, se situează Volkswagen E-UP!, care s-a vândut în 437 de exemplare. Iar pe locul trei se află Renault Zoe, cu 386 de modele vândute anul trecut.

Dacă în cazul acestor mașini vorbim de vehicule entry-level, pe care și le permite un public mai larg, avem și mașini din gama premium pe listă. Pe străzile din România circulă nu mai puțin de 275 de Tesla Model 3 înmatriculate în 2021, la care se mai adaugă și alte 43 de model S, puse în circulație tot anul trecut.

ADVERTISEMENT

Dacia Spring reprezintă deja un sfert din totalul mașinilor electrice din România

Dacă ne referim la statisticile complete referitoare la mașinile electrice din România, Dacia Spring, cu a sa existență de jumătate de an în statistici, este lider incontestabil și în această privință. La nivel general, Spring deține cam un sfert din piață, 23,8%. Pe locul doi se află Renault Zoe, cu 14,4% din totalul vehiculelor electrice, iar podiumului este închise de VW E-UP!, cu 6,3% din total.

inmatriculari masini electrice romania dacia spring
Înmatriculările de mașini electrice în România, în funcție de model. Sursa foto: lektri.co.

Și infrastructura de încărcare este în continuă dezvoltare, cu toate că încă va trebui să îți planifici foarte atent un drum lung prin țară.

Majoritatea încărcătoarelor folosite în România sunt fast-charging, de tipul CCS/CHAdeMO sau Type2. În total, conducătorii de vehicule electrice pot folosi unul dintre cele 2.086 de încărcătoare publice răspândite prin țară. Trei sferturi dintre acestea, 1.650, sunt Type2. În total, sunt 1018 locații publice de încărcare.

Dacia Spring a obținut doar o stea la testele de siguranță EuroNCAP

Mașina electrică de la Dacia a obținut un punctaj destul de slab în ceea ce privește testele de siguranță EuroNCAP. Siguranța în timpul accidentului este cotată la 49% pentru ocupanții adulți și la 56% pentru copii. Pietonii n-au fost luați neapărat în calcul de producător când vine vorba de siguranță, astfel că mașina a obținut doar 39% la acest capitol. În privința măsurilor de asistență privind siguranța pe șosea, Spring se poate ”lăuda” cu un scor de 32%.

Desigur, faptul că Dacia Spring a fost promovată mai degrabă ca fiind o mașină de oraș ar putea explica importanța mai scăzută a funcțiilor de siguranță, deși asta nu este și o scuză. În traficul din București, însă, șansele de a provoca un accident la viteză mare sunt destul de mici, având în vedere că viteza medie de deplasare este de 22,4 km/h. În același timp, Renault Zoe, competitor direct pentru Spring pe piața vehiculelor electrice din România a obținut 0 stele din 5.

Vehiculul a fost apreciat și peste hotare, fiind apreciat de jurnaliștii auto din Italia: ”În 2021, cu o piaţă încă în dificultate, marca a lansat Spring-ul cu scopul de a sparge o altă ecuaţie: cea care vrea maşina electrică ca obiect pentru cei bogaţi, un produs complex şi costisitor greu de folosit. Dacia merge din nou contra curentului, ţintind exact acolo unde maşina cu emisii zero are cel mai mare motiv de a exista, acel mediu urban de care ar avea nevoie între trafic aglomerat, emisii mari şi o reţea de încărcare compusă în principal din coloane de putere redusă şi wallbox-uri casnice.”

ADVERTISEMENT