News

De ce au loc atât de multe accidente la Pasajul Unirii din București. Explicațiile specialiștilor

În ultimele patru luni, mai multe accidente au avut loc la Pasajul Unirii din București. Specialiștii explică de ce se produc aceste evenimente rutiere.
13.01.2023 | 07:33
De ce au loc atat de multe accidente la Pasajul Unirii din Bucuresti Explicatiile specialistilor
Specialiștii explică valul de accidente din Pasajul Unirii. Sursa foto: infotraficromania.ro / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Joi, 12 ianuarie, încă un accident a avut loc la Pasajul Unirii din Capitală, de această dată în tunel. Un autocamion s-a blocat la jumătatea drumului. Care sunt explicațiile acestui val de accidente din această zonă.

Specialiștii explică valul de accidente din Pasajul Unirii

Pe 4 septembrie 2022, Pasajul Unirii a fost redeschis traficului. Acesta a stat două luni și jumătate închis, pe perioada verii, pentru lucrări de reabilitare.

ADVERTISEMENT

De la acea dată până în prezent, aici au fost consemnate opt accidente majore. Din păcate, unul dintre ele, petrecut pe 23 decembrie, s-a soldat cu un mort și mai mulți răniți.

În urmă cu o zi, un camion s-a blocat în Pasajul Unirii. Experții sunt de părere că acest val de incidente care au loc într-un timp atât de scurt ridică o serie de semne de întrebare.

ADVERTISEMENT

În toamna anului trecut, specialiștii Inspectoratului de Stat în Construcții (ISC) au comunicat că la reabilitare s-au respectat ”legislația în vigoare, proiectul tehnic, precum și recomandările dispuse de expertul tehnic în vederea punerii în siguranță și reabilitării Pasajului Unirii”.

Specialiștii susțin însă că marjele în care s-au realizat lucrările vin cu niște riscuri. Un rol important îl are tavanul fals din pasaj. Prin montarea sa, înălțimea minimă s-a redus de la 3,8 metri la 3,7 metri.

ADVERTISEMENT

Deși pare suficientă pentru trecerea unor mașini cu înălțimea maximă de 3,5 metri, ”realitatea din teren” este puțin diferită.

Mai exact, la montarea porților de gabarit de 3,5 metri s-a avut în vedere înălțimea statică a autovehiculelor și nu cea dinamică, din trafic.

ADVERTISEMENT

Cea din urmă diferă în funcție de gradul de încărcare al mașinilor, dar este influențată mai ales de modul în care este conformat și întreținut drumul din pasaj.

În anii comunismului, obligați fiind de construcțiile subterane din zonă, inginerii au fost nevoiți să realizeze o cale de rulare ”vălurită” pentru a putea evita tunelul și stația de metrou, dar și caseta Dâmboviței care traversează Piața Unirii.

Astfel, chiar dacă trec de poarta de gabarit de 3,5 metri și, teoretic, au o înălțime corespunzătoare, la trecerea acelor ”valuri”, mașinile mai puțin încărcate care circulă cu anumite viteze încep să ”ţopăie”, iar urmarea imediată este lovirea tavanului Pasajului Unirii, scrie Adevărul.

Mai multe evenimente rutiere majore petrecute în patru luni la Pasajul Unirii

Explicația de mai sus se aplică și incidentului de joi. Camionul a reușit să pătrundă în pasaj, însă a rămas blocat pe sensul dinspre Bd. Mărășești spre Piața Universității.

Din toamnă până în prezent, mai multe camioane, TIR-uri și autocare fie au distrus limitatorul de înălțime, fie au rămas blocate în pasaj.

Cel mai grav accident de la Pasajul Unirii s-a petrecut pe 23 decembrie. Atunci, un autocar în care se aflau 47 de turiști greci a intrat în limitator.

Plafonul vehiculului a fost distrus, geamurile, sparte, iar oamenii, blocați înăuntru. O persoană a murit și alte câteva zeci au fost rănite.

ADVERTISEMENT