Potrivit unui comunicat al Dacia, comenzile pentru versiunea Jogger HYBRID 140 încep din ianuarie 2023, iar primele livrări vor fi înregistrate în luna martie.
Autoturismul va costa cel puțin 23.750 euro, acesta fiind prețul de pornire pentru Dacia Jogger Hybrid.
”Beneficiind de expertiza Renault Group și fabricat în România, la uzina de la Mioveni, Jogger este primul model Dacia echipat cu tehnologie hibridă, contribuind astfel la electrificarea treptată a gamei”, se arată în comunicat, conform Adevărul.
”Modelul oferă o tehnologie modernă care asigură un demaraj sistematic în mod 100 % electric și un cuplu motor disponibil imediat, care permite accelerări energice”, mai transmis specialiștii.
Autonomia Jogger HYBRID 140 va fi de 900 de kilometri, în timp ce bateria de tracțiune dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri și se va încărca în mers în etapele de frânare sau de decelerare.
Cu toate că țara noastră este mult în urma Occidentului în materie de autoturisme electrice, ”apetitul” pentru astfel de mașini e în creștere. Conform datelor oficiale APIA, 21% din mașinile noi cumpărate sunt electrice.
Problema e că majoritatea românilor nu își permit mașini noi și optează pentru mașini la mâna a doua, importate din Europa, transformând România într-un cimitir de fier vechi și ”hârburi”, așa cum remarca și primarul clujean Emil Boc.
”Astăzi, din nefericire, avem 200.000 de mașini la 400.000 de locuitori, cu studenții, în Cluj-Napoca. Dacă în 2000 existau 65.000 de mașini, astăzi sunt 200.000. Cea mai mare creștere a fost în ultimii doi, trei ani, datorită eliminării taxei de primă înmatriculare, care ne-a a adus mari prejudicii în oraș. Toate hârburile, scuzați-mi expresia, sau vechiturile din Uniunea Europeană au ajuns în diverse colțuri ale Clujului, pe străzi, poluare, aglomeratie”, transmitea primarul.
Așadar, în 2022 în România au fost înmatriculare 9.337 de autoturisme electrice noi, o creștere de 117.8% față de anul precedent.
Cele mai multe dintre acestea au fost Dacia Spring, 5.026 de unități livrate în 2022. Pe locul secund se regăsește Tesla, cu 937 de mașini înmatriculate, iar pe locul al treilea se regăsește Volkswagen, cu 800 de unități vândute.