Nu cu multă vreme în urmă, constructorii din segmentul luxury și sport considerau o blasfemie să amintești de modele SUV/crossover sau propulsie electrică. Piața este însă cea care dictează. Lucru care a fost înțeles inclusiv în birourile de la Maranello. Mărturie stă Ferrari Purosangue, primul model al constructorului italian din acest segment.
”Ar trebui să mă împușcați mai întâi”, spunea, prin 2016, regretatul Sergio Marchionne, fostul CEO Ferrari, atunci când era întrebat despre posibilitatea ca marca italiană să producă un SUV.
Modelul este însă aici. Și nu are legătură cu faptul că, între timp, acesta a trecut în neființă. Pur și simplu Ferrari nu putea să stea departe de cerințele pieței.
Porsche a trecut peste faptul că ”puriștii” strâmbau din nas la o astfel de idee. La fel granzii germani din segmentul Premium, Audi, BMW și Mercedes (am folosit ordinea alfabetică).
Dar, mai presus de toate, dorința clienților de a beneficia de modele SUV sau crossover a fost respectată inclusiv de Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin, și chiar marea rivală, cu gene peninsulare, a celor de la Ferrari, Lamborghini.
Sigur, la Maranello lui Ferrari Purosangue i se spune automobil sport cu patru portiere și patru locuri. Fapt care în sine reprezintă o premieră pentru marcă. Și se reamintesc ”rădăcini” din istoria de 75 de ani a companiei.
E dreptul lor să folosească această sintagmă în comunicare. Realitatea este însă elocventă. Ferrari intră în segmentul SUV/crossover. Și o face cu stil.
Stabilind un record de putere pentru un model de serie din acest segment, 725 CP. Și solicită un preț de start de 390.000 de euro pentru un exemplar, primele livrări urmând să fie făcute în 2023.
Ferrari Purosangue este, firesc, cel mai mare model din gama constructorului italian. Dimensiunile sale sunt de 4.973 x 2.028 x 1.589 mm. Ampatamentul este de 3.017 mm. Ceea ce înseamnă că este mai mare decât Lamborghini Urus sau Rolls-Royce Cullinan, dar sub Aston Martin DBX.
Cu un design dinamic și sportiv, în care remarcăm ușile ”suicidale”, Purosangue se remarcă și prin faptul că nu cântărește decât 2033 kilograme. Căci Ferrari a folosit extensiv fibra de carbon pentru a menține o greutate scăzută.
Habitaclul este puternic digitalizat și include un ecran separat chiar și în zona pasagerului din față. Astfel, avem un instrumentar digital de 10.25 inch, alături de un ecran separat, de dimensiuni similare, amplasat direct deasupra torpedoului, alături de comenzi tactile în zona centrală.
Pentru un balans al greutății cât mai bun, motorul lui Purosangue este amplasat foarte aproape de zona habitaclului. În timp ce cutia de viteze este amplasată în spate. Astfel, distribuția greutății este de 49/51 față-spate.
Pentru propulsie noul Purosangue folosește motorul V12 aspirat de 6,5 litri ce dezvoltă 725 CP la 7750 și un cuplu maxim de 716 Nm. Puterea este transmisă către toate cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 8 trepte și două ambreiaje.
Ferrari Purosangue poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 3,3 secunde, iar de la 0 la 200 km/oră în 10,6 secunde. Viteza maximă este de 310 km/oră.
Ferrari Purosangue cu cea mai recentă versiune a sistemelor de dinamică a vehiculelor introduse în mașinile sale super sport. Cum ar fi sistemul independent de direcție pe patru roți sau ABS „evo” cu senzor dinamic al șasiului în 6 direcții (6w-CDS).
Pe de altă parte, sistemul de suspensie activă Ferrari își face debutul absolut în Ferrari Purosangue. Și este capabil să regleze transferurile de sarcină și ruliu în curbe, precum și contactul dintre roți și sol chiar și la frecvențe înalte.