De suferit au în cele din urmă oamenii de rând care văd cum produsele costă acum mai mult cu peste 50% raportat la anul trecut.
Cu toate acestea, patronii lanțurilor de supermarketuri precum Lidl sau Kaufland au decis să facă economie și au anunțat program redus, în timp ce au decis să investească în panouri fotovoltaice care înlocuiesc vitrinele vechi care consumă mult curent.
Pentru clienți situația poate fi deranjantă pentru că în interiorul magazinelor există mai puțină lumină și căldură, în timp ce iluminatul din parcarea supermarketului e oprit după terminarea programului, conform RTV.
”Magazinul este încălzit, dar nu folosim gaze, ci mai degrabă e un sistem care recirculă căldura produsă de angrenajele de frig, iar iarna o transformă în căldură în pardoseală. Vara o transformă în aer condiționat pentru răcire”, a explicat situația Valer Hancas, director de comunicare al Kaufland.
Pe acoperișul anumitor magazine există suprafețe de 550 mp de panouri fotovoltaice, care pot asigura până la 10% din energia pe care o consumă clădirea iarna.
Între timp, dacă magazinele încearcă să supraviețuiască și să facă economie la căldură sau curent electric, oamenii au și grija zilei de mâine și a prețurilor alimentelor care cresc de la zi la alta.
Din păcate prețurile vor fi și mai ridicate cel puțin în această iarnă, astfel că oamenii vor face sacrificii serioase dacă vor să aibă o masă de Crăciun îmbelșugată.
”Prețul gazului natural și al energiei în UE a atins maxime istorice. Problema este că acest lucru trebuie rezolvat la nivel de uniunea Europeană. O țară individual puțin poate să facă să reducă aceste prețuri. Vor rămâne prețuri mari la gaz natural pentru această iarnă.
Încă mai este o dependență de gazul din Rusia pe care în 6 luni probabil o va rezolva Comisia Europeană, însă va trebui să trecem iarna cu aceste prețuri mari, din păcate”, a explicat analistul financiar Adrian Codrilașu, conform PRO TV.