Life

Descoperire inedită făcută de astronomi. Gaura neagră care distruge toate teoriile de până acum legate de cosmos

Cea mai importantă descoperire despre Univers, din ultima vreme. Studiul realizat de un grup de cercetători care schimbă tot ce se știa, până acum, despre cosmos
19.01.2024 | 10:53
Descoperire inedita facuta de astronomi Gaura neagra care distruge toate teoriile de pana acum legate de cosmos
S-a descoperit cea mai veche gaură neagră din Univers. Sursa foto: Pixabay

Cosmosul a fost mereu un subiect care i-a preocupat pe oamenii de știință. În fiecare an, se fac noi cercetări care schimbă totul. Este și cazul celei mai recente descoperiri făcute de o echipă de astronomi care a uimit întreaga lume.

A fost descoperită cea mai veche gaură neagră din Univers

Cosmosul este infinit și la fel de numeroase sunt și descoperirile care se fac constant în urma studierii spațiului. Recent, o echipă de astronomi a descoperit o gaură neagră care schimbă multe teorii emise până în prezent.

Studiul a fost publicat în revista Nature și atestă prezența celei mai vechi găuri negre. Potrivit cercetătorilor, este vorba despre o gaură neagră veche, existentă încă de la începuturile cosmosului.

Descoperirea a fost realizată cu ajutorul telescopului spațial Hubble. Acesta a fost lansat în spațiu în 2016. Tot atunci a fost și momentul în care s-a descoperit cea mai veche gaură neagră.

Cercetările au continuat, iar în 2022, telescopul spațial James Webb a furnizat alte informații și dovezi importante legate de cosmos. Atunci, s-a confirmat existența unui Univers mult mai tânăr, cu multe obiecte luminoase.

Cum se formează găurile negre, de fapt

Descoperirea grupului de cercetători de la Cambridge este una inedită, mai ales că, astfel, se confirmă momentul zorilor cosmice. Gaura neagră descoperită în 2016 este veche de mai bine de 430 de milioane de ani și coincide cu momentul în care s-au născut primele stele și galaxii.

Gaura neagră descoperită de cercetătorii de la Cambridge are anumite caracteristici ce o fac să fie specială. De obicei, formarea unei astfel de găuri negre durează sute sau chiar miliarde de ani. Însă, nu a fost cazul și aici.

Această gaură neagră s-a format mult mai repede și s-a dezvoltat mai timpuriu decât celelalte găuri negre. Acest aspect i-a făcut pe cercetători să creadă că există diferențe de formare între găurile negre din Universul tânăr și cele din Universul apropiat.

”Dacă rămânem la scenariile clasice, atunci Universul este prea tânăr pentru a găzdui o gaură neagră atât de masivă, aşa că trebuie să luăm în considerare alte modalităţi de apariţie a acesteia”, a declarat profesorul Roberto Maiolino, astrofizician la Cambridge, citat de cancan.ro.

Pentru a fi pe înțelesul tuturor, cercetătorii au explicat cum s-a format o astfel de gaură neagră. Potrivit concluziilor din urma studiului, se pare că această gaură neagră a fost ”mare” de la început.

Aceasta fie a luat naștere din explozia unei stele masive, fie s-a format prin acumularea unui nor de gaz dens. Gaura neagră din GN-z11 a avut dimensiuni imense încă de la început, iar asta se datorează faptului că nu a trecut niciodată prin faza de formare a stelelor.