News

Criza Covid, efecte devastatoare asupra învățământului. Evaluare făcută de Banca Mondială, UNESCO şi UNICEF

”Închiderea școlilor poate avea efecte devastatoare asupra productivităţii noii generații”, avertizează printr-un raport Banca Mondială, UNESCO și UNICEF.
07.12.2021 | 07:57
Criza Covid efecte devastatoare asupra invatamantului Evaluare facuta de Banca Mondiala UNESCO si UNICEF
ADVERTISEMENT

Banca Mondială, UNESCO şi UNICEF au realizat un raport cu privire la efectele deloc plăcute ale crizei epidemiologice față de sistemul de învățământ. Drept urmare, cele trei instituții trag un semnal de alarmă că noua generație riscă să-și piardă cunoștințele și să aibă afectate veniturile în viitor.

Aproape 17.000 de miliarde de dolari din venituri ar risca să piardă pe viitor actualii elevi care, din cauza închiderii şcolilor, nu vor mai fi la fel de productivi sau chiar nu se vor mai întoarce deloc în băncile unitățile de învățământ, potrivit raportului.

ADVERTISEMENT

Copiii cu o situație precară, cel mai mult afectați de închiderea școlilor

Cei 17.0000 miliarde de dolari sunt o sumă care echivalează cu aproximativ 14% din PIB-ul global, din prezent. Procentul de 14%  este mai mare comparativ cu anul trecut, când era estimată o sumă de 10.000 de miliarde de dolari.

În mod special, consecințele negative ale lipsei prezenței la școală se vor simți mai mult în zonele precare ale lumii. Aici, copii care au chiar și vârsta de 10 ani nu știu, încă, să citească fluent sau să înțeleagă un text simplu.

ADVERTISEMENT

Banca Mondială, UNESCO şi UNICEF: ”Criza COVID-19 a paralizat sistemele de învăţământ”

Dacă înainte de pandemie, procentul copiilor din regiunile sărace care aveau probleme cu cititul era de peste 50%, în momentul de față, procentul lor ar fi de aproape 70%.

”Criza COVID-19 a paralizat sistemele de învăţământ din întreaga lume. După 21 de luni, şcolile rămân închise pentru milioane de copii şi s-ar putea ca alţii să nu se întoarcă niciodată la şcoală”, a declarat Jaime Saavedra, responsabil de domeniul educației, în cadrul Băncii Mondiale.

ADVERTISEMENT

Copiii ar suferi o pierdere a informațiilor acumulate până acum care este ”inacceptabilă din punct de vedere moral” și care-și va pune amprenta și asupra familiilor lor și a economiei globale.

”Pierderea cunoştinţelor pe care o suferă copiii este inacceptabilă din punct de vedere moral.

Poate avea efecte devastatoare asupra productivităţii, veniturilor şi bunăstării acestei generaţii de copii şi tineri, familiilor acestora şi economiilor din întreaga lume, a mai transmis Jaime Saavedra.

ADVERTISEMENT

Pandemia a creat inegalități în sistemul de învățământ

În raportul celor trei instituții se mai arată faptul că pandemia a creat inegalități în domeniul educației, care îi vizează pe copiii cu o situație materială precară sau care au dizabilități.

De asemenea, mulți elevi au întâmpinat dificultăți în studiul de la distanță ”pregătirea lor fiind restricţionată de anumite norme sociale, competenţe digitale limitate şi o lipsă de acces la echipamente”, conform Băncii Mondiale, UNICEF și UNESCO.

Tot aceste trei instituții trag un semnal de alarmă referitor la faptul că guvernele nu investesc suficient în ajutorarea școlilor, acum în prag de pandemie. Doar  3% fonduri au alocat guvernele față de școli.

ADVERTISEMENT
Tags: