News

Elon Musk, în centrul unui scandal monstru. Tesla, acuzată că și-a mințit clienții

Tesla, compania deținută de Elon Musk, e acuzată de autoritatea de reglementare auto că a indus în eroare clienții, mințind asupra unor facilități pe care le oferă.
07.08.2022 | 14:26
Elon Musk in centrul unui scandal monstru Tesla acuzata ca sia mintit clientii
Tesla și-ar fi mințit clienții. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Tesla ar fi promovat în mod fals funcțiile Full Self-Driving și Autopilot, care ar trebui să ofere un control automat total al unui vehicul, potrivit Ziare.com.

Tesla, acuzată că și-a mințit clienții

Oficiul Audierilor Administrative de stat a primit mai multe plângeri în acest sens, depuse de Departamentul Autovehiculelor (DMV) din California. Tesla a indus în eroare potențialii clienți exagerând în reclame modul în care funcționează sistemele sale ADAS, în teorie sisteme foarte avansate de asistență pentru șofer.

ADVERTISEMENT

Potrivit plângerilor DMV, Tesla ”a făcut sau a diseminat declaraţii care sunt neadevărate sau înşelătoare şi nu se bazează pe fapte”. Oamenii au fost induși în eroare să creadă de reclamele Tesla că aceste mașini pot funcționa ca și vehicule autonome, deși informația e departe de adevăr.

”Vehiculele echipate cu tehnologia Autopilot şi Full Self-Driving nu puteau la momentul acelor reclame şi nu pot funcţiona nici acum ca vehicule autonome”, a adăugat DMV, potrivit sursei citate.

ADVERTISEMENT

În consecință, Tesla ar putea rămâne fără dreptul de a vinde autovehicule în California. Mai mult, compania lui Elon Musk ar trebui să plătească despăgubiri șoferilor care au achiziționat un astfel de vehicul pentru că au crezut în totalitate ce li s-a spus în diversele reclame.

În condițiile în care Tesla și-a desființat departamentul de relații cu mass-media, nimeni nu a răspuns momentan solicitărilor oficiale trimise prin e-mail. Problema a fost larg dezbătută și de publicația Los Angeles Times, în urmă cu mai multe zile.

ADVERTISEMENT

Conform Tesla, funcția Autopilot permitea ”mașinii să vireze, să accelereze și să frâneze automat pe banda sa”, în timp ce mult lăudata funcție Full-Self Driving ar permite autovehiculelor ”să respecte semnele de circulație și să schimbe benzile”.

Reclamele Tesla sunt contrazise, de fapt, chiar de site-ul oficial al companiei, unde e menționat că ambele tehnologii ”necesită supravegherea activă a unui șofer pe deplin atent, cu ambele mâni pe volan, deci nu fac vehicului autonom”.

ADVERTISEMENT

Cu toate acestea, găselnița legală a Tesla, care își declină oficial răspunderea în aceste chestiuni ”contrazice etichetele şi afirmaţiile originale neadevărate sau înşelătoare, ceea ce induce în eroare şi nu remediază încălcarea”.

California rămâne cea mai mare piață pentru producătorul auto, fiind locul unde Tesla a vândut 121.000 de mașini în 2021, din totalul de 352.000 de mașini vândute la nivel național.

Din 2016 au fost deschise 38 de investigații pentru accidentele în care au fost implicate vehicule Tesla, totul pe fondul încrederii exagerate a șoferilor în sistemele ADAS. 19 oameni au murit în urma acestor accidente, totul pentru că unii șoferi au crezut că mașina se conduce singură, ca în filmele SF.

”Unii producători vor face ceea ce vor să facă pentru a vinde o maşină şi depinde de guvern să controleze asta”, a declarat Jennifer Homendy, preşedintele Comitetului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor.

ADVERTISEMENT
Tags: