News

Ești abonat Digi, Orange sau Vodafone? Poți fi lăsat fără bani de escroci! Avertisment de la companii pentru toți clienții

În era digitalizării oricine poate fi înșelat cu ușurință, fie telefonic, fie pe internet, însă marile companii vin în ajutorul clienților pentru a-i proteja.
03.03.2024 | 14:56
Esti abonat Digi Orange sau Vodafone Poti fi lasat fara bani de escroci Avertisment de la companii pentru toti clientii
Ești abonat Digi, Orange sau Vodafone? Poți fi lăsat fără bani de escroci! Avertisment de la companii pentru toți clienții
ADVERTISEMENT

Concret, companiile Vodafone, Orange sau Digi au prezentat o serie de sfaturi importante de care fiecare cetățean trebuie să țină cont atunci când se teme că ar putea fi înșelat. Pe scurt, regula de aur pe care toți românii trebuie să o țină minte e că nicio companie nu va cere clientului său datele personale prin telefon sau pe platforme on-line, cu atât mai puțin datele bancare sau ale cardului.

Avertismentul companiilor Vodafone, Orange și Digi pentru toți clienții

După cum arată cei de la Vodafone, ”în fiecare zi tehnologia avansează, schimbând lumea din jurul nostru îmbunătăţind stilul nostru de viaţă şi modul în care ne conectăm şi comunicăm. Folosirea dispozitivelor mobile ne permite accesul la informaţii oriunde și oricând, dar nu este lipsită în totalitate de riscuri”.

ADVERTISEMENT

Cum poți evita o înșelătorie ca și client Vodafone

Așadar, sfaturile oferite de Vodafone, Orange sau Digi se aplica deseori oricărei companii, astfel că e bine ca românii să citească atent aceste informații. Probabil cea mai grea întrebare, fără un răspuns evident, e ”cum poți să identifici o înșelătorie”. Din moment ce orice înșelătorie pornește de la premiza că victima este o persoană naivă, e greu așadar de prevăzut când sau cum suntem înșelați.

Oricum, cei de la Vodafone atrag atenția că există riscul de înșelătorii prin ”mesaje scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte mijloace de comunicare, efectuate de persoane rău intenționate cu scopul de a obţine câştiguri ilicite sau informații confidențiale”. De fiecare dată victimei i se vor solicita date personale și confidențiale.

ADVERTISEMENT

Desigur, există și cazuri când cineva roagă victima să îi reîncarce o cartelă pentru că are ”o urgență”, sau să apeleze numere necunoscute, precum și să acceseze site-uri dubioase. Semnarea unui contract de servicii în schimbul unor beneficii financiare sau de altă natură este o altă metodă de înșelătorie, la care oamenii trebuie să fie atenți.

Pentru clienții Vodafone România, compania le transmite oficial că niciodată nu le va cere date confidențiale referitoare la carduri, conturi bancare sau parole. Mereu cei de la Vodafone vor apela doar de pe numere cu prefixul 0372xxxxxx, niciodată cu număr ascuns și niciodată de pe numere din alte rețele. Cât despre modul în care oamenii își pot proteja datele personale pe internet, cel mai bun sfat e să fie folosită o parolă complexă și să nu fie accesat niciodată un site dubios.

ADVERTISEMENT

Mai mult, clienții Vodafone trebuie să știe că factura electronica va fi trimisă mereu de la adresa myVodafone.no-reply@vodafone.ro. În încheiere, cei de la Vodafone transmis că oamenii trebuie să fie foarte atenți la fenomenul Flubot, o înșelătorie din mesaje text.

De obicei victima primește un SMS de la o așa zisă companie de curierat, sau alt tip de companie, după care este rugat să descarce o aplicație. Această aplicație le va permite hackerilor să fure toate informațiile de pe telefon, astfel că sub nicio formă nu ar trebui ca cineva să descarce această aplicație.

ADVERTISEMENT

Cum poți evita o înșelătorie ca și client Digi

Cât despre clienții Digi, exceptând situațiile evidente prezentate deja de cei de la Vodafone, compania RCS&RDS anunță că o altă metodă preferată de hoți e organizarea de concursuri false cu premii foarte mari. Problema e că după ce sunt anunțați că au câștigat un astfel de premiu, oamenii sunt rugați să plătească o ”taxă” pentru a intra în posesia premiului. Așadar, situația clasică de evitat și de ignorat.

Totodată, anunță cei de la Digi, hoții pot cere datele din buletin pentru a intra în posesia premiului sau reîncărcarea unor cartele. La fel ca și în cazul Vodafone, cei de la RCS&RDS își sfătuiesc clienții să nu ”comunice informații personale confidențiale (precum CNP, serie și număr de buletin”, iar în cazul de fraudă să se adreseze Poliției.

Cum poți evita o înșelătorie ca și client Orange

Situația pare similară și la Orange, acolo unde compania transmite că ”nu va solicita niciodată clienților săi prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalități încărcarea cartelelor prepay sau informații referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reîncărcare”.

“Pentru a preveni tentativele de fraudă nu comunica nimănui codurile de reîncărcare sau parolele personale. Detalii primești la reîncărcarea prin serviciul Selfcare (*100#), opțiunea Reîncărcare PrePay, acolo unde introdus următorul mesaj de atenționare: Ai început reîncărcarea unui cont Prepay. Atenție! Orange și partenerii săi nu solicită niciodată reîncărcarea numerelor PrePay pentru validarea unor premii”, mai transmit cei de la Orange.

ADVERTISEMENT