Un avion TAROM, care făcea o cursă între Bucureşti şi Budapesta, a avut duminică probleme la aterizare, după ce în timpul rulajului pe pistă a suferit o avarie semnificativă a a roților jambei principale stânga a trenului de aterizare.
Aeronava implicată în incident este una de tip ATR 72-600 YR-ATL şi, conform flightradar, ar fi efectuat patru curse numai duminică. Trei dintre ele pe ruta Bucureşti-Iaşi şi aceasta, către Budapesta.
Incidentul provocat duminică seara de aeronava TAROM, la Budapesta a dus la blocarea timp de aproape şase ore a unei piste a aeroportului Franz Liszt.
Aeronava ATR 72-600 cu număr de înmatriculare YR-ATL, care operează zborul RO 237 a companiei Tarom a aterizat duminică la ora locală 18:21 (ora 19:21, ora României) pe Aeroportul Internațional Ferenc Liszt din Budapesta. cu o întârziere de 30 de minute faţă de ora planificată.
Potrivit informațiilor publicate de AIRportal.hu, în timpul aterizării pe pista 31R (numărul 2) sau ulterior aterizării, anvelopa roţii principale din stânga a trenului de aterizare a suferit o perforare, care agravat situaţia în timpul rulajului.
Totuşi, aeronava nu şi-a putut continua drumul obişnuit, iar echipajul a raportat către turnul de control că nu poate continua rularea și, prin urmare, s-a solicitat asistență tehnică.
În timpul incidentului nu au fost răniți, iar cei 71 de pasageri și cei patru membri ai echipajului au fost transportați la clădirea terminalului cu autobuzele.
Potrivit informaţiilor obţinute de boardingpass.ro, TAROM ar fi dispus trimiterea unui alt avion de la Bucureşti la Budapesta, pentru a-i prelua pe pasagerii care ar fi trebuit să se întoarcă în capitala României cu aeronava care ulterior s-a defectat.
Acest al doilea avion a decolat din Bucureşti la ora 22.15, urmând ca plecarea dispre Budapesta să se facă la ora locală 23.20 (00.20, în România). Sosirea la Bucureşti este programată în jurul orei 2 noaptea, cu cinci ore întârziere faţă de programul iniţial.
Pista 2 a fost închisă până la ora 22:00 duminică seara (23:00, ora României), traficul aerian fiind deservit până atunci doar de pista 1.