Un avion TAROM decolat din București către Oradea a ratat aterizarea la destinație. Din datele oferite de presa din vestul țării, incidentul ar avea la bază o decizie de neînțeles luată de comandantul aeronavei.
Din primele informații, e vorba de o aeronavă TAROM Boeing 737. La bordul ei se aflau 79 de pasageri îmbarcați de la București cu destinația Oradea. Potrivit eBihoreanul.ro, responsabil de această deviere a fost comandantul avionului.
Acesta ar fi luat o decizie fără să țină seama de recomandarea turnului de control. Astfel, ar fi încercat să aterizeze din direcția opusă celei din care trebuia să coboare avionul pe pistă. Pentru că n-a reușit, a dus avionul către Cluj.
Turnul de control l-a informat pe comandant că ar trebuie să coboare aeronava dinspre sud. Motivul: vântul bătea din spate şi trebuia să aibă vântul în faţă. Numai că aeronava a abordat o aterizare cu vântul din coadă.
A ratat astfel aterizarea şi s-a îndreptat spre Cluj, invocând condiţii meteorologice nefavorabile, scrie publicația locală, care citează o sursă din cadrul Aeroportului Internațional din Oradea.
Traseul oficial al avionului, disponibil pe flightradar24.com, arată faptul că cel aflat la comanda aeronavei nu a mai încercat o altă aterizare la Oradea. Cu toate acestea, reprezentantul aeroportului spune că manevra putea fi făcută dacă era abordată conform indicațiilor turnului de control.
”Se putea ateriza la Oradea, normal, din punctul nostru de vedere, dar din direcţia 019. Totuşi, piloţii sunt cei care iau deciziile, probabil comandantul a considerat că nu a vrut să rişte”, a precizat sursa citată.
În urma incidentului de miercuri seara, cele 79 de persoane aflate în aeronavă urmează a fi aduse de la Cluj-Napoca la Oradea cu un autocar. Alte 78 de persoane care urmau să plece de la Oradea cu acel avion vor fi duse la Cluj-Napoca cu un alt autocar. De aici vor decola spre București.
Sursa din cadrul aeroportului din Oradea spune că, de obicei, ratarea unei aterizări este destul de rară: ”Se întâmplă în 1-5 cazuri din 1.000, dar aterizarea ratată este considerată totuşi normală. Decât să pui în pericol o aeronavă şi pasagerii, mai bine renunţi la aterizare”.